היישום אינו מחובר לאינטרנט

הילדים כצרכנים

עבודה מס' 062552

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מספר מחקרים בנושא השפעת הילדים על ההורים בהחלטות הקנייה.

3,244 מילים ,6 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

נושא חשוב מאוד בעולם הפירסום אשר חייב להילקח בחשבון הוא מידת השפעת הצפייה שיש לילדים אשר צופים בפירסומות, על החלטות הקנייה של ההורים.
כדי להבין כיצד התופעה המתפתחת נתאר את התהליך דרך שלושה שלבים והיבטים שונים אשר יחד יוצרים למעשה הסבר לתופעה:
ראשית, ילדים בני דורנו מקדישים שעות רבות מול מקלט הטלויזיה אשר בו כידוע משודרות פרסומות רבות במהלך כל שעות היממה. כפי שיוצג בהמשך, הילדים לא תמיד מצליחים להבין את תפקידה של הפרסומות ולהבחין אילו פרסומות מיועדות להם באופן ישיר, ואף מתקשים לעיתים להבחין בינן לבין התוכניות או החדשות, ולכן הם מפתחים בילד את הכמיהה והצורך לרכוש מוצרים שלעיתים רבות אף אינם מוגדרים כמוצרים שמיועדים להם באופן ישיר אלא למשפחה כולה.

ההיבט השני בתהליך הוא הילדים עצמם, אשר למעשה נהפכים כבר מגיל צעיר לצרכנים קטנים שרואים ביציאה לקניות תחביב כאשר ידוע שהאופי שלהם מיסודו מקשה עליהם לעמוד בפיתויים. בנוסף, ניווכח כי הם אוהבים מותגים ואוהבים להשפיע על החלטות משפחתיות ולכן טבעי מבחינתם להיות שותפים מלאים בהחלטות קנייה של מוצרים שאף לא מיועדים להם באופן ישיר ואף להשפיע על החלטות קנייה של מוצרים גדולים.

ההיבט השלישי בתהליך מוצג מנקודת מבטם של ההורים, אשר עדיין, למרות הכל, מקבלים ומבצעים תמיד את החלטת הקנייה הסופית, ולכן חשוב להבין כיצד ומדוע הם מאפשרים למעשה לילד להיות גורם כה חשוב בהחלטה.

לאחר מכן נתאר כיצד מתבצע תהליך ההשפעה של הילד באופן מעשי ע"י תיאור חווית היציאה לקניות, כולל הדגמה של מספר תחומים בולטים ושונים של מוצרים אשר זוכים למידת השפעה מרובה מצד הילד על החלטות הקנייה של הוריו.

התוצאות והמסקנות שיתקבלו אשר מבוססות כולן על ניתוח תוכן איכותי, יצביעו על קשר ישיר, חיובי ואף חזק בין המשתנה הב"ת שהוא הילדים אשר צופים בפרסומות לבין המשתנה התלוי שהוא החלטות הקנייה של ההורים.


תוכן העניינים:
1. מבוא
2. ההיבטים והמרכיבים השונים בתהליך ההשפעה :
2.1 הפרסומות
2.2 הילדים
2.3 ההורים
3. זירת ההשפעה: יוצאים לקניות
4. המוצרים:
4.1 השפעה על מדף הצעצועים
4.2 השפעה בתחום המזון
4.3 השפעה על "מוצרים גדולים"
5. סיכום
6. ביבילוגרפיה

מקורות:

Carole Macklin , (1998) , Customer Comments: Advertising To The Children's Market , Journal Of Advertising , Fall 1998, Vol. 27 , Iss.3, Pages 1-3.
Claude Peheux Derbaix C. , (1999) , Children And Attitude Toward The Brand: A new Measurement Scale , Journal Of Advertising Research ,
August 1999 , Pages 19-27.
Derbaix C. Bree J. , (1997) , The Impact Of Children's Affecctive Reactions Elicited By Commercials On Attiudes Toward The Advertisment And Brand ,
International Journal Of Research In Marketing , Vol. 14 , pages 207-229.
Ellen Seiter , (1995) , Parents And Children In Consumer Culture ,
The Journal Of Consumer Affairs , Vol. 29 , Pages 291-296.
Patti M. Valkenburg , (2000) , The Impact Of Television On Children's Chritmas Wishes , Journal Of Broadcasting Electronic Media ,
Vol. 14 ,Pages 456-470.
Rust L. , (1993) , Parents And Children Shopping Toggether: A New Aproach To The Qualitative Analysis Of Observational Data ,
Journal Of Advertising Research , 33(4) , Pages 65-70.

תגים:

תרבות הצריכה

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הילדים כצרכנים", סמינריון אודות "הילדים כצרכנים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.