היישום אינו מחובר לאינטרנט

הקשר בין שכר מנהלים בחברות ציבוריות לבין הצלחת הכלכלית של החברות

עבודה מס' 062423

מחיר: 288.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: היבטים תיאורטיים ואמפיריים.

6,209 מילים ,18 מקורות ,2003

תקציר העבודה:

חברות ציבוריות בישראל פועלות על פי מבנה מוגדר: דירקטוריון, הנהלה ובעלי המניות. ההפרדה הינה מוחלטת כאשר שכר המנהלים נקבע על ידי שני הגורמים האחרים לפי מספר פרמטרים.
עבודה זו בוחנת את הקשר בין הפרמטר של הצלחת החברה לבין שכרו של המנהל (התגמול הכולל למנהל).
זה זמן רב שהכלכלנים מודאגים מבעיות תמריץ המתעוררות כאשר קבלת ההחלטות בחברה היא נחלת מנהלים שאינם בעלי מניות החברה. אחת התוצאות הוא פיתוח תורות "התנהגותיות" או "מנהליות" של החברה הדוחות את הדגם הקלאסי של יזם, או בעלים-מנהל, המתפעל על דעת עצמו את החברה כדי למקסם את הרווחים, לטובת תורות המתמקדות יותר במניעים של המנהל השולט אך אינו הבעלים ושאינו דומה "לאדם הכלכלי" הקלאסי.
רוב המחקרים שערכו (לדוגמא מחקרים שנערכו בעיתו גלובס ב-9.3.98 ו-19.4.99) מראים כי ניתוח כלכלי מסביר כמחצית מההבדלים בשכר בין מנהלים בסקטור הפרטי וכרבע או אף פחות מהבדלי השכר בסקטור הציבורי, כלומר אין מתאם מלא בין שכר לרווחיות. כלומר אם נערוך ניתוח סטטיסטי, נוכל להסביר את ההפרשים בין שכר מנהל אחד למשנהו רק בחלק ע"י ההפרשים ברווחיות של החברה.

המדגם יכלול 32 מנהלים מ-32 חברות שונות כשבינהם חמש בנקים למשכנאות ו-5 בנקים רגילים. מדגם זה הוא מינימלי לפרוצדורה של היסק סטטיסטי (רגרסיות וכד'), על מנת שנוכל להניח התפלגות נורמלית.

תוכן העניינים:
1. מבוא
1.1 מטרת העבודה
1.2 הבטים חוקיים
2 היבטים תיאורטיים
2.1 סקירת הספרות
2.1.1 השפעת ההשכלה
2.2 ביקורת
2.3 השערות
3. בדיקה אמפירית
3.1 המדגם
3.2 שיטת המחקר
4. ניתוח הוצאות
4.1 מסקנות
5. סיכום
6. ביבליוגרפיה

מקורות:

אמזלג ירון ומחרז אברהם "מועדון המליון" רבעון לכלכלה, 2002.
בן בסט הכלכלה הישראלית, אוסף מאמרים, ירושלים, 2000.
בר יוסף ששון וטלמור אלי, "ביצועים מול שליטה: מה מניע את שכר המנהלים הבכירים בישראל?", רבעון לכלכלה, 1997.
בהט יחיאל (1999) חברות - החוק החדש והדין, תל אביב: רמל ספרות משפטית בע"מ.
גרוס יוסף , פרופ' (2000) חוק החברות החדש, תל-אביב: תאגידים בע"מ, מהדורה שנייה.
האוזר שמואל ואופיר שרון בחינת הגורמים המשפיעים על ההבדל בין השכר למנהלים בכירים לבין שאר העובדים בחברות שמניותיהן רשומות למסחר בבורסה בתל אביב ירושלים, הרשות לניירות ערך. 1998.
זוסמן צבי, ומחרז גיל, הגורמים הקובעים את גובה שכר המנהלים הבכירים בישראל, ירושלים: מכון ישראלי בינלאומי לסקר מדיניות כלכלית שימושית, 1991.
זוסמן צבי, "הממשלה ושכר המנהלים", ניהול, אוקטובר 1997 עמודים 7-10.
שטרן איתן, "מנהלים בעלי שליטה מושכים שכר גבוה", שנתון הבורסה, תל-אביב, 1994.
Boschen J.F. And Kimberly Smith (2001) "You Can Pay Me Now And You Can Pay Me Later" Journal Of Buisiness
Claire E.J Et All (1999) "Agency Problem And Simultaneity Of Financial Decision Making Te Role Of Institutional Ownership" International Review Of Financial Analysis
Gregoriou G N (2003) "An Eamination Of Ceo Compansation Of Us And Thrifts Using Non Performance Measures Journal Of Financial Service Marketing
Griffith J Et All (2002) "Ceo Ownership, Corporate Control And Bank Performance" Journal Of Economic And Finance 26,2
Kathleen M. Kahle (2003) When A Buyback Isn't A Buyback: Open Market Repurchases And Employee Options Journal Of Financial Economics 63, Pp. 235-261
Kenton B. Walker And Penne L. Ainsworth, 2001. "Developing A Process Approach In The Business Core Curriculum", Issues In Accounting Education 16: 110-127.
Rose Nancy And Joskow (2001) "Ceo Pay And Firm Dynamics" Journal Of Economic Litrature 33.
Simmonds, Dawley, Ritchie And Anthony, "An Eploratory Examination Of The Knowledge Transfer Of Strategic Management Concepts From The Academic Environment To Practicing Managers", Journal Of Managerial Issues, Fall 2001, Pp. 360-375.
Steven Lilien Ceo "Stock-Based Compensation: An Empirical Analysis Of Incentive-Intensity, Relative Mix, And Economic Determinants". Journal Of Business, 2000, Vol. 73, No. 4.

תגים:

סקטור · פרטי · ציבורי · ניהול · דירקטוריון · שוק · ההון · העבודה · מוצרים · תגמול · אופציות · משכורות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הקשר בין שכר מנהלים בחברות ציבוריות לבין הצלחת הכלכלית של החברות", סמינריון אודות "הקשר בין שכר מנהלים בחברות ציבוריות לבין הצלחת הכלכלית של החברות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.