היישום אינו מחובר לאינטרנט

התעללות בילדים בתוך המשפחה

עבודה מס' 061939

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: התמקדות בתופעה בחברה הישראלית.

5,614 מילים ,23 מקורות ,2002

תקציר העבודה:


השיר של סוזן וגה (Suzan Vega) מדבר על אשה שגרה בבית דירות ושומעת שהילד שגר בדירה מתחתיה סופג בקביעות מכות ונתון לאלימות קשה מצד הוריו. היא מודעת לכך שמצבו הגופני והנפשי הוא קשה ביותר, אבל בסוף השיר היא רומזת לכך שהיא לא מתכוונת לעשות עם המידע ברשותה דבר. היא לא הולכת ומדברת עם הורי הילד וגם לא מדווחת לאף גורם מוסדי על מה שנעשה מתחת לרגליה.
השיר הזה, חרף העובדה שאין ידיעה האם מדובר במקרה שהתרחש בפועל, חושף תופעה רחבה הקיימת משחר האנושות כמעט - ילדים בחלקים שונים של העולם חשופים מדי יום לאלימות קשה מצד הקרובים להם ביותר: הורים ואחים גדולים - ברוב המקרים אינם מסוגלים להגן על עצמם מפניה.
אמצעי התקשורת מספרים לנו ללא הרף מקרים מזעזעים המתרחשים כל הזמן ובהם חשופים ילדים להתעללות מזעזעת ממש מצד הקרובים להם ביותר.
בעבודה סמינריונית אין באפשרותי לעמוד על כל ההיבטים של התופעה, לכן אתמקד אך ורק בחברה הישראלית. אציג בתחילה את האספקטים החוקתיים היבשים אותם קבע המחוקק הישראלי. בהמשך אעבור לסקור את הספרות המחקרית בתחום ואציע מספר דרכים אפשריות להתמודד עם התופעה.

תוכן העניינים:
מבוא
החוק למניעת התעללות בקטינים וחסרי ישע
פגיעות בילדים - הגדרה ותיאור
דרכים לזיהוי פגיעה בילדים
מאפיינים של הורים מכים - האם בכלל ניתן לזהותם
למה ההורים פוגעים בילדיהם
השפעת הפגיעה על הילדים
הנתונים
הטיפול בנפגעים
דיון
ביבליוגרפיה
נספח: השיר של סוזן וגה

מקורות:

או'הגן, ק. (1993). התעללות רגשית ופסיכולוגית בילדים, חיפה: אח.
איילון, א. (1999). התעללות בילדים במשפחה - סקירת ספרות מקצועית, ירושלים: מכון הנרייטה סאלד, המכון הארצי למחקר במדעי ההתנהגות, מרכז המידע במדעי החברה.
איילון, ע. וצימרין, ח. (1990). ילדות כואבת, ת"א: ספרית הפועלית.
ברגמן, ז. וויצטום, א. (1995). חטיפך ילד בידי הורה והתסמונת של התנכרות להורה.
האומות המאוחדות. (1959). הצהרת זכויות הילד.
המועצה הלאומית לשלום הילד, המרכז למחקר ועיצוב מדיניות. (2000). ילדים בישראל, שנתון סטטיסטי.
לב-ארי, ר. (1980). שילוב גורמים פסיכולוגיים וסוציולוגיים, בתוך: ש. אור (עורכת), על אלימות ואל-אלימות, ת"א: אגוד העובדים הסוציאליים בישראל, עמ' 347-344.
פרניס, ט. (1995). התעללות מינית בילדים, חיפה: אח.
צימרין, ח. (1985). ילדים מוכים - בעיה רבת פנים, ת"א: פפירוס.
קדמן, י. (1999). התעללות בילדים בישראל: הערכות לשיפור מערך השירותים בתחומי המניעה, האיתור, הטיפול ואכיפת החוק, בתוך: בן-אריה וציונית (עורכים), ילדים בישראל על סף האלף הבא, המועצה הלאומית לשלום הילד, עמ' 162-151.
רוסו, ז.ז. (1966). על האמנה החברתית. או, עקרוני המשפט המדיני, ירושלים: מאגנס.
Garbarino, J. (1980). Preventing child maltreatment, in: Price, R., Ketter, R.E., Bader, R.C. and Monahan, J. (eds.), Mental Health, London, Sage publication.
Garbarino, J., Guttman, E. Sedey, J. (1986). The psychologically battered child, San-Francisco: Jossey-bass.
Kaufman, I. (1962). Psychiatric Implication of physical Abuse of children, in: protecting The batter child children's division, the American human association New York.
Kempe, C.H. (1973). A practical Approach to the protection of the Abased chills and rehabilitation of the Abusing parent, Pediatrics, 51, pp. 804-812.
Kinard, E.M. (1976). Emotional development in physically Abused children, A study of self. Concept and aggression. Doctorate dissertation, Brandeis University.
Morris, M.G. and Gould, R.W. (1963). Role reversal. A concept in dealing with neglected - battered child syndrome, The neglect - battered child syndrome, New York. Child welfare league of America.
Radbill, S.X. (974). A History of child Abuse and Infanticide, in: Helfer, R.E. and Kempe, C.H. (eds.). The battered child, Chicago, The University of Chicago press.
Ray, R. (1991). Consequences of parental illness on children social work.
Spargo, J. (1908). The bitter cry of children, New York: Grossest and Dunlap.
Zimrin, H. (1984). Do nothing but do something. The effect of human contact with the parent an Abused behavior, British Journal of Social work.

תגים:

אלימות · הזנחה · פיזית · קטינים · חסרי · ישע · זכויות · הילד · הורה · מכה · פגיעה · מינית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התעללות בילדים בתוך המשפחה", סמינריון אודות "התעללות בילדים בתוך המשפחה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.