היישום אינו מחובר לאינטרנט

ז'אנר המיוזיקל כמעביר אידיאולוגיה חברתית

עבודה מס' 061126

מחיר: 349.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הנושא באמצעות שלושה סרטים.

9,199 מילים ,21 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

ז'אנר המיוזיקל הינו דוגמא למודל חברתי, שבו היוצר מאפשר ביטוי אינדווידואלי על בסיס הרמוני, ביטוי המבוסס על אלמנט של המשכיות שהיא הבסיס ליצירתיות עצמה.
המיוזיקל הינו סימבולי, בעקבות נטיותיו להגדרה מחודשת, והצגת אנטגוניזם - מפגן שמאפשר לקבוצות או יחידים ביטוי, מעין פולחן אזרחי, פולחן האינטגרציה.
בסיום המיוזיקל, כשהמהומה שוככת, והמוסיקה נדמה, פוגשים עולם וחיים חדשים - מאובטחים ומאובזרים בתקווה חדשה, וציפיה לעתיד ולמחזור מתחדש.
דרך המוסיקה, הריקוד והשירה - אנו מקבלים גישה לעל טבעי - ללא מובן .
כדי לגעת בקסם אנו נוטשים את עצמנו, לטובת התת מודע, החסר צורה, הלא סימטרי, הדיסוננטי, חסר הכיוון וההגיון - שם התפיסה מבולבלת, והתחושות משוחררות.
במצב אקסטאטי של טרנס ריקודי אנו מרגישים חלק קטן מהכוח שמניע אותנו להמשיך בחיים ה"מציאותיים" - למי שרוצה לראות בחיים אלו חיים "מציאותיים".
אנו מצליחים להביע את כל מה שנמנע מאיתנו להביע בנורמל, להגיד כל מה שנמנע מאיתנו לומר ב"מציאות".
אנו משחררים כוח יצירתי הטמון בתוכנו, והוא המייצר את הכוח שמפעים את המיוזיקל.
האומנות היא תהליך קולקטיבי. אין אבחנה בין אומנות לבין אומן. היצירה היא אנונימית כמו שהשחקן אנונימי מתחת השירה והריקוד אותם הוא מציג. המיוזיקל מממש את הדרכים שלנו לפנטזיה1. ובפנטזיה זו היוצר מצליח להעביר את אותם המסרים החברתיים, שאין לו דרך אחרת להביעם. מסרים אלו מועברים לקהל הצופה, שמגלה נכונות גדולה יותר לקבלם דרך ז'אנר המיוזיקל. דרך ההנאה שהוא מפיק מעוצמות הצבע והשירה, הצופה מצליח להפנים מסרים אלו, המוסווים תחת מעטה של מסיבה וקרנבל.

בסוף המיוזיקל, בלתי נמנע כי החברה תחזור למצבה ה"נכון", לסדר המקובל, אך המסרים והביקורות החתרניים מצליחים להשאיר את חותמם, בשל דרכי העברתם המסוגננים והפטנסטים.
בעבודה זו בכוונתי להתייחס למושג ז'אנר (genre), לעמוד על טיבו של ז'אנר המיוזיקל ולקשרו אל ביקורת האידיאולוגיה החברתית, זאת תוך ניתוח סרטי מיוזיקל רלוונטיים.
-------------------------------------------------------------------------
.1. Orloff, Alexander, Carnival, Perlinger, Austria, 1981, p. 92

תוכן עניינים:
הקדמה
מהו הז'אנר
ז'אנר המיוזיקל
תיאוריית הביקורת האידיאולוגיה חברתית
ז'אנר המיוזיקל כמעביר ביקורת חברתית
בדיקת סרטי מיוזיקל כמעבירי ביקורת חברתית:
גברים מעדיפים בלונדיניות
שיער
סיפור הפרברים
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

Althusser, Louis {1970}, Ideology Ideological state Apparatus, "Essays on Ideology", Verso Publishing, London, 1984.
Altman, Rick, The American film Musical: Paradigmatic Structure Mediatory Function, Wide Angle, Vol.2, No. 2, January,1978, Pp.10-17.
Altman, Rick, A semantic / syntactic approach to film Genre, "Film Genre Reader II", {ED. B.K. Grant}, }, UP Publishing, Texas, 1995.
Buscombe, Edward, The idea of Genre in the American cinema, "Film Genre Reader II", {ED. B.K. Grant}}, UP Publishing, Texas, 1995.
Comolli, Jean-Luc, Narboni, Jean, {1965}, Cinema /ideology/ criticism, IN: " Movies and methods", Vol. 2, {Ed. Bill Nichols}, California Uni. Press, London, 1985, Pp. 22-30.
Dyer, Richard, Entertainment and Utopia, " Movies and methods", Vol. 2, {Ed. Bill Nichols}, California Uni. Press, London, 1985.
Dyer, Richard, I seem to find the happiness I seek- heterosexuality dance in the musical, In: "Dance, Gender Culture", {ED. Thomas, Helen}, Macmillian Press, London, 1993.
Feuer, Jane, The self-reflective Musical the Myth of entertainment, In: "Quarterly Review of Film Studies", Vol. 2, No. 3, August, 1977, Pp. 313-326.
Klinger, Barbara, Cinema/ideology/criticism Revisited: The Pogressive Genre, "Film Genre reader II", {Ed. B.K. Grant}, UP Publishing, Texas, 1995.
Neale, Steve, Questions of Genre, "Film Genre Reader II", {ED. B.K. Grant}, UP Publishing, Texas, 1995.
Sutton, Martin, Patterns of meaning in the Musical, IN: "Quarterly Review of Film Studies", Vol. 2, No. 3, August, 1977, Pp. 190 - 196.
Tudor, Andrew, Genre critical Methodology, In: "Theories of film" , Viking Press, New York, 1974.
Turim, Maureen, Gentalmen consume blonds, In: Issues in feminist film criticism", Vol. 2, {Ed. Bill Nichols}, California Uni. Press, London, 1985.
Wood, Robin, Art Ideology: Notes on silk stockings, Film Comment, Vol. 11, No. 3, May-June, 1975, PP. 28-31.
Wollen, Peter, Godard Counter cinema: Vent d'Est, Reprinted in M M II, 1982, Pp. 500-509.
בארת, רולאן, מיתולוגיות, {תרגום: עידו בסוק}, הוצאת בבל, תל -אביב, 1998 .

תגים:

ביקורת · אידאולוגיה · בלונדיניות · גברים · הפרברים · מעדיפים · סיפור · שיער

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ז'אנר המיוזיקל כמעביר אידיאולוגיה חברתית", סמינריון אודות "ז'אנר המיוזיקל כמעביר אידיאולוגיה חברתית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.