היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח דוחות כספיים של חברת עלית

עבודה מס' 061120

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניתוח החברה בהתייחס להופעת תחרות מצד חברות רב לאומיות.

8,191 מילים ,3 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

תוכן העניינים:
פרק 1: מבוא
במרץ 1998 פורסמו ידיעות חשובות נוספות על עלית
1. החלפת המנכ"ל:
2. דחיית העברת המפעל בר"ג:
3. איחוד מערך ההפצה של שטראוס ועלית:
בעלי מניות עיקריים:
פרטים בדבר חברות מוחזקות עיקריות ליום 31 בדצמבר 1997
פרק 2 - הצגת החברה וסביבתה העיסקית
א. רקע כללי:
ב. הפעילות בחו"ל:
ג. הפעילות בישראל:
ד. שיווק והפצה:
ה. ייצוא:
ו. לקוחות:
ז. ספקים ומקורות חומרי גלם:
ח. פעילויות נוספות בהן משתתפת עלית:
ט. השפעת עונתיות על תוצאות פעולותיה של עלית:
י. מגמות בענף המזון:
פרק 3: ניתוח פיננסי
א. ניתוח דוחות רווח והפסד:
ב. תוצאות כספיות בנטרול השפעות חד פעמיות עיקריות:
ג. ניתוח המאזנים
ד. ניתוח יחסים פיננסיים:
פרק 4: השוואה בין עלית לאסם
פרק 5: הערכת שווי
פרק 6: עוצמות, חולשות, הזדמנויות ואיומים:
פרק 7: התנהגות המניה ומתן המלצה:
ביבליוגרפיה

מבוא
חברת עלית, נוסדה בשנת 1933 והונפקה לראשונה לציבור בשנת 1973.
עלית היא קבוצה של חברות תעשייתיות ומסחריות בתחום המזון אשר מרכזה בישראל.
החברה מייצרת, משווקת ומפיצה מגוון רחב של מוצרי מזון, כולל שוקולד, ממתקים, קפה, חטיפים מלוחים ומוצרי מאפה. מיוני 1997 קבוצת שטראוס הנה בעלת המניות העיקרית בעלית.
עלית מעסיקה למעלה מ-4000 עובדים, מתוכם כ-3000 בישראל, ומחזיקה 12 מפעלים, מהם 7 בישראל.
בישראל מהווים מוצריה המרכזיים של עלית למעלה מ-50%- מנתח השוק בתחומם. עלית מוכרת באמצעות סניפי ההפצה שלה לכ-13000 נקודות מכירה כולל סופרמרקטים, מכולות, קיוסקים, בתי מלון ומסעדות. בנוסף, עלית מוכרת את מוצריה במישרין לצרכנים באמצעות רשת חנויות עלית הכוללת כ-60 חנויות בכל רחבי המדינה.
בתחילת שנות ה-90 הרחיבה עלית את פעילותה לאירופה, החלטה שבדיעבד הסבה לה הפסדים כבדים, אשר כתוצאה מהם צומצם חלק ניכר מהפעילות בשנים 95-97. לאחר צמצום הפעילות חל שיפור חד ברווחיות, בין השאר כתוצאה מתוכנית הבראה שבוצעה בחלק מהמפעלים.
עלית-ישראל, שנהנית ממעמד של חברה מובילה בתחומי הפעילות המרכזיים שלה, מתמודדת כיום עם תהליכים המאפיינים את ענף המזון בכללותו: כניסה של חברות רב-לאומיות המובילה להגברת התחרות בענף והתחזקות של רשתות השיווק. תהליכים אלו גורמים לשחיקת מחירים ולגידול בהוצאות המכירה. התחרות החריפה יותר מתנהלת מול אסם- נסטלה בתחומי הקפה הנמס האיכותי (מגורען ומיובש בהקפאה) הנוגס גם בנתח הקפה הנמס
האבקתי.
לנוכח השינויים בסביבה העסקית, החלה עלית לאחרונה ביישום תכנית אסטרטגית הכוללת שינויים מהותיים במבנה הארגון, במערך ההפצה, במערכת המידע, בייצור וכן התמקדות במוצרים בעלי פוטנציאל רווח גבוה יותר. לצורך גיבוש תוכנית הרה-ארגון וההתייעלות נעזרה עלית בחברת הייעוץ "מקינזי" שהינה חברה מובילה בעולם בתחום הייעוץ הארגוני. בעלית מציינים בין הפעולות האסטרטגיות החדשות את הארגון מחדש של פעילות החברות בנות
באירופה, שכללה את הפסקת הפעילות היצרנית במפעל בברלין, מכירת מפעלי הקפה בספרד ובצרפת ומיזוג הפעילות העסקית של שני מפעלי עלית בפולין. כמו כן, מאופיינת האסטרטגיה החדשה במעבר למבנה של חברת אחזקות והפיכת חטיבות החברה ליחידות עצמאיות במבנה של חברות בנות, תוך קידום שיתופי פעולה עם שותפים אסטרטגיים בינלאומיים. "מקנזי" בוחנת ומגבשת המלצות לפעילות בתחום הממתקים, בו תפעל עלית כנראה בשותפות עם קונצרן דנונה, וכן בתחום החטיפים המלוחים, בו עומדת חברת החטיפים פריטו-ליי, מקונצרן
פפסיקו, לממש בקרוב את האופציה שלה לשותפות. בנוסף נבחנת חדירה לתחומי מזון חדשים והשקעות במפעלים חדשים, והיערכות לתחרות הגוברת מול אסם-נסטלה.
בשנת 1997 כולה הסתכמו הפסדיה של עלית ב-51.8 מיליון שקל. ההפסד נגרם כתוצאה מהוצאות חד פעמיות לארגון מחדש בשני הרבעונים הראשונים של השנה של כ-121.3 מיליון שקל, ובעיקר ברבעון השני של השנה (כ-92.7 מיליון שקל). בנטרול ההוצאות החד פעמיות, החברה הייתה עשויה להרוויח בשנה שעברה כ-72 מיליון שקל. הצלחת הארגון מחדש והתקדמות בשיתוף הפעולה האסטרטגי עם שותפים בינלאומיים יקבעו במידה רבה את תוצאות החברה בעתיד.

תגים:

מזון · ממתקים · דוחות · כספיים · ניתוח · עלית

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח דוחות כספיים של חברת עלית", סמינריון אודות "ניתוח דוחות כספיים של חברת עלית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.