היישום אינו מחובר לאינטרנט

הערכת הפוטנציאל הסינרגטי במיזוג שטראוס מוצרי מזון ועלית תעשיות לחברה שטראוס עלית.

עבודה מס' 063104

מחיר: 544.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה:

4,415 מילים ,5 מקורות ,2004

תקציר העבודה:

בתאריך 28/01/2004 הודיעה חברת שטראוס עלית על מיזוג של החברות עלית תעשיות ושטראוס מזון טרי. במסגרת המיזוג תעביר שטראוס מזון טרי %80 ממניות המחלבה (%20 בידי חברת דנונה) ו %100 מחברת הסלטים לעלית תעשיות, חברת עלית תעשיות תנפיק כ 49 מיליון מניות 1 ₪ ע.נ. המהווים 22.7 מההון בעלית תעשיות. לאחר המיזוג יסתכמו החזקות משפחת שטראוס בעלית בכ-75%.
המיזוג בין החברות התבסס על הערכות שווי (חשבונאי,פיננסי,כ"א וכו') שבוצעו ע"י משרד סוארי ושו"ת ולא התחשבו בסינרגטיות העתידיות להתרחש עקב המיזוג. בעבודה אנו ננסה לנתח ולהראות שבנוסף לחשיבות הכלכלית של המיזוג קיימת חשיבות גבוהה לסינרגיה בביצוע המיזוג.
בכדי להמחיש את אפקט הסינרגיה מן המיזוג נסו לדמיין לפניכם את התמונה הבאה משפחה ישראלית יושבת בטבע האבא מנגב חומוס אחלה ביד אחת ובשנייה שותה כוס קפה שחור עלית, הילד שותה שוקו יוטבתה ביד אחת ובשנייה מחזיק שוקולד פרה, והאימא אוכלת סלט חתוך מוכן עם מעדן דנונה %0 שומן. ברקע רואים ילדה קטנה שמחה הולכת ומקפצת מעגלת AFH (Away From Home) כשבידה האחת שוקו יוטבתה ובידה השנייה רבעית גמדים.
המיזוג בין החברות הוא מיזוג קשור אופקי ובעצם מוצרי חברה אחת משלימים את מוצרי החברה השנייה. המיזוג הוא בין חברה ציבורית עלית תעשיות (עלית) ושטראוס מזון טרי (שטראוס).
תהליך האינטגרציה בין החברות יארך שנתיים מתום תקופת המס שבה נחתם המיזוג.
שתי החברות גם שטראוס וגם עלית עברו מיזוגים ורכישות במהלך חייהם העסקיים, אולם המיזוג בין שתי החברות מציב את החברה המוזגת כחברה השנייה בגודלה בשוק המזון הישראלי, השוני הנוסף במיזוג זה ששתי החברות זהות בגודלן והכנסותיהם ואין במיזוג זה מאין השתלטות או ניצול פוטנציאל עסקי רגעי אלא באמת חשיבה אל העתיד.

תיאור העבודה
בכדי לבדוק האם קיימת סינרגיה במיזוג שתי החברות, (בגלל שלא ניתן היה לקבל מן החברה המאוחדת את בדיקות הנאותות המלאות) העבודה התבססה על הדוחות הכספיים לשנים 2002 ו-2004, על דוח ההצעה למיזוג של חברת עלית תעשיות לרשות לניירות ערך ,הערכת השווי של משרד סוארי, פרסומים רשמיים של חברת עלית והודעות לבורסה.
לא התייחסנו בעבודה לנתונים הכספיים של החברות הערכת השווי של משרד סוארי ביצעה זאת על הצד הטוב ביותר, ולא ניתן לנתח תוצאות עסקיות של מיזוג לאחר תקופה קצרה של שישה חודשים מאז המיזוג במיוחד כאשר מדובר בענקיות מזון בקנה מידה ישראלי אלא ניסינו לדלות מתוך מקורות המידע את המשאבים שלדעתו ניתן להפיק מהם אפקט סינרגטי.
את המשאבים שייכנו לחברה, כאשר חילקנו את החברות המתמזגות ל שלוש שטראוס מזון טרי (שטראוס), עלית תעשיות (עלית) ועלית אינטרנשיונל (עלית אינטר'). החלוקה לשלוש בוצעה כי לדעתנו קיימת חשיבות גבוהה לסינרגיה מול עלית אינטרנשיונל בנוסף לסינרגיה בין עלית תעשיות מזון ושטראוס.
כל משאב שויך לקבוצת המשאב (מאיזה תחום פעילות כללי בחברה המשאב מגיע), לסוג המשאב (התחום הספציפי שהמשאב מושפע ומשפיע בו), תאור המשאב (מה המשאב בפועל) ותמורה של המשאב (איך המשאב תורם להצלחת הסינרגיה של החברה המאוחדת ובמה הוא משלים את החברה השנייה השותפה למיזוג).
את כל התמורות סיכמנו ומכך ניתן ללמוד על החשיבות הסינרגטית של המיזוג על כל אחת מהחברות ולחברה הממוזגת החדשה "שטראוס עלית".

תוכן עניינים:
רקע כללי
מבנה חברות
ניתוח הסינרגיה - הסבר כללי
ניתוח הסינרגיה - טבלה שטראוס
ניתוח הסינרגיה - טבלה עלית
ניתוח הסינרגיה - טבלה עלית אינטרנשיונל
תרומת הסינרגיה
סיכום כללי
נספחים

תגים:

מיזוגים ורכישות · סינרגיה · מזון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הערכת הפוטנציאל הסינרגטי במיזוג שטראוס מוצרי מזון ועלית תעשיות לחברה שטראוס עלית.", סמינריון אודות "הערכת הפוטנציאל הסינרגטי במיזוג שטראוס מוצרי מזון ועלית תעשיות לחברה שטראוס עלית." או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.