היישום אינו מחובר לאינטרנט

ניתוח חברת שטראוס

עבודה מס' 067277

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ענף הגלידות בישראל תוך ניתוח חברת "שטראוס".

10,699 מילים ,6 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

עבודה זו עוסקת בענף הגלידות בישראל, כאשר ההתמקדות היא על חברת "שטראוס".
שוק הגלידות הישראלי נאמד בכ-800 עד 900 מליון ש"ח בשנה, כל זאת בין החודשים מאי -
ספטמבר.
שתי חברות ושני מותגים שולטים בתחום הגלידות בישראל, שטראוס עלית המחזיקה ב- 47% מנתח השוק עם המותג קרמיסימו ונסטלה מוטה שבבעלות אסם המחזיקה בכ- 37% מנתח השוק עם המותג קרמריה. שתי החברות מקפידות לצאת עם חידושים והמצאות מידי תקופה, טעמים חדשים, גלידות המתאימות לחורף, גלידות דייאט ובריאות ועוד. שחקנים נוספים קטנים יותר הפועלים בשוק הם בן אנד ג'ריס, האגן דאז, גלידות פלדמן המהווים כ-16% מנתח השוק.
הבעיה המרכזית אותה בחרנו להציג בעבודה זו היא שמגוון המותגים הרחב של שטראוס גורם לחוסר יכולתה לתמוך שיווקית במותגים שנתח השוק שלהם נמוך, לא מצדיק כלל פעילות שיווקית סביבם. התוצאה בפועל היא שחלק מהמוצרים והמותגים אינם זוכים לממש את הפוטנציאל הגלום בהם.
החלופה בה בחרנו כיעילה ביותר היא מה שיצוין כחלופה א': איחוד מותגים.בכדי ליישם חלופה זו הצענו ששטראוס צריכה לבצע "המתה יזומה" ע"י איחוד מותגים שונים שאינם רווחיים והם בעלי תועלות קרובות ו"אישיות" דומה מבחינת הלקוח לכדי מותג אחד הכולל באישיותו ובתועלותיו את המותגים שהורדנו מהמדפים ובכך החברה תוביל את השוק עם מותגים חדשים מתקדמים, תתפוס פלח שוק נוסף ולמעשה תבצע יציאה מהשגרה ובכך תעורר את שוק הגלידות.

תוכן עניינים:
1. תקציר מנהלים
2. רקע אודות נושא העבודה
3. ניתוח חיצוני
מגמות ותנודות בסביבה העסקית /שיווקית שבה פועלת הפירמה
זיהוי ואפיון הסביבות השונות
מאפייני הכוחות הפועלים בסביבה
מאפייני התחרות בענף
מתחרים
קהל הלקוחות והקונים וכושר המיקוח שלהם
ספקים וכוח המיקוח שלהם
איום של מוצרים/שרותים תחליפים
חסמי כניסה ויציאה בענף בו פועלת הפירמה
אטרקטיביות השוק
מודל KSF
4. ניתוח פנימי
מהות העסק, מטרות ויעדים של הפירמה
אסטרטגיה הנוכחית של הפירמה
משאבי הפירמה וניתוח SWOT
יתרון תחרותי של הפירמה
אפיון קו המוצרים של הפירמה ,השלב במחזור חיי המוצר ואסטרטגיית כיסוי שוק
אפיון מרכבי תמהיל השיווק האחרים מחירים הפצה ותקשורת
5. הגדרה, ניתוח ואפיון הבעיה המרכזית באירוע
6. הגדרה, ניתוח ואפיון הבעיות המשניות באירוע
7. הגדרת חלופות לפתרון הבעיה המרכזית
8. ניתוח החלופות והערכתן עפ"י מודל פישביין
9. המלצה על חלופה ופיתוח טקטיקה שיווקית לחלופה הנבחרת
10. ביבליוגרפיה

הערת מערכת: מקורות העבודות הינם אתרי אינטרנט וכתבות מן העיתונות הפיננסית (אין פירוט של הכתבות).

קטע מהעבודה:

שוק הגלידות הישראלי נאמד בכ-800 עד 900 מליון ש"ח בשנה, כל זאת בין החודשים מאי -
ספטמבר. בישראל בשל הבדלי מזג האוויר הבולטים בין החורף לקיץ, מתרכזת מרבית הצריכה בעונת הקיץ.
ניתן לחלק את שוק הגלידות לשתי קטגוריות עיקריות:
1. שוק השלגונים/מוצרי אימפולס- מסקירה שערכה CIA המתמחה במוסר תשלומים צרכני ועסקי עולה כי בישראל נמכרים בשנה כ-65 מיליון שלגונים וכ- 30 מיליון טילונים. עוד עולה מהסקירה כי כ-45% ממכירות הגלידה בישראל מתבצעות בפיצוציות ובגלידריות., נקודות מכירה השייכות לשוק האימפולס התופס כ- 60% מסך המכירות הגלידות בישראל. מדובר בקניה של שלגונים וארטיקים בודדים בפיצוציות כפינוק במהלך שעות היום ובקנייה של כדורי גלידה בגלידריות השונות וביניהן האיטלקיות, שכוחן עלה באופן חסר תקדים בשנתיים האחרונות כחלק מבילוי זוגי או משפחתי.

תגים:

מינהל · עסקים · שיווק · שטראוס · גלידה · שוק · מכירה · גלידריה · קינוחים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ניתוח חברת שטראוס", סמינריון אודות "ניתוח חברת שטראוס" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.