היישום אינו מחובר לאינטרנט

התהליכים הדמוגרפיים בירדן בדור האחרון

עבודה מס' 060977

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מורכבות העניין הדמוגרפי בירדן - הרכבה של האוכלוסייה בירדן, גודלה, שינויים שעברה לאור אירועים היסטוריים ואחרים, בעיות, מגמות ושינויים.

4,701 מילים ,18 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

הנושא הדמוגרפי במזרח התיכון הולך ותופס תאוצה ועניין רב במחקר, כמו באקטואליה הפוליטית והמדינית במדינות רבות באזור. תאוצה זו, עיקרה בסכנות הגלומות בגידול המשמעותי באוכלוסיית המזרח התיכון, היושבת בעיקר במדינות האיסלאם. בחיבור זה אנסה לתאר ולנתח את מורכבות העניין הדמוגרפי בירדן: הרכבה של האוכלוסייה בירדן, גודלה, שינויים שעברה לאור אירועים היסטוריים ואחרים, בעיות, מגמות ושינויים.
בחלק הראשון של החיבור אתייחס לירדן כיחידה נפרדת אחת לצורך הניתוח הדמוגרפי שלה כמדינה. בהמשך, בחלקו השני של החיבור, אנסה לפרק את המדינה לגורמים דמוגרפיים שונים, תוך שימת דגש על החברה השבטית. כדי לנסות ולחקור שאלות אלה אשתמש בכלים גיאוגרפיים, סוציולוגיים והיסטוריים, תוך שימוש בטבלאות וגרפים, אשר מטבע הדברים הנם הדרך הנוחה ביותר להמחשה ולהשוואה של נתונים דמוגרפיים כגון: ילודה, תמותה, הגירה ומעבר גיאוגרפי. כל זאת בכדי לנסות ולבחון האם השינויים שעברו על החברה המתפתחת בירדן בתקופה זו, שינו אותה לכדי חברה מפותחת, אשר ביצעה את "המעבר הדמוגרפי" (עליו אפרט בגוף העבודה).
ממד הזמן בו בחרתי נע בין שנת 1975 לשנת 2000. זאת מתוך שאיפה לבחון את השינויים בדור האחרון. מסגרת הדיון ננעלת בשנת 2000 בשל חוסר נתונים אמינים/מעודכנים לשנתיים האחרונות.
ניסיתי לפזר את סוגי המקורות בהם עשיתי שימוש בחיבור זה (ספרים ומאמרים ראשוניים ומשניים, נתונים משנתונים לאומיים ובינלאומיים, ערביים ומערביים, מקוונים וכתובים על הדף) כדי לנסות ולהשיג תמונה מדויקת ככל הניתן.
ברצוני לציין כי ישנה בעייתיות רבה בנתונים הדמוגרפיים המיוחסים למדינה זו, הואיל ונתונים אלו יוצרים בעיות לגיטימציה ומעמידים במבוכה את השלטון המלוכני-אבסולוטי העומד בראש המדינה. כמו כן קיימת בעיה רצינית לגבי אמינותם ודיוקם של נתונים מקוונים המפורסמים באינטרנט, וגם עובדה זו נלקחה בחשבון בשלב הסקת המסקנות.

תגים:

אוכלוסייה · דמוגרפיה · ירדן · מזרח · עירונית · שבטים · תיכון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התהליכים הדמוגרפיים בירדן בדור האחרון", סמינריון אודות "התהליכים הדמוגרפיים בירדן בדור האחרון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.