היישום אינו מחובר לאינטרנט

הברלינאי האחרון/ יורם קניוק

עבודה מס' 066517

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: גרמניה, כפי שמופיעה ב"הברלינאי האחרון".

2,930 מילים ,10 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

גרמניה, כפי שמופיעה ב"הברלינאי האחרון" מהווה מערכת מבנית, אשר מרבית אוכלוסייתה בתקופת המלחמה שימשה כסוכנים של המבנה. העם בגרמניה נכח בפיתוח והזדהה עם המערכת. בקרב הגרמנים היתה מתכונת שנותרה גם לאחר המלחמה. מתכונת של צייתנות אפולוגטית. מצד אחד נאמנות לשלטון, לשיטה, למבנה, לפעולתה של המערכת ומצד שני, תחושת אי נעימות, כל אימת שמוזכרת השואה.

הסגנון הגרמני הפך להביטוס, אשר היה לתבנית קבועה בהתנהגותם של אזרחי גרמניה. ככל שהסוכנויות השונות היו צפופות יותר וככל שהחיכוך עם הסוכנים היה יומיומי ואף יותר מכך, התרגלו אזרחי גרמניה למבנה. המנגנון פעל את פעולתו והמשטר הנאצי, אשר החל מהקסם והתקווה שהישרה היטלר על הגרמנים, השתלט על כל פינה בחיים הציבוריים, עד שמילא את כל החלל והפך את המיקרו למעין אטומים במכלול השלם של המדינה.

תוכן העניינים:
קסמו של היטלר מהלך על ההמון
מעטים עם רבים או מעטים מול רבים?
סוכנים
המבנה וההביטוס
השפעת העוצמה על השפה
סיכום
מקורות

קטע מהעבודה:

כיצד נהו כל כך הרבה אנשים אחר היטלר? כיצד הפכה גרמניה למבנה השואב אליו את כל הפרטים, מבלי שאוימה כלל? ייתכן שהתשובה בכך, שהיטלר לא התעניין בכלכלה מסודרת וגם לא בתועלת שתנבע מפעולותיו. הוא נקט בעמדה אידיאולוגית. למרות הצלחותיו המוכחות בבניינה של גרמניה, אשר קיבלו הכרה גם בתקשורת האמריקאית עד שנת 1942 (קניוק, 2005: 88), העדיף היטלר לדבוק באידיאולוגיה, גם על חשבון ההפסדים הכבדים לגרמניה והמכות שספגה. כך עד להתאבדותו בבונקר בשנת 1945 (שם: 15).

תגים:

שואה · יהודים · גרמנים · ספרות · תיאוריות · סוציולוגיות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הברלינאי האחרון/ יורם קניוק", סמינריון אודות "הברלינאי האחרון/ יורם קניוק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.