היישום אינו מחובר לאינטרנט

"הברלינאי האחרון" /יורם קניוק

עבודה מס' 066526

מחיר: 302.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מוטיב הזרות בספר

3,688 מילים ,7 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

בספרו "הברלינאי האחרון" (להלן ב.א.) מציג המחבר, יורם קניוק (2005), שהינו גם גיבור הסיפור, בבחינת 'האני המספר', מערכת יחסים טעונה בין היהודי לגרמני. בין היהודי, יליד גרמניה, למכורתו שהקיאה אותו מקירבה. בין התרבות הגרמנית שהשליכה אותו לכל עבר, לבינו, שבמקרים רבים אימץ אותה בערגה. "הברלינאי האחרון" הינו סיפור מסע וזיכרון. סיפורו של המחבר, הבא חשבון עם גרמניה ועם החברה הגרמנית, אולם בה בשעה, חש את הדחף העז לבקר בארץ זו. המחבר-הגיבור הינו 'זר'. לא זר פסיבי, כי אם זר המבטא ריחוק-קירבה (Simmel, 1964: 404). עם זאת, נראה כי הוא זר המקבל את ביטויו בקרבתו ובריחוקו. קירבה וריחוק אלה, האמורים להעניק לזר את מאפיין האובייקטיביות שלו, אכן מציגים תכונות מוסריות מסויימות הקשורות למספר ולדמויות בהן הוא פוגש לעתים, כמו האיש ברכבת, המתהדר בניקיון כפיו, כגרמני (ב.א. עמ' 71). זרותו של המחבר, אשר מרחפת לכל אורך הסיפור, מעלה את האפשרות, לכאורה, כי כלל לא מתקיימת דיאדה או טריאדה בעלת משמעות, לכל אורכו של הסיפור. למרות זאת, נראה כי עצם היחסים הטעונים, שבין המחבר-הגיבור-הזר, לבין 'גרמניה', על כל המשתמע מהשם ומהמושג, עשוי להתבהר דווקא בשל דיאדה מוזרה, המבליחה לפתע באמצע ההתרחשות הדינמית העולה מן הספר.

תוכן העניינים:
1. הברלינאי האחרון - מהותה של זרות טעונה
2. מעמדו ומיקומו החברתי של הזר בסיפור, לנוכח הדיאדה והטריאדה
3. הכריזמה והסולידריות
4. סולידריות ושברה - הזר כשופט החברה
5. תרבות כנכס
6. סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

זימל מדבר על הזר המקובע בקבוצה מרחבית או בקבוצה שגבולותיה דומים לגבולות המרחביים. עמדתו של הזר בתוך הקבוצה, נקבעת בפועל מעצם זרותו וייחודיותו שנוצרה מחוץ לקבוצה, קודם הגיעו אליה (Simmel, 1964: 402-403). לאורך ה"ברלינאי האחרון" בולט מעמדו של המחבר כזר. הוא זר גם בתור אורח מכובד. בעוד כל באי הפרימירה לבושים בבגדי ערב הדורים, מופיע המחבר כשהוא לבוש בג'ינס מהוה ונחשף לפני נכבדיי ברלין בלבושו העלוב (ב.א., עמ' 38).

תגים:

עברית · גרמניה · דיאדה · טריאדה · יהדות · אירופה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא ""הברלינאי האחרון" /יורם קניוק", סמינריון אודות ""הברלינאי האחרון" /יורם קניוק" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.