היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסי ישראל טורקיה בעשור האחרון

עבודה מס' 070232

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת מערכת היחסים הבינלאומית בין ישראל לטורקיה, תוך התמקדות בעשור האחרון ובאירוע המרמרה.

6,031 מילים ,14 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

מבט מעמיק אל נבכי מערכת היחסים בין ישראל לטורקיה מעלה עליות ומורדות לאורך השנים בין שתי המדינות.
ישראל וטורקיה ידעו יחסי קרבה טובים, שהתבטאו בשיתוף פעולה בין צבאות שתי המדינות, בקשרי מסחר ענפים ובתיירות משגשגת (לב ארי, 2014). בנוסף, סימלה טורקיה בעיני ישראלים רבים את התקווה ליחסי שלום בין מדינה יהודית לבין מדינה מוסלמית, המתבססת על תפיסת עולם חילונית ודמוקרטית (זכאי, 2011). עם זאת, החל משנת 2003, עם עלייתה של "מפלגת הצדק והפיתוח" בראשותו של רג'פ טייפ ארדואן ועם מדיניות שלילית כלפי ישראל, החלו להיווצר בקעים עמוקים במערכת היחסים בין שתי המדינות (לסקר ורונן, 2013).
בד בבד, הצצה לעבר סכסוכים בינלאומיים בזירה הפוליטית מעלה, כי החברות המעורבות בסכסוך מפתחות אמונות, עמדות, הנעות ותחושות נרחבות התומכות בדבקות ביעדים המנוגדים. אלו משמרות את הסכסוך, שוללות את הלגיטימיות של היריב, ובכך כופרות באפשרות של יישוב הסכסוך בדרכי שלום ומונעות התפתחות של יחסי שלום (בר סימן טוב ואחרים, 2005).
בהתאם לכך, במסגרת העבודה, בחרתי לעסוק בנושא: "יחסי ישראל - טורקיה משנות ה-90".
שאלת המחקר הינה: "מה הגורמים המסייעים להידרדרות היחסים בן ישראל לטורקיה בעשור האחרון?".
מטרת המחקר הינה: לבחון את מערכת היחסים הבינלאומית בין ישראל לטורקיה, תוך התמקדות בעשור האחרון, מחד; ולבחון את המשתנים השונים בפוליטיקה העולמית שהשפיעו על מערכת היחסית הזאת, מאידך.
על מנת לענות על שאלת המחקר, בחרתי במחקר לפי השיטה האיכותנית, באמצעות ניתוח תוכן של מספר כתבות, הן מהעיתונות הכתובה והן מאתרי האינטרנט. כמו כן, כוללת העבודה חקר מקרה (case study): המשט הטורקי, שדרכו ניתן "לתצפת" על מערכת היחסים בין ישראל לטורקיה.
מבנה העבודה יכלול כמה חלקים מרכזיים: 1. תיאורטי, שבו אעסוק בנושאים הקשורים, הן באופן ישיר והן באופן עקיף, בשאלת המחקר; 2. שיטת המחקר, שבו אתמקד בניתוח תוכן ובחקר המקרה; 3. גוף העבודה, שבו אשלב בין ממצאי המחקר לחלק התיאורטי, על מנת לענות על שאלת המחקר; 4. סיכום העבודה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. חלק תיאורטי
3. שיטת המחקר
4. גוף העבודה
4.1 ממצאים
4.2 דיון
4.3 סיכום
5. רשימת מקורות
6. נספחים

קטע מהעבודה:

חוקר היחסים הבינלאומיים, קנת וולץ (Kenneth Waltz), אבי התיאוריה הניאו-ריאליסטית (או הריאליזם הסטרוקטוראלי) שם דגש על מבנה המערכת כמשתנה שדרכו ניתן להסביר את חלוקת העוצמה ויחסי הגומלין בין המדינות. לטענתו, המדינות המרכיבות את המערכת אינן זהות במאפייניהם הפנימיים (אידיאולוגיה, מנהגים, מבנה שלטוני) ואינן שוות ביכולתן, אולם קיים ביניהן קווי דימיון מהבחינה הפונקציונאלית במשימות שעומדות מולן ובמטרות שאותן הן שואפות להשיג (לנדאו, 2013).

תגים:

זירה בינלאומית · קרע · מחלוקת · מדינות · יחסי החוץ · יהודים · פלסטינים · ארדואן · אירועי המשט · עזה · לוחמי השייטת · המזרח התיכון · מרמרה · נפט · שיחות השלום · תורכיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסי ישראל טורקיה בעשור האחרון", סמינריון אודות "יחסי ישראל טורקיה בעשור האחרון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.