היישום אינו מחובר לאינטרנט

הכנת יחידת הוראה לגן חובה

עבודה מס' 050351

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: הכנת תכנית ללימוד מגילת אסתר לגיל הרך תוך הצעת פעילויות שונות.

3,128 מילים ,4 מקורות ,1999

תקציר העבודה:

יחידת ההוראה שנבחרה היא: מגילת אסתר, פרק ב', פסוקים א-כא'.
ניתוח הפרק על ידי המודל המשולש (לוי, ר (1996). ע"מ: 173-187)

לפני שאתחיל לנתח את הדברים מן הפן של התלמיד, עלי למסור רקע קצר על כיתת האימון בה אני מתנסה. הגן בו אני מתנסה הוא גן חובה לגילאי 5-6, הממוקם בנתניה והילדים כולם באים מרקע סוציואקונומי בינוני.
על-פי פיאז'ה (בתוך: סולברג (תשנ"ז)) בגילאים אלו הילד נמצא בשלב האינטואיטיבי, דהיינו, ישנה התפתחות בתפקוד הקוגניטיבי. זהו השלב הקדם אופרציונלי בו הילד מתחיל להיות מסוגל לראות את הדברים שסביבו באמות מידה מוגדות ואובייקטיביות יותר, וכך הוא עושה צעד לקראת תפיסה רציונלית של המציאות. אריקסון (בתוך: סולברג(תשנ"ז)) מוסיף כי בגילאים אלו עולמם של בני ה5-6 - מתחיל להתרחב. הם מתחילים לגלות עניין בילדים הסובבים אותם ובפעילויות המבוססות על חלוקת תפקידים ומשחק משותף. לפיכך, קריאת המגילה בפני הילדים ושיתופם בה כלומדים פעילים היא בהחלט בתחום יכולתם של הילדים, מה גם שבשלב זה הילדים יפיקו הנאה מרובה מהאזנה לסיפור ויוכלו להשתתף בו תוך כדי שאילת שאלות, העלאת זיכרונות או רשמים אישיים ולאחריו בפעילויות שונות.
יתרה מכך, היות ובשלב התפתחותי זה בו נמצאים הילדים הם פתוחים לשמיעת דעותיהם של אחרים ויכולים להפריד בין דמיון למציאות (זהו סופו של שלב החשיבה המאגית) הם יוכלו להיות פתוחים לדיון קבוצתי שיוכל להתקיים ולהפריה הדדית שתבוא בעקבות חשיפת הרשמים האישיים של כל אחד ואחד מהם.
בגן בו אני מתנסה, הילדים מאוד אוהבים ועסוקים במשחק בפינות השונות ובסדנת היצירה, ולכן, אני סבורה, כי מיד לאחר שיאזינו לסיפור יפנו באופן הכי טבעי לממש את חוויתם ממנו תוך שימוש בפינות השונות הקיימות בגן (פינת בובות, חנות בגדים ותחפושות, סדנת ציור ועבודה ועוד).

מקורות:

לוי, ר' (1996). דרכי הוראת המקרא בגיל הרך ובכיתות היסוד. תל אביב: הוצאת מכללת לוינסקי לחינוך.
סולברג, ש' (תשנ"ז). פסיכולוגיה של הילד והמתבגר. מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית. ירושלים: הוצאת משכל מיסודן של ידיעות אחרונות וספרי חמד ע"ש י"ל מאגנס, האוניברסיטה העברית ירושלים.
רייזמן, ע' (תשמ"ג). מגילת אסתר. מקרא לגיל הרך למוסדות חינוך ממלכתיים. ירושלים: ת"ל, הוצאת מעלות.

תגים:

תכנית · פורים · ילדים · לימוד

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הכנת יחידת הוראה לגן חובה", סמינריון אודות "הכנת יחידת הוראה לגן חובה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.