היישום אינו מחובר לאינטרנט

ז'אן דארק-יוצא מן הכלל המעיד על הכלל

עבודה מס' 041154

מחיר: 312.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: רקע היסטורי, עדויות על ילדותה, תהליך הרהבולוטציה שעברה, המרכיב הדתי באישיותה,התחברותה לאנשי צבא ודמותה כמצילה.

8,986 מילים ,8 מקורות

תקציר העבודה:

ז'אן דארק נולדה ב- 1412 והועלתה על המוקד במצוות הכנסיה ב- 1431. נערה שבגיל 19 קיפדה את חייה. נערה שלמרות השכלתה המעטה ומוצאה החברתי הנמוך השאירה את חותמה כגיבורה ודמות אגדית על העם הצרפתי לדורות, עד כדי כך שנכתבו עליה יצירות ספרותיות וחייה הומחזו על ידי גדולי הספרות הצרפתית והאנגלית. שאלת היסוד שחייבת להשאל כאן היא למה. היא פרצה לתוך הזירה הפוליטית כנגד כל הסיכויים והצליחה במקום בו אנשי מדינה עתורי נסיון לא הצליחו. על מנת להבין את סוד הצלחתה וסוד קיסמה מין הדין לתת תיאור מדיני של התקופה בה פעלה.
המאה ה-15 בצרפת ובאירופה בכלל היתה תקופת מעבר, בין ימי הביניים לרנסנס, תפישות עולם מקודשות וקודים התנהגותיים קשוחים החלו להתערער.
הסיבה לכך היתה התעוררות המדעים. הכנסיה איבדה כבר מה שהוא מזוהרה ומעוצמתה הפוליטית. בצרפת עצמה שררה אנרכיה פוליטית, לא היה שלטון מרכזי והמדינה היתה בחלקים רבים בשליטה אנגלית. המוני העם היו נבוכים וחיפשו יד מושיעה וכיוון. הם הרגישו צורך ביד מכוונת ש"תכניס סדר בתוך הבלאגן". ז'אן דארק בהופעתה הציבורית וביכולת הכריזמטית הבלתי רגילה, נראתה להם כמתאימה לכך. הנה, לא הצליחו שוער העם, הבה וניתן לה הזדמנות ואמנם הצלחתה היתה פנומנלית. הצלחה כל כך גדולה שחרף גילה הצעיר וחייה הקצרים היא הצליחה לטלטל את המדינה הצרפתית והעם הצרפתי ולהביאם לעוגן מבטחים פוליטי. הצלחה כל כך גדולה שדמותה לא רק שנזכרה לדורות, אלא גם גורמים פוליטיים שונים וחוגים פוליטיים ניכסו את דמותה ההיסטורית והדמות המיתוסית שנוצרה בעקבות זאת לצרכיהם השונים. לשיא הניכוס של דמותה הגיעו במשפט דרייפוס ובתנועות הפמיניסטיות.
צירוף זה בין סיטואציה פוליטית ואישיות חד-פעמית איפשרו לפריצתה של ז'אן דארק לזירה המדינית והצבאית כנגד כל הסיכויים. גם אישה, גם חסרת השכלה, גם צעירה וללא נסיון פוליטי וצבאי וגם ללא קשר משפחתי כלשהוא למשפחות
האצולה וכנראה גם עם מחלות נפש סמויות שהיא יכלה לבקר את התפרצותם.
מכלול של גורמים שבתקופות אחרות לא היה שום סיכוי שהיא היתה מצליחה להגיע למעמד כה רם וחסר תקדים בהיסטוריה של צרפת. מסיבות אלה היא היתה בבחינת יוצא מן הכלל המעיד על הכלל.
עבודה זו תתאר את מהלך חייה, אישיותה ודמותה כמצילה לאומית.

מקורות:

אנדרה מורואה - דברי ימי צרפת הוצאת מסדה תש"ן 437 עמ'.
Barstour Anne Leuellyn Bcerstour Joan of Arc Aretic, Mystic, Shaman, The Eduin Mellen Press.
Ruchman Alice - Joan of Arc The recovery of France. Hidder and stoughtin Limited 1948 264 p.
Regine Pernoud - Joan of Arc Stein and Day Publisters 1966 267 p. .
Regine Pernoud - The Retrial of Jean of Arc Methun and Co. LTD 1955 227 P..
Warner Marina - Joan of Arc. The image of female heroian Penguin Books 1987 346 p.

תגים:

צרפת · מיתוס · פמיניזם · אינקוויזיציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ז'אן דארק-יוצא מן הכלל המעיד על הכלל", סמינריון אודות "ז'אן דארק-יוצא מן הכלל המעיד על הכלל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.