היישום אינו מחובר לאינטרנט

גרמניה והסכם השלום שלאחר מלחמת העולם הראשונה

עבודה מס' 040173

מחיר: 203.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: ניסוחה של האחריות הגרמנית למלחמה"ע הראשונה בחוזה ורסאי. ניתוח החוזה ומשמעויותיו בראייה היסטורית.

6,718 מילים ,9 מקורות ,1990

תקציר העבודה:

הסכמי השלום שנחתמו בפריס, לאחר מלחמת העולם הראשונה, בין המעצמות המנצחות לבין גרמניה טמנו בחובם הבטחה גדולה לשלום ולביטחון לאירופה בפרט, ולעולם כולו בכלל. שלום וביטחון שיאפשרו שיקום, בנייה והתעצמות כלכלית, חברתית ופוליטית של כל המדינות שחוו שנים ארוכות וקשות של מלחמה בהיקף שהעולם לא ידע כמותו עד אז.
כוונותיה המוצהרות של ועידת פריס היו נאצלות, בנית סדר עולמי חדש בו ישררו חוקים של צדק ומוסר, סדר עולמי שלא רק הכוח, הפחד וההרתעה ההדדיים הם הגורמים הפעילים בו כפי שהיה הדבר בכולם טרם המלחמה, ומתן זכויות פוליטיות לעמים ומיעוטים על פי עקרון ההגדרה העצמית.
אולם ההבטחה הנאצלת הזו לא קוימה. ההיפך הוא הנכון - זרעי המלחמה הבאה, מלחמת העולם השניה שהיתה הנוראה והגדולה שידע העולם מעודו נטמנו באותם הסדרי שלום שכוונתם המוצהרת לפחות היתה טובה ונאצלת.
שאלת המחקר בה ארצה לדון בחיבור זה היא: כיצד נוסחה ויושמה שאלת אשמת המלחמה הגרמנית בחוזי השלום של וורסאי, מיד לאחר תום מלחמת העולם הראשונה, וכיצד נבנה או לא נבנה בהם הבסיס למניעתה של מלחמה נוספת, מה היתה משמעותה מבחינת הגרמנים מצד אחד מבחינת בעלות הברית מצד שני, וכיצד אלו השפיעו על מהלכיהן ועל מהלכי ההיסטוריה.

התיזה בה אנקוט היא שאשמת המלחמה שהוטלה בעיקר על גרמניה לא היתה המרכיב החשוב ביותר בשיקוליהן של בעלות הברית בניסוחן את הסכמי השלום של פריס. מה שעמד בראש מעייניהן היה בעיקר הרצון להביא בטחון לאירופה ולעולם, ובטחון כזה היה לשיטתם תלוי בהחלשתה של גרמניה ובניטרולה. בעיני הגרמנים נתפסה אשמת המלחמה כסיבה להסכמי פריס והם היו עונשה. מובן מאליו שפרשנות זו של אשמת המלחמה לא היתה מקובלת עליהם והם ראו בה "שקר" תוצאה של מזימה או קנוניה למנוע מהם את מה שהם ראויים לו לפי כל דין. אשמה זו נוספה על ההשפלה הלאומית הקשה שחוו הגרמנים ולמשברים החמורים, המדיניים, הכלכליים והחברתיים בהם התנסו אחרי המלחמה, וכל אלו הביאו בשילוב גורמים נוספים מקריים ואובייקטיבים להישנותה של מלחמה עולמית נוספת פחות כעשרים שנים לאחר חתימתם של הסכמים אלו.

תוכן העניינים:
מבוא
הדרך לועידת פריס ותומה של מלחמת העולם הראשונה
ועידת פריס ואשמת גרמניה
אשמת גרמניה - מחירה
חתימת גרמנית תחת לחץ
הסכם וורסאי - יתרונותיו לגרמניה
סיכום
ביבליוגרפיה

מקורות:

בן ישראל חדווה, "חוזה וורסאי - טכסטים נבחרים", האוניברסיטה העברית, הפקולטה למדעי הרוח, החוג להיסטוריה כללית, 1957.
טיילור א. ג'. פ. "מדוע פרצה המלחמה?", הוצאות מערכות, ישראל, 1987.
צימרמן משה, "הסדרי השלום לאחר מלחמת העולם הראשונה", קובץ מקורות, הוצאת אקדמון, ישראל, 1982.
פולר ג'. פ. צ. "מלחמת העולם השניה", הוצאת מערכות, ישראל, 1987.
Holborn Hajo "A History Of Modern Germany 1840-1945",Alferd A. Knopf, New York, 1969.
Nicolson Harold "Peacemaking 1919", University Paperbacks, 1964.
Farrar Lancelot, "Divide and Conquer", Columbia Universuty Press, USA, 1978.
Craig A. Gordon, "Germany 1866-1945",Oxford University Press, England, 1978.
Mayer J. Arno, "Politics And Diplomacy Of Peacemaking",Weidenfeld Nicolson, England, 1968.

תגים:

מלחמת · הסדר · העולם · שלום · הראשונה · היסטוריה · השניה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "גרמניה והסכם השלום שלאחר מלחמת העולם הראשונה", סמינריון אודות "גרמניה והסכם השלום שלאחר מלחמת העולם הראשונה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.