היישום אינו מחובר לאינטרנט

המיסיונרים הנוצרים באמריקה הדרומית בתקופה שלאחר גילוי היבשת ובמאה השנים שלאחר מכן

עבודה מס' 040170

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: פעילותם ושילובם בכיבושים ובהתיישבות הספרדית, וההשפעה על האינדיאנים.

6,303 מילים ,5 מקורות ,1995

תקציר העבודה:

גילוי יבשת אמריקה ע"י תרבות המערב, ובראשונה ע"י נציגיה הספרדיים, הוא מן הנושאים המרתקים ביותר בהיסטוריה האנושית החדשה ומן המכריעים והחשובים שבהם. מאורע זה היה מפגש גורלי בין שתי תרבויות שונות ביותר באוריינטצייה ובערכים שלהן ותוצאותיו היו מכריעות עבור שתיהן אך גם הרות אסון לתרבות של האינדיאנים, ילידי המקום, שתפארתם ועצמאותם נגזלה מהם לעד.
במהלך הכיבוש הפיסי של אמריקה הדרומית התרחש גם כיבושה הרוחני שכלל את השלטת הערכים הספרדים נוצרים קתוליים על אוכלוסיות הילידים. השלטה שבחלקה היתה בכוח הזרוע, חלקה בשכנוע, וחלקה בחלחול איטי ומתמשך של של הערכים וספיגתם על ידי התושבים המקומיים בתהליך הידוע מן ההיסטוריה בו מקבלים הנשלטים את "מבנה העל" של השולטים בהם.

נושא חיבור זה הוא פעילות המיסיונרים הנוצרים באמריקה הדרומית בתקופה שלאחר גילוי אמריקה, ובמאה השנים הראשונות שלאחריו. כיצד השתלבה פעילות זו בכבושים ובהתיישבות הספרדית, וכיצד התקבלה והשפיעה על חיי האינדיאנים ותרבותם. אבקש להראות את המורכבות של התהליך, את הרקע שלו, ובעיקר אנסה להדגים את הטענה שבני האדם מוגבלים וכפופים לחוקי וערכי זמנם וכי רק מעטים מסוגלים להתעלות מעליהם. כך שיש לנהוג בהם בסלחנות ולמחול להם על מה שנראה לנו כיום כחטאיהם האיומים.
השאלות התרבותיות - מוסריות המתעוררות בעקבות הצגת נושא זה הינן קשות מאוד, ומעוררות בהכרח דיונים היסטוריים פילוסופים שקשה מאוד לחלץ מהם אמירה בעלת משמעות.
מהי האוטונומיה של קבוצה חברתית כלשהי בהגדרת זהותה, ערכיה ואמונותיה. האם יש זכות כלשהי לקבוצה אחרת של בני אדם לכפות עליהם את אמונתם, דעותיהם ולשלול מהם את מורשתם ומסורתם, אף כי הם בטוחים כי הדבר מיטיב עימם ומהווה תנאי הכרחי להישרדותם, ואף אם השתלשלות העניינים מראה כי אכן מבחינה עובדתית אכן הדבר נכון. נקודה זו מתחדדת לאור אי המוסריות, בעיניים מערביות, של כמה מן הטקסים הדתיים שערכו האינדיאנים כמו למשל טקסים בהם נטבחו קורבנות אדם לאלים, לבבותיהם נעקרו ובשרם נאכל ע"י ההמון.
מובן מאליו, שעם כיבוש הספרדים ותהליך הניצור שפקד את דרום אמריקה פסקו טקסים אלו כליל וחל טאבו חמור על מעשים כגון אלו הנוגדים את המוסר המערבי. מובן מאליו שתהליך הניצור של אמריקה הדרומית מנע את הישנותם של טקסים כגון אלו. כך שהדילמה המוסרית הקשורה בתהליך זה הולכת ומסתבכת.

לסיום המבוא ברצוני להעיר הערה שלדעתי חשובה מאוד מבחינה מתודולוגית, והיא שרוב המקורות הידועים על גילוי אמריקה ועל התהליכים שהתרחשו בה בשנים הראשונות לכיבוש הספרדי וגם אחריהן נכתבו מתוך נקודת מבט מערבית, למרות שרבים מן הכותבים מביעים אמפתיה חזקה מאוד לגורל הילידים. נקודת המבט האותנטית של האינדיאנים במאורעות אלו חסרה, ועל כך צערי.

תוכן העניינים:
מבוא
גילוי אמריקה ונספחיו הדתיים
גילוי וכיבוש אמריקה וניצורם של ילידיה
מקורות הפעולה המיסיונרית בהעברת האינדיאנים לאמונה הנוצרית
המיסיונריות - אופי הפעילות וקבלתה ע"י הילידים
לאס קאסאס מליץ היושר ומגינם של האינדיאנים
סיכום
מקורות

מקורות:

זכאי אביהו, "אירופה ועולם החדש", הוצאת אקדמון, ירושלים, 1993.
"Atlantic American Societies", Edited Karras L. Alan And McNeill J. R. , Routledge, London & New York, 1992.
Camacho George, "Latin America", Chatham, Britain, 1973.
"Western Expansion and Indigenous Peoples", Ed. Sevilla- Casas Elias, Mouton Publishers, Paris, 1977.
"The Cambridge History Of Latin America", Volume 1, Edited by Leslie Bethell, Cambridge University press, London, 1984.

תגים:

אינדיאנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "המיסיונרים הנוצרים באמריקה הדרומית בתקופה שלאחר גילוי היבשת ובמאה השנים שלאחר מכן", סמינריון אודות "המיסיונרים הנוצרים באמריקה הדרומית בתקופה שלאחר גילוי היבשת ובמאה השנים שלאחר מכן" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.