היישום אינו מחובר לאינטרנט

התפתחות הנשק הגרעיני באמריקה הלטינית עד סוף המאה ה- 20

עבודה מס' 065488

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת החימוש הגרעיני והניסיון לחמש את צבא ארגנטינה בנשק לא קונבציונאלי.

2,470 מילים ,8 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

העולם המודרני בזמננו מתאפין ע"י שינויים טכנולוגיים המאפשרים דברים אשר לא היו בנימצא לפני עשורי שנים. השינויים הם בכל התחומים לרבות התחום הצבאי והמחקרי. יותר ויותר משאבים מוקצים לפעולות של מחקר ופיתוח והממשלות נותנות יותר ויותר גיבוי פיננסי ולוגיסטי למערכות כאלו, בעיקר אם הם ארצות בעלות תודעה פוליטית מפותחת.
ארצות אמריקה הלאטינית אינן ארצות בעלות תרבות פוליטית מפותחת והן למעשה ארצות בעלות כלכלה מפגרת וגרעונות עצומים במאזני התשלומים. למרות כל זאת, ממשלותיהן הינן לרוב ממשלות דיקטטוריות אשר מעונינות להאדיר את צבאן ולשמור על כוח מבית ומחוץ. אי לכך, אך טבעי הוא הדבר כי פניהם יהיו נשואות לנשק לא קונבנציונאלי בכלל ולנשק גרעיני בפרט.
יש לציין כי לארגנטינה אין נשק גרעיני למרות שהיא ניסתה לפתחו. דוחות הועדה הבין לאומית לאנרגיה אטומית מצביעים על נסיונות ממושכים להפיק נשק כזה, תחת המשטרים השונים.

מטרת המחקר היא לבחון את הקשר ועוצמתו בין איכות הכתבות/שידורים, רמת האמינות הנתפסת, לבין הרצון לצפות בשידורים. במילים אחרות לאתר את הקשר בין מניע לצפות בשידורים לבין שביעות הרצון שלו מהכתבות/שידורים והערכתו את אמינותן.

תוכן עניינים:
1. מבוא והצגת הנושא
2. חשיבות מחקר ופיתוח באמריקה הלטינית
3. התפתחות רעיון הנשק הגרעיני בשלושת העשורים הראשונים לאחר מלה"ע השניה
4. התפתחות רעיון הנשק הגרעיני בשנות השמונים והתשעים
5. סיכום וצפיה לעתיד
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

לגבי מחקר מדעי יש מושג הנקרא "פריפריה מדעית". פרוש המושג הוא שמדינה קטנה שאינה בעלת יכולת פיתוח מדעי גדולה "נצמדת" למדינה גדולה שהיא נקראת המרכז שבו יש מערך ידע ובו מצויים גרעיני- הצטיינות וממנו מוקרנות דרכי הערכה, דגמי יצוב ואמות מידה לעשיה המדעית.ישנם מרכזים קשוחים וישנם מרכזים רכים וניתן לסווג את הפריפריה גם לסביבה קרה וסביבה ידידותית(1). אותו מרכז יכול לפתח זיקות שונות כלפי פריפריות שונות או כלפי אותה מערכת פריפרית בעידנים שונים. תגובות בלתי מתאימות של הפריפריה יכולות להמיר יחס פתוח לעויין ואפיקים לשיתוף הפעולה נסתמים מפאת תגובות יתר אלו. הסביבה בתוך הפריפריה יכולה להיות קרה כאשר מוסדות חיצוניים למערך הפיתוח אינם מעניקים לו תמיכה ולגיטימציה בשיעור ניכר ובאופן רצוף. הצמיחה המדעית של ישראל ושל ארצות גדולות באמל"ט נרקמת בתנאים כנ"ל אבל הקשר בין הפריפריה למרכז שונה בכל מקרה.
אמל"ט התנסו ב"פריפריה חריפה" לעומת המקרה הישראלי הנמצא בתנאי פריפריה רכה(2).
----------------------------------------------------------------------
1. הודרה י., (1980) שיתוף פעולה מדעי טכנולוגי בין ישראל לאמריקה הלטינית עמוד 8-15.
2. שם עמודים 13-15.

תגים:

נשק · גרעיני · פצצה · אטומית · נשק · קונבציונלי · חימוש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התפתחות הנשק הגרעיני באמריקה הלטינית עד סוף המאה ה- 20", סמינריון אודות "התפתחות הנשק הגרעיני באמריקה הלטינית עד סוף המאה ה- 20" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.