היישום אינו מחובר לאינטרנט

סקירת משבר התקציב בישראל בשנת 1998

עבודה מס' 020886

מחיר: 143.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת המאורעות כפי שהתנהלו בכנסת ובממשלה תוך בחינת המושגים כח, יחסי עוצמה, סמכות, לגיטימציה שוויון ועוד.

1,527 מילים ,4 מקורות ,1991

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את משבר התקציב של 1998, כפי שהתנהל במוסדות השלטוניים: הכנסת והממשלה, והביא להתפטרות אחדים מחברי הממשלה.
תכלית העבודה היא לבחון את המאורעות על רקע מספר מושגים: כח, יחסי עוצמה, סמכות, לגטימציה, מאפייני הדמוקרטיה, צדק, ושיוויון.


הצגת הנושא
אישור חוק התקציב בכנסת שימש מאז ומתמיד מקור משיכה ללחצים פוליטיים ופופוליסטיים. התנהגות סחטנית של מפלגות קטנות, הפוזלות אל ציבור הבוחרים שלהם, ואינם רואים את התמונה הכוללת, אינה תופעה חדשה. ובכל זאת, ותיקי הכנסת ובראשים שרים וראשי הקואליציה, אינם זוכרים מחזה מביש כמו זה שהתנהל בימים האחרונים של חודש דצמבר 1997. יו"ר הקואליציה, ח"כ מאיר שטרית לדוגמא, אמר שנפשו נקעה מסחטנים והציע לפזר את הכנסת ולהקדים את הבחירות. השר אביגדור קהלני, מהדרך השלישית, הכריז כי ימליץ על פיזור הכנסת על בחירות חדשות. רפאל איתן, מנהיג סיעת צומת, הצטרף אף הוא לאותה קריאה.
כולם הסבירו כי הפלת הממשלה אינה מטרה בפני עצמה אלא שאי אפשר להמשיך לפעול בממשלה המקבלת החלטות שאינן לרוחה.
סיעות הקואליציה המשיכו עד הרגע האחרן במרוץ לקריעת עוד נתח ממסגרת התקציב. ממלא מקום ראש הממשלה, ושר החוץ דוד לוי, לא הצביע עם הקואליציה והסתייג יחד עם האופוזיציה מסעיפים בתקציב. שר הבריאות יהושוע מצא, מאנשי שלומו של בנימין נתניהו הוסיף לאיים אם בנימין נתניהו יעמוד בסרובו להדוף את הקיצוצים ששר האוצר ביקש לערוך במשרד הבריאות.
כל השחקנים במערכת ניסו, תוך איום להתפטר או להצביע נגד הממשלה, לקבל נתחים מהתקציב. הגדיל לעשות דוד לוי שאיים בהתפטרות, תוך ידיעה כי הממשלה תתקשה לשרוד בלעדי סיעת גשר. היחידים שלא איימו בהתפטרות היו אנשי ש"ס, שקיבלו את שרצו כבר בתחילת המו"מ.

תגים:

משטר · פוליטיקה · מדינה · דמוקרטיה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "סקירת משבר התקציב בישראל בשנת 1998", סמינריון אודות "סקירת משבר התקציב בישראל בשנת 1998" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.