היישום אינו מחובר לאינטרנט

משבר משק המים בישראל - דרכים להתמודדות

עבודה מס' 067775

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הגורמים שהביאו את משק המים למשבר ודרכים להתמודדות.

13,059 מילים ,38 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

שנת 2008 הוגדרה על ידי כל המומחים כשנת בצורת קשה ורשות המים נקטה באמצעים מיוחדים לשעת חירום. אולם המחסור העצום במים לא נולד השנה. כבר לפני עונת הגשמים האחרונה היו מאגרי המים ריקים ולא היה מלאי חירום לקדם פני בצורת אפשרית, למרות תקופת הבצורת בתחילת שנות התשעים. כיצד הגענו למצב הנוכחי? חדד (2007) משיב במאמרו לשאלה: בתקופה שמאז שנת 1993 ועד 2006, לאחר שהמאגרים מלאו בגשמים הרבים של שנת 1992, נגרעו ממלאי המים 80 מלמ"ק לשנה בממוצע - ההפקה הייתה רבה מההעשרה.
משבר משק המים בארץ הינו נושא הנוגע בכולנו, מעשיר התעשיינים עד אחרון פשוטי העם. בחרתי לכתוב את העבודה על נושא משבר משק המים בישראל והדרכים להתמודדות על מנת לחקור כיצד הגענו למצב הנוכחי שעיקר השיח הציבורי סובב סביב משק המים ומה ניתן לעשות, ולהציע כמה רעיונות אישיים משלי להתמודדות עם המשבר.
שאלת המחקר המנחה אותי בכתיבת עבודה זו היא: לנוכח משבר המים אליו נקלעה מדינת ישראל, בראייה אסטרטגית לטווח ארוך, אלו צעדים צריך לנקוט על מנת לפתור את בעיות משק המים במדינת ישראל?
בעבודה אסקור את מרכיבי הביקוש וההיצע במשק המים בישראל. מצד ההיצע את מקורות המים הטבעיים והאלטרנטיביים של מדינת ישראל, ומצד הביקוש את צרכני המים במדינה. לאחר מכן אגע בסיבות שבגללן הגענו למשבר המים הנוכחי בפרק המדבר על בעיית משק המים בישראל. לאחר שאתן את כל הרקע הדרוש, אענה על שאלת המחקר תוך כדי התמקדות בתועלות כלכליות וסביבתיות למדינת ישראל, ובראייה אסטרטגית לטווח הבינוני והארוך, תוך מתן פיתרונות ישימים.

תוכן העניינים:
1. מבוא
2. מקורות המים של מדינת ישראל
2.1 מקורות מי התהום
2.2 מקורות מים עיליים
2.3 מקורות מים אלטרנטיביים
3. צריכת המים במדינת ישראל
3.1 צריכת המים במגזר הביתי
3.2 צריכת המים במגזר החקלאי
3.3 צריכת המים במגזר התעשייתי
3.4 מגזרים נוספים
4. בעיית משק המים בישראל
4.1 מחסור המים בישראל
4.2 איכות המים בישראל
5. משבר משק המים בישראל - דרכים להתמודדות
5.1 דרכים להתמודדות - צד הביקוש למים
5.2 דרכים להתמודדות - צד ההיצע למים
6. ניתוחים כלכליים של החלופות המוצעות
7. סיכום ומסקנות
8. ביבליוגרפיה
9. נספחים

קטע מהעבודה:

ע"פ גבירצמן (1991), משאבי המים הטבעיים של מדינת ישראל מסווגים לשתי קבוצות: כ 1/3 מכלל המים המופקים בארץ הם מים עיליים ואילו כ-2/3 הם מי תהום האגורים במספר אגני היקוות תת קרקעיים ('אקוויפרים') ונחלקים בהתאם לאזורי הארץ השונים ובהתאם לשכבות הסלע בהם המים אגורים אגורים (נספח 1).
כמות המים הטבעית הממוצעת הקיימת במדינת ישראל מוערכת על ידי מומחים שונים בכ 2.1 מיליארד מ"ק (מתוכם 100 מיליון מ"ק שמקורם במעיינות ים המלח ואינם מנוצלים). מקורות המים של מדינת ישראל נחלקים לשלושה סוגים :
1. מי תהום
2. מים עיליים
3. מים אלטרנטיביים

תגים:

משאבי טבע · משבר המים · משק המים · כלכלת משאבי טבע · מקורות מים · ישראל · מזרח תיכון · חקלאות · צריכת מים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "משבר משק המים בישראל - דרכים להתמודדות", סמינריון אודות "משבר משק המים בישראל - דרכים להתמודדות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.