היישום אינו מחובר לאינטרנט

מתן שירות לאוכלוסייה הערבית בישראל בעתות משברים ביטחוניים

עבודה מס' 070936

מחיר: 449.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד השירות שניתן לערבי ישראל מושפע מהמצב הביטחוני השורר במדינת ישראל בכלל ובתקופות מתוחות יותר בפרט, והאם בעקבות כך ערבים מקבלים שירות פחות טוב ואיכותי.

11,163 מילים ,37 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לבחון ולבדוק האם השירות שניתן לאזרחי מדינת ישראל הערבים מושפע מהמצב הביטחוני הלא רגוע השורר במדינת ישראל בכלל ובתקופות מתוחות יותר (מלחמות/אינתיפאדות) בפרט, והאם בעקבות כך נותני שירות יהודים מספקים לערבים שירות פחות טוב ואיכותי.
על מנת לבחון את סוגיית המחקר הנוכחי, המחקר בנוי ממספר שלבים: הפרק הראשון של המחקר הינו רק הסקירה הספרותית אשר סוקר בצורת משפך מהו המצב הבטחוני בישראל לאורך העשורים האחרונים וכיצד מצב בטחוני זה משפיע על פרמטרים שונים בחברה בהיבטים פסיכולוגיים, חברתיים וכלכליים. החלק השני של הסקירה עוסק במתן שירות תוך בחינת השפעת השירות על הלקוח. פרקים אלה מובילים את הסקירה לעיסוק התיאורטי בהשפעת המצב הבטחוני על מתן שירות לאוכלוסייה הערבית בישראל.
הפרק השני במחקר הינו פרק המתודולוגיה. פרק זה מציג למעשה את אופן ביצוע המחקר כאשר מחקר זה הינו מחקר איכותני הנשען על ראיונות עומק חצי מובנים. פרק זה מפרט כיצד בוצעו הראיונות, מהו הליך המחקר, מהי אוכלוסיית המחקר וכן מהי שיטת איסוף הנתונים.
פרק שלישי במחקר הינו פרק הממצאים אשר מביא לידי ביטוי את עיקרי הדברים שעלו מתוך עשרת הראיונות שבוצעו לאוכלוסיית המחקר תוך השענות על הפרקים התיאורטיים שהוצגו בסקירת הספרות. פרק זה הינו למעשה גם פרק הדיון והמסקנות אשר מציג באופן אינטגרלי את עיקרי התובנות האיכותניות שעלו מתוך הראיונות עם עיקרי הממצאים התיאורטיים ומאפשר מתוך ממצאים אלה מסקנות רלוונטיות לסוגיית מחקר זה.
כלל השלבים שתוארו לעיל באים לתת מענה איכותני הולם על שאלת המחקר המובילה את מחקר זה והיא: כיצד משפיע מצב בטחוני במדינת ישראל על מתן השירות לאזרח ערבי במדינה? מתוך כך עולות שאלות ספציפיות המייצגות את שאלת המחקר:
כיצד טיב השירות הניתן לאוכלוסייה ערבית נפגע בעת אירועים ביטחוניים בישראל?
כיצד נותני השרות מתקשים להעניק שירות שווה לאוכלוסייה הערבית בעת אירועים ביטחוניים?
במידה ונותני השירות חווים קשיים במתן שירות, מהן הסיבות לכך?

הרציונל התיאורטי העומד מאחורי הבחירה לעסוק בנושא זה נבע מהרצון של החוקרות להעמיק בתחום ולהביא מידע עדכני בהקשר למתן שירות לאוכלוסייה הערבית על ידי נותני שירות יהודיים ולקחת את ישראל כמקרה מבחן, מה שמחקרים מועטים בחרו לעשות עד כה. מבחינה יישומית, הבחירה בנושא זה נבעה מכך ששתי החוקרות הינן עובדות במקומות עבודה שבהם מתן שירות הוא נושא מרכזי בעבודה, העבודה שלהן מתמקדת וסובבת סביב מתן שירות לאזרחי המדינה ללא הבדלים של דת, גזע ומין וודאי לא לאום ועל כן עלה הצורך היישומי לבחון הלכה למעשה האם באמת טיב השירות או אופי השירות הינו שווה וזהה בין מגזרים בעתות משברים בטחוניים.
מהספרות נמצא שכאשר המצב הבטחוני במדינת ישראל רעוע, הדבר משפיע רבות על נותני השירות לבני המגזר הערבי. השירות במצבים בטחוניים אלה כולל מספר פרמטרים שבאים לידי ביטוי בקרב נותני השירות. למצב הבטחוני ישנה השפעה רבה על האופן בו אוכלוסייה זו זוכה לשירות מנותני שירות יהודיים בתחומים שונים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 המצב הביטחוני בישראל
2.2 השפעת המצב הביטחוני בישראל על הציבור הישראלי
2.2.1 השפעות כלכליות
2.2.2 השפעות פסיכולוגיות
2.3 מהו שירות ומהי השפעתו על הלקוח
2.4 השפעת המצב הביטחוני על מתן שירות ללקוחות ערבים
3. מתודולוגית המחקר
3.1 המשגת המחקר ואופיו
3.2 מדגם המחקר
3.2.1 שיטת הדגימה
3.2.2 אופן הדגימה
3.2.3 הרכב המדגם
3.2.4 אופן הכנת הראיון
3.3 אתיקה בביצוע הראיונות
3.4 ניתוח הנתונים
3.4.1 עץ קטגוריות נתונים
4. ממצאים ודיון
4.1 תפיסת השירות
4.2 שירות לקוחות מתרבויות שונות
4.3 שירות לאוכלוסייה הערבית בישראל
4.3.1 השפעת המצב הביטחוני על שירות לאוכלוסייה ערבית
4.3.2 גורמים לשוני במתן השירות בעתות משברים ביטחוניים
5. סיכום
5.1 עיקרי תובנות המחקר
5.2 סיכום רפלקטיבי
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מדינת ישראל חווה טרור עוד מימי העליה הראשונה לארץ, דרך הכרזת העצמאות ולמעשה עד היום. טרור זה אשר לעיתים הוביל למלחמות הינו בעל השפעה רבה על כלכלתה של מדינת ישראל. דוגמא לכך הינה במלחמת ששת הימים כאשר עם סיומה של מלחמה זו נדרשה מדינת ישראל לייצר מלאים חדשים של אמצעי לחימה, תחמושת, רובים וכדומה על מנת להחזיר את הצבא לכשירות מלאה. בנוסף, מדינת ישראל לאחר מלחמת ששת הימים נדרשה לגייס חיילים ועובדים אזרחים רבים לשורות הצבא על מנת לתמוך בחזרת המערכת הצבאית לכשירות מלאה למלחמה עתידית שתבוא. מעבר למלחמה זו, מדינת ישראל מצויה בצל מלחמת טרור רציפה אשר עוצמתה משתנה בין השנים כאשר מספר אירועים מרכזיים מובילים לכך, בהן אינתיפאדה ראשונה ב-1987 אשר פרצה בשל מספר אירועים מקדימים של עימותים בין ערבים ליהודים, וכן האינתיפאדה השניה בשנת 2000 עם עליית אריאל שרון ז"ל להר הבית. מאז אוקטובר 2000 נמצאת ישראל במלחמה ממושכת, אשר לראשונה בתולדותיה, מתנהלת בחלקה הגדול בשטחה, תוך פגיעה משמעותית ומתמשכת בעורף (אבן, 2011 ; אקשטיין, 2013). מאבק זה הגיע לשיאו בתקופת האינתיפאדה השניה (בן דוד, 2004).

תגים:

ישראל · אוכלוסייה · אזרחים · משבר ביטחון · ערבים · מגזר · תרבות · טרור · שירות · מלחמה · סכסוך · פלסטיני · אפליה · גזענות · לקוחות · צרכנים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מתן שירות לאוכלוסייה הערבית בישראל בעתות משברים ביטחוניים", סמינריון אודות "מתן שירות לאוכלוסייה הערבית בישראל בעתות משברים ביטחוניים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.