היישום אינו מחובר לאינטרנט

יסוד ההסכמה בעבירות מין

עבודה מס' 020225

מחיר: 228.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת השאלה האם שאלת ההסכמה של המתלוננת מהווה חלק מיסודות העבירהף או שמא יסוד אי ההסכמה מהווה עבירה.

4,060 מילים ,6 מקורות

תקציר העבודה:

מטרת עבודה זו היא לבדוק את יסוד ההסכמה בעבירות מין- החוק והפסיקה.
השאלה היא האם שאלת ההסכמה של המתלוננת מהווה חלק מיסודות העבירה, בכל שא אין הסכמה יש עבירה, או שמא יסוד אי ההסכמה מהווה עבירה, כך שאם אין הנאשם מודע לאי ההסכמה תהיה בידו הגנת הטעות בעובדה? שאלה אחת היא האם כאשר קיימת הסכמה, הדבר מהווה פטור, צידוק או העדר עבירה כלל.
היות ונושא זה נדוש, סקרנו גם נושאים "קרובים" לנושא זה, לדוגמא: עבירות בלתי מושלמות, טעויות בפירוש התנהגות הקורבן ונושא השיקולים לעונש.
עבירות מין מוגדרות במפורש בחוק העונשין סימן ה' כאונס, מעשה סדום, מעשה מגונה וכד' אולם יש להם סייגים. הסייגים הם מועטים אולם נעשה בהם שימוש תדיר.
סעיף 345 אומר בהאי לישנא:
345. אינוס-
(א) הבועל אישה-
1.שלא בהסכמתה החופשית...
4.תוך ניצול מצב של חוסר הכרה... מצב אחר מונע ממנה התנגדות או היותה
חולת נפש או לקויה בשכלה...

לית מאן דפליג כי הסכמה גורעת מיסוד על עבירה עונשית, אולם בעבירת מין הדבר מודגש פי כמה: הסכמת האישה, וכפי שנראה להלן אפילו אי הסכמה שהאנס מפרשה אחרת, יש לה משמעות.
פסק הדין החשוב ביותר הנושא הוא ע"פ 5612\92 מדינת ישראל נגד אופיר בארי הידוע יותר בתור "האונס משמרת". במקרה זה דובר על מספר נערים שקיימו מגע מיני עם נערה שלטענתם נתנה את הסכמתה לכך. הנערה טענה להיפך והעובדות התבררו בבית המשפט, אם כי עדיין רב הסתום על הגלוי.
הנשיא שמגר דן בנסיבותיו של מקרה זה בטענת ההגנה של "טעות בעובדה" כפי שהיתה קבועה בסעיף 17 לחוק העונשין. הנערים טענו כי לא היו מודעים לכך שהנערה לא מסכימה, ואם הביעה זאת הרי הם טעו בעובדות.
על בעיית היחס לחוק ולעבירות, וכן לרצון לעבור עבירה נאמר כבר כי:
"יש הבדל בין עצם קיומו של החוק לבין היחס אליו לחיוב או לשלילה. יש להבחין בין השאלה אם קיים חוק מסוים לבין השאלה אם עונה הוא על דרישות של קנה מידה מוכר. חוק שריר וקיים הינו חוק לכל דבר אפילו אם אין הוא
מוצא חן בעינינו או אינו תואם את המבחן שלפיו קובעים אנו את יחסנו החיובי או השלילי למשפט" (ע"פ 862\80 מדינת ישראל נגד יעקב שבירו).

ראשי פרקים
1.מבוא והצגת הנושא

2.טעות בפרשנות התנהגות הקורבן
א. הוכחת הטעות ופירוש התנהגות הקורבן
ב. בנושא חופשיות ההסכמה
ג. בנושא היעדר התנגדות
ד. הסכמה שהושגה במרמה

3.הסכמה והשפעתה על העונש

4.סיכום העבודה

5.ביבליוגרפיה

תגים:

מינית · התעללות · תוקף · אונס · קרבן · סדום · ניצול · מעשה · מגונה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יסוד ההסכמה בעבירות מין", סמינריון אודות "יסוד ההסכמה בעבירות מין" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.