היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיתוג העיר טבריה ודימויה בעיני תושבים ותיירים

עבודה מס' 070969

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם ישנו קשר בין שביעות רצון של תושבי טבריה על דימוי העיר? והאם ישנו קשר בין דימוי העיר בעיני התושבים לבין התיירים המבקרים בעיר?

7,212 מילים ,20 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

טבריה היתה אמורה להפוך למוקד משיכה לתיירים ישראלים וזרים, עם חופי הכנרת המרהיבים והאתרים ההיסטוריים רבי המשמעות שבה. אבל למרות הציפיות, העיר מוזנחת, מאופיינת בשיעורי אבטלה גבוהים ומנתוני הגירה שליליים - אפילו ארבעת ראשי העיר האחרונים נטשו אותה, והפסיקו להתגורר בעיר עם תום כהונתם (בוקר, 2015).
מחקר זה עוסק במיתוג ערים ומקומות. אנחנו בחרנו להתמקד בעיר טבריה מכוון שעל פי רוב הדעות מדובר בעיר עם פוטנציאל לא ממומש. במחקר ננסה לבחון את סוגיית הדימוי של העיר טבריה, כפי שהיא נתפסת ע"י התושבים והמבקרים בה, ונבדוק את הקשר בין תחושות התושבים לבין דימוי העיר.
לפיכך, מחקר זה בנוי על פי השלבים הבאים: בחלק הראשון מוצגת סקירה שלהעיר טבריה בהיבטים הסטוריים, דמוגרפיים וגיאוגרפיים על מנת להבין את הרקע על העיר הנבחנת במחקר זה. החלק השני של הסקירה בוחן מהו מיתוג, כיצד התפתח תחום המיתוג בהיבטיים שיווקים, מהו מיתוג ערים ולבסוף כיצד ממותגת העיר טבריה כמקרה בוחן.
חלק שני של מחקר זה מציג את מתודולוגיית המחקר, כלומר: שאלת המחקר, שיטת המחקר, כלי המחקר בו נעשה שימוש, שיטת איסוף נתוני המחקר וכן אוכלוסיית המחקר אשר נדגמה במחקר זה. כאמור, מחקר זה מתבסס על שאלון מובנה אשר חולק למדגם מייצג של כ- 120נשאלים. בחלק השלישי של המחקר מופיע פרק הממצאים. פרק זה מציג סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המדגם, רמת הענות להשתתפות במדגם וכן ניתוח סטטיסטי של ממצאי השאלון על פי השערות המחקר השונות של מחקר זה. בחלקו הרביעי של מחקר זה מופיע דיון המסכם את ממצאי העבודה תוך שילוב הממצאים האמפיריים תיאורטית עם הממצאים הספרותיים. חלק זה כולל את מגבלותיו של מחקר זה ומציע הצעות למחקרי המשך נוספים אשר רלוונטיים לסוגיה הנבחנת.
לאור רקע הדברים הנ"ל, מחקר זה ננסה לענות על שאלות החקר הבאות:
האם קיימת השפעה של שביעות רצון של תושבים מעיר מגוריהם על דימוי העיר?
האם קיים מתאם בין תחושת השייכות של תושבים על דימוי העיר ושכונה?
האם קיים מתאם בין דימוי העיר בעיני תושבים לבין התיירים המבקרים בעיר? (30 נשאלים תיירים) סה"כ 150 נשאלים.

מתוך שאלות חקר אלה עולות ההשערות הבאות:
ימצא קשר בין הרגשת השייכות ומעורבות החברתית של התושבים לבין דימוי העיר בקרב המבקרים/מתארחים בה.
יימצא קשר בין שכונת המגורים לתפיסת התושבים את דימוי העיר
ימצא קשר בין נאמנות ומעורבות חברתית של התושבים לבין תחושת השייכות שלהם לעיר.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 העיר טבריה
2.1.1 רקע היסטורי
2.1.2 מאפיינים דמוגרפיים
2.1.3 מאפיינים גיאוגרפיים
2.2 מיתוג
2.2.1 הגדרות ומונחים
2.2.2 מיתוג ערים
2.2.3 מיתוג העיר טבריה
3. שיטת המחקר
3.1 מערך המחקר
3.2 מדגם המחקר
3.3 משתני המחקר
3.3.1 משתנה תלוי
3.3.2 משתנים בלתי תלויים
3.4 כלי המחקר
3.5הליך המחקר
3.6 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המדגם
4.2יצירת משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
4.4הבדלים בין קבוצות במדגם
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מותג מוגדר כסך כל המידע, הרגשות, התפיסות והתחושות שיש לציבור לגבי מוצר/חברה/ארגון או מקום, ושמבדלים אותו מכל מותג אחר. מותג נבדל משפת מותג, שכוללת את הסמל, הלוגו, השם ושאר המאפיינים הויזואליים והמילוליים המביעים את ערכי המותג. חברות, ארגונים ומקומות מבצעים פעולות באופן קבוע כדי להשפיע על האופן בו הציבור תופש אותם. פעולות אלו יכולות להיות תדמיתיות או שיווקיות, כגון פירסום, תרומה לקהילה, פעילות מקיימת. אך גם כל הפעולות האחרות אותם מבצעים ארגונים חברות או מקומות, במהלך התנהלותם הרציפה, משפיעים על המותג, ואפילו יותר (צאום, 2016).מיתוג הוא קישור של תווית מסוימת או משמעות מסוימת למוצר, שירות או אדם. Keller and Lehmann (2006) מוסיף כי המיתוג מביא למודעות למוצר השירות או האדם, מקשרם לאסוציאציות מסוימות במוחו של הצרכן ויוצר לו משמעות מסוימת. האסוציאציות הנוצרות במוחו של הצרכן יכולות להיות משמעותיות ועמוקות.

תגים:

ישראל · עיר · טבריה · תושבים · תיירים · זרים · כנרת · אבטלה · שיווק · מיתוג · כלכלה · עסקים · ערים · עירוני · אורבני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיתוג העיר טבריה ודימויה בעיני תושבים ותיירים", סמינריון אודות "מיתוג העיר טבריה ודימויה בעיני תושבים ותיירים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.