היישום אינו מחובר לאינטרנט

שימוש בסמים בקרב תרמילאים

עבודה מס' 071138

מחיר: 239.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת התופעה.

4,751 מילים ,21 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

ישראלים רבים מסיימים שירות צבאי או לימודים אקדמיים ובוחרים לבלות את זמנם במשך 3 חודשים ויותר בארץ זרה. זו נקראת תופעת תרמילאות בה למעשה עוזב הפרט את הארץ ועובר לארץ זרה, לרוב מזרח אסיה או דרום אמריקה, על מנת לחוות פורקן מהלחצים השונים הקיימים בארץ המוצא. פריקת המתחים בארץ זרה תוך שהייה עם קבוצת השווים יוצרת לעיתים לגיטימציה עבור התרמילאי לצרוך חומרים מסוכנים וסמים בפרט.
מטרת מחקר זה הינה לבחון את תופעת השימוש בסמים בקרב תרמילאים ישראלים בעולם. על מנת לבחון סוגיה זו המחקר בנוי משני פרקים עיקריים: פרק ראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר בצורת משפך מהי תרמילאות ומה מאפייניה השונים לרבות מאפייניהם של התרמילאים עצמם. חלק שני בפרק הסקירה עוסק בסמים תוך התמקדות בהשפעותיו וכן בחוק בישראל כלפי צריכת סמים. חלק שלישי בפרק זה עוסק בתיאוריות שונות המסבירות מדוע הפרט צורך סמים או פועל באופן בלתי נורמטיבי. חלק רביעי בפרק הסקירה סוקר באופן אינטגרלי את שלושת הפרקים הקודמים ומציג למעשה את תופעת צריכת הסמים בקרב תרמילאים ישראלים, השפעותיה וכן דרכי התמודדות עם תופעה זו.
הפרק השני במחקר הינו פרק הדיון והמסקנות. פרק זה מציג את עיקרי הממצאים הספרותיים השונים שעלו מתוך הסקירה ואת התובנות השונות הנוגעות אליהן. כמו כן, הפרק מעלה מסקנה מחקרית העונה למעשה על שאלת המחקר המובילה את עבודה זו והיא: האם תופעת התרמילאות מעודדת שימוש בסמים בקרב תרמילאים?
הבחירה לעסוק בסוגיית מחקר זו נובעת מנסיון אישי וחוויה אישית עם התופעה. תופעת השימוש בסמים בקרב תרמילאים ישראלים, על אף הגורמים לכך שאינם קיימים במדינות אחרות, איננה מצדיקה זאת והעיסוק בסוגיה זו יכול לשפוך אור נוסף על הגורמים לכך ועל הדרכים לצמצומה.

בחינת הנושא באמצעות מחקר איכותני.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות 2.1 תרמילאות
2.2 סמים
2.2.1 מאפייני הסם
2.2.2 החוק בישראל כלפי צריכת סמים
2.3 צריכת סמים בקרב תרמילאים
2.3.1 תיאור התופעה והיקפה
2.3.2 שפת המשתמשים בסמים
2.3.3 התמודדות עם תופעת צריכת הסמים בקרב תרמילאים ישראלים
3. דיון ומסקנות
3.1 דיון
3.2 מסקנות המחקר
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

תופעת טיול התרמילאות והעובדה כי צעירים רבים בוחרים לצאת לטיול מסוג זה לאחר השחרור מהצבא נתפסת כתהליך "מובן מאליו" ומשמשת כטקס קולקטיבי ונורמטיבי כשלב חיים מעצב בתוך החברה הישראלית כאשר אנו משווים בין החברות האירופיות או הצפון אמריקאיות אשר טיול מסוג זה פחות בולט (נוי, 2002).
תופעת טיולי התרמילאות היא תופעה אשר תפסה תאוצה מאוד גדולה בעשורים האחרונים בכל העולם. על פי נתוני ארגון התיירות העולמי, כ- 900 מיליון בני אדם טסים לצורך מטרות שונות מדי שנה, כאשר מספר הטיסות המדווח בישראל הוא למעלה ממחצית האוכלוסיה. בתוך כל נוסעים אלו ישנו פלח התרמילאים אשר מאופיין, לרוב, ביציאה לטיול ממושך בתנאים קשים הכולל הוצאות נמוכות וברוב המקרים התרמילאים יהיו צעירים (שוורץ ושץ- אופנהיימר, 2009).

תגים:

ישראל · צריכה · חוץ לארץ · טיול · מסע · סמים · חוק · תופעה · תרמילאים · צבא · טיסה · חופשה · עולם · מטיילים · התבגרות · טקס מעבר

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "שימוש בסמים בקרב תרמילאים", סמינריון אודות "שימוש בסמים בקרב תרמילאים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.