היישום אינו מחובר לאינטרנט

פנסיית חקלאים

עבודה מס' 071118

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד חקלאים ומושבניקים מכינים את עצמם לגיל פרישה לפנסיה?

5,785 מילים ,7 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

בישראל יש 400 אלף עצמאים, המהווים 12.5% מכלל המועסקים במשק והושפעו מהחוק החדש. אין ספק שמדובר בחקיקה שמטרתה חיובית- לדאוג לעצמאים החלשים לעת זקנה באמצעות הבטחת פנסיה מינימאלית, לכן גם הקצה האוצר 380 מיליון שקל לטובת הוצאתה של התוכנית אל הפועל. עם זאת, הדיונים בדרך לחקיקת החוק לוו בחילוקי דעות קשים בין חברי הוועדה לאוצר ולנציגי ארגוני העצמאים, שנמשכו על לשלבים הסופיים של קבלת ההחלטות. זאת, מכיוון שהחוק משית תשלום חובה נוסף על מי שהכנסתו נמוכה יחסית גם כך, ופוגע לו בשכר בנטו, מבלי להציע תחליף ממשי לדמי האבטלה שמקבלים שכירים.
השיעור של הפרשת העצמאי ייקבע לפי השכר הממוצע במשק, שעמד בספטמבר 2016 על 9,891 שקל. העצמאים נדרשים לחסוך 4.45% משכרם עד מחצית השכר הממוצע במשק ו-12.55% על השכר שבין מחצית השכר הממוצע ועד גובה השכר הממוצע. עבור מי שהכנסתו שווה לשכר הממוצע מדובר בהפרשה של כ-850 שקל בחודש. כמובן שמי בלי קשר לחוק החדש כבר מפקיד לפנסיה באופן עצמאי מקיים התנאי, ולא יידרש להפקיד סכומים נוספים מעבר לכך.
בהקשר של חקלאים, קרן הביטוח והפנסיה לפועלים חקלאיים ובלתי מקצועיים בישראל אגודה שיתופית בע"מ, נוסדה בשנת 1948. קרן הפנסיה הינה קרן סקטוריאלית בה מבוטחים עובדים השייכים לענפי החקלאות השונים .בקרן מבוטחים בשני מסלולים חלופיים: פנסיה מקיפה- המבוטחים זכאים לפנסיית זקנה, פנסיה במקרה של אובדן כושר עבודה (נכות) ופנסיה לשארי המבוטח והפנסיונר. פנסיית יסוד- המבוטחים זכאים לפנסיית זיקנה, פנסיה לשארי גמלאי זקנה. קרן הפנסיה הוותיקה פועלת על בסיס עקרון השוויוניות והערבות ההדדית בין העמיתים.זכויות המבוטחים בקרן נקבעות על סמך התקנון האחיד שהותקן ע"י המפקח על הביטוח לכלל העמיתים בקרנות הפנסיה הותיקות בהסדר.
מטרת המחקר הנוכחי הינה לתת מענה תיאורטי ואמפירי הולם על שאלת החקר הבאה: כיצד חקלאים ומושבניקים מכינים את עצמם לגיל פרישה לפנסיה? לשם כך, המחקר יהיה בנוי באופן הבא: החלק הראשון במחקר זה הינו פרק מידע ונתונים אשר בוחן את ענף החקלאות בישראל- מספר חקלאים, כמות יצוא, יבוא, עובדים זרים, את התפתחות ענף החקלאות בישראל בשנים האחרונות, וכן את פנסיית עצמאים בישראל- החוק החדש ומה היה בעבר. החלק השני של המחקר הינו פרק סקירת מחקרים אשר עוסק בתיאור ענף החקלאות בישראל ומגמות בענף וכן התמודדות החקלאים עם חוק פנסיית חובה החל מינואר 2017.
פרק שלישי בעבודה הינו פרק המתודולוגיה. פרק זה מציג את משתני המחקר, כלי המחקר בו נעשה שימוש, שיטת איסוף הנתונים וכן הליך המחקר. פרק רביעי הינו פרק הממצאים אשר מציג תחילה את מאפייני מדגם המחקר באופן אמפירי, מציג את משתני המחקר ואת בחינת השערות המחקר השונות באופן אמפירי. חלק חמישי ואחרון במחקר זה הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מציג באופן אינטגרטיבי את הממצאים הספרותיים עם הממצאים הכמותיים של המחקר, את מסקנות המחקר העיקריות, מגבלות המחקר וכן הצעות למחקרי המשך נוספים אשר רלוונטיים לסוגיית המחקר הנוכחית.
השיקולים שהביאו אותי לבחור בנושא זה הינו אקטואליות הנושא בחברה הישראלית. חוק הפרשת פנסיה לעצמאים נכנס לתוקף בינואר 2017 ומשנה למעשה תפיסה סוציאלית ארוכת טווח שהייתה נעוצה אצל עצמאיים רבים.
כלי המחקר המרכזי במחקר זה הוא השאלון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. מידע ונתונים
2.1 ענף החקלאות בישראל- הגדרה, מועסקים, יצוא, יבוא ותפוקות
2.1.1 הגדרת חקלאות
2.1.2 עובדים בענף
2.1.3 יצוא יבוא סחורות חקלאיות
2.1.4 תשומה ותפוקה
3. סקירת ספרות
3.1 התפתחות ענף החקלאות בישראל בשנים האחרונות
3.2 תמיכת המדינה בחקלאים
3.3 חוק פנסיה לעצמאים-חקלאים 2017
4. מתודולוגיית המחקר
4.1 משתני המחקר
4.1.1 משתנה תלוי
4.1.2 משתנה בלתי תלוי
4.2 שיטת המחקר
4.3 מדגם המחקר
4.4 כלי המחקר
4.5 הליך המחקר
4.6 היבטים אתיים במחקר
4.7 עיבוד הנתונים
5. ממצאים
5.1 מאפיינים דמוגרפיים של החקלאים
5.2 תפיסת פנסיה בקרב חקלאים
5.3 סיכום הממצאים
5.4 רגרסית המחקר
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון
6.2 מסקנות המחקר
6.3 הצעות לעבודות המשך
7. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מרבית המדינות המפותחות תומכות בחקלאות, תוך ניסיון להגדלת התמיכות התקציביות והפחתת התמיכות במחירים. פטאל (206) טוען כי כלי התמיכה העיקרי לתמיכה בחקלאים באיחוד האירופי הוא תשלומי תמיכה ישירה לדונם, ללא קשר לגידול שבוחר החקלאי בשטח הנתמך. כמו כן, ניתנות תמיכות נוספות כגון אמצעי תמיכה כמו תקציבים לפיתוח המרחב הכפרי, תקציבי מחקר ופיתוח, כלי ניהול סיכונים, ביטוחי הכנסה/ רווח וגם באמצעות הגנות עקיפות כמו מכס על יבוא ועוד. בישראל, לעומת זאת, מרבית התמיכה בחקלאים נעשית באופן עקיף, באמצעות הגנה על התוצרת המקומית מפני יבוא מתחרה. היקף מצומצם של התמיכה בחקלאות מתבצע דרך סבסוד תכניות לביטוח חקלאי, השקעה במו"פ ומתן שירותי הדרכה (שביט, 2015; פטאל, 2016). בהקשר זה, שביט (2015) מוסיף כי מהלך עשרים השנים האחרונות, צמצמה ישראל את התמיכה בחקלאות, אך תמיכה זו עדיין מגיעה בצורות המעוותות ביותר את הסחר ואת הייצור שלה.

תגים:

ישראל · עבודה · כלכלה · פנסיה · הפרשה · חסכון · מעסיק · עצמאי · שכר · משק · ביטוח · חקלאים · מושבניקים · זקנה · ענף החקלאות · ביטוחון סוציאלי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פנסיית חקלאים", סמינריון אודות "פנסיית חקלאים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.