היישום אינו מחובר לאינטרנט

נסיבות חדשות בביטוח הפנסיוני והשפעתו העתידית על הבטחון הסוציאלי (פרו"ס)

עבודה מס' 069327

מחיר: 150.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם חוק פנסיית חובה (צו ההרחבה) יקטין בעתיד את העוני בקרב האוכלוסיה הקשישה?

2,392 מילים ,9 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

שיעור העוני בקרב הקשישים בישראל עומד על כ 29%. המשפט "אל תשליכני לעת זקנה" איננו מהדהד אצל קובעי המדיניות במשרדים הכלכליים. להפך, ההוצאה הציבורית לאוכלוסייה המזדקנת הולכת וקטנה. קיטון זה נובע מהעלייה המתמדת בתוחלת החיים מצד אחד ואימוץ הגישה הניאו-ליברלית תוך התעלמות מוחלטת משיקולים של צדק חברתי וחלוקתי מצד שני. גם ירידה במעמדו של הזקן תרמה לקיטון זה. החלת צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק החל מינואר 2008 אמור לתת מענה לסיכון החברתי של גיל ולאפשר שמירה על רמת החיים לאחר הפרישה לאוכלוסיה העובדת כיום. זהו תהליך שהחל השנה ונוכל לראות את תוצאותיו רק בעוד כשני עשורים. במאמר זה אציג את המצב כיום אצל האוכלוסיה הקשישה, את הרבדים השונים של הביטחון הסוציאלי לאוכלוסיה הקשישה ואת השפעתו של צו הרחבה זה על האוכלוסיה העובדת כיום - הפנסינרית בעתיד.

שאלת המחקר:האם חוק פנסיית חובה (צו ההרחבה) יקטין בעתיד את העוני בקרב האוכלוסיה הקשישה?

תוכן עניינים:
מבוא ורקע עיוני
מצב העוני בקרב האוכלוסיה הקשישה
מערך הביטחון הסוציאלי אצל קשישים שמספקת המדינה - הרובד ראשון
מערך הביטוח הפנסיוני הקיים - הרובד השני
חוק פנסיית חובה בקרב האוכלוסיה העובדת (צו הרחבה)
מגמות עתידיות בעקבות החלת צו ההרחבה והשפעתן על האוכלוסיה הקשישה
סיכום ומסקנות

קטע מהעבודה:

העוני בישראל נמדד מנקודת מבט סטטיסטית כאשר הגדרת העוני מתבצעת באמצעות הגישה היחסית. הקריטריון שנוהגים להשתמש בו הוא "קו העוני" שהוגדר כמחצית מהשכר החציוני למשפחה בת 4 נפשות.
למעלה מ 29% מהכלל הזקנים בישראל הם עניים וחיים בתנאי דיור, בריאות ומצוקה קשים(1).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "נסיבות חדשות בביטוח הפנסיוני והשפעתו העתידית על הבטחון הסוציאלי (פרו"ס)", סמינריון אודות "נסיבות חדשות בביטוח הפנסיוני והשפעתו העתידית על הבטחון הסוציאלי (פרו"ס)" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.