היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהיגות ואינטליגנציה רגשית

עבודה מס' 070828

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם קיים קשר חיובי בין מידת האינטליגנציה הרגשית של ראשי הצוותים במערך הפנסיוני בהראל ובין ביצועיהם בפועל של המשווקים הכפופים להם?

6,002 מילים ,13 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

"צבא של עכברים עליהם מפקד אריה יכול לעשות יותר מצבא של אריות עליהם מפקד עכבר" (נפוליאון). מעט תופעות הילכו על בני האדם קסם כמנהיגות ואכן מנהיגות הינה אחת התופעות החברתיות הנחקרות ביותר, ועם זאת, הבלתי מובנת ביותר. יש מנהלים שיודעים לסחוף אחריהם בהתלהבות רבה את כפיפיהם בארגון. תיאוריות המנהיגות מן הדור החדש, שעליהן התבסס מחקרנו, מדגישות התנהגויות סימבוליות של המנהיג, מסרים בעלי השראה וחזון, תקשורת בלתי מילולית, וכן אינטליגנציה רגשית.
אינטליגנציה רגשית, מונח הלקוח מתוך תקשורת אנושית, מצייר מספר ערכים אצל האדם אשר מאפשרים לו, או מכשילים אותו בהתמודדות עם סוגיות חברתיות באמצעות טיב היכולת הרגשית שלו לספוג דברים ולהתמודד עימם בשיקול דעת ואורך רוח. כלומר, אינטליגנציה רגשית הינה חיבור מושכל של מחשבה ורגש, המוביל את האדם למצב אופטימאלי עם עצמו ועם סביבתו. חיבור נכון בין הרגשות ובין התהליך הקוגניטיבי מאפשר תגובה הנובעת מבחירה ולא מאוטומטיות או אימפולסיביות ובנוסף מאפשר ניהול עצמי וניהול אחרים באפיקים רצויים מבחינה אישית ובין-אישית - בזוגיות, בהורות, בעבודה ובחינוך.
לפיכך, מטרת מחקר זה הינה לבחון את מידת השפעת אינטליגנציה רגשית של ראשי צוותים במערך שיווק פנסיוני לביצועים בפועל של המשווקים הכפופים להם. לאור מטרה זו, שאלת המחקר אשר תוביל את עבודה זו הינה: האם קיים קשר חיובי בין מידת האינטליגנציה הרגשית של ראשי הצוותים במערך הפנסיוני בהראל ובין ביצועיהם בפועל של המשווקים הכפופים להם?
העבודה בנויה באופן הבא: תחילה מוצגת סקירת ספרות אשר בוחנת את המשתנה 'אינטליגנציה רגשית' וכן את המשתנה ביצועי עובדים. כהמשך לכך, מציגה הסקירה פרק הבוחן את הקשר בין משתנים אלה בהתבסס על תיאוריות קודמות של מספר חוקרים. בחלק השני מוצג פרק השיטה המתאר את השערות המחקר, מדגם המחקר, כלי המחקר ואת השיטות הסטטיסטיות בהן בוצע שימוש במחקר זה. בחלק השלישי של מחקר זה מוצגים הממצאים אשר עלו מתוך ניתוח תשובות המדגם אשר לקח חלק במחקר זה. לבסוף, בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בבחינת הממצאים שהתקבלו, מגבלות המחקר והצעות למחקרי המשך נוספים הקשורים לנושא הנבחן.
הסיבה לבחירת נושא עבודה זו היא החשיבות האדירה של יכולת ומיומנות מנהל בכלל וראש צוות בפרט לזהות, להעריך ולנהל את רגשותיו ואת רגשות האחר (אינטליגנציה רגשית) בעבודה מורכבת ולחוצה הנדרשת ממשווק פנסיוני במערך השיווק הישיר ובנוסף, חשיבותה של אינטליגנציה רגשית של עובדים ומנהלים בהצלחה/כישלון האישי של העובד (המשווק) בתפקיד ועמידה ביעדיי הארגון.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הארגון הנבחן
2.2 אינטליגנציה רגשית
2.3 הקשר בין האינטליגנציה הרגשית לסגנון מנהיגות
2.4 הקשר בין אינטליגנציה רגשית של המנהל וביצועי עובדיו
3. פרק השיטה
3.1 שאלת המחקר
3.2 השערות המחקר
3.3 משתני המחקר
3.4 מדגם המחקר
3.5 שיטת המחקר
3.6 כלי המחקר
3.7 תיאור ופירוט השאלון
3.8 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
4. ממצאים
4.1 הענות למחקר
4.2 משתנים אישיים
4.3 יצירת משתנים חדשים
4.4 בחינת השערות המחקר
4.5 טבלה מסכמת של ממצאי השערות המחקר
5. דיון ומסקנות.
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר הנוכחי
5.3 הצעות למחקרים המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים
7.1 שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

אינטליגנציה רגשית בהגדרתה היא: "יכולת האדם לנטר את רגשותיו ורגשות האחרים, להבחין בין רגשות שונים ולעשות שימוש במידע זה להכוונת חשיבתו ופעולותיו" (Mayer & Salove, 1990). קידר (2010) בוחרת להגדיר זאת כ"חיבור מושכל של מחשבה ורגש, המוביל את האדם למצב אופטימאלי עם עצמו ועם סביבתו. חיבור נכון בין הרגשות ובין התהליך הקוגניטיבי מאפשר תגובה הנובעת מבחירה ולא מאוטומטיות או אימפולסיביות. הוא מאפשר ניהול עצמי וניהול אחרים באפיקים רצויים מבחינה אישית ובין-אישית - בזוגיות, בהורות, בעבודה ובחינוך".

תגים:

מנהיגות עסקית · סגנון מנהיגות · ביצועי עובדים · מנהלים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיגות ואינטליגנציה רגשית", סמינריון אודות "מנהיגות ואינטליגנציה רגשית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.