היישום אינו מחובר לאינטרנט

הזדהות עם קבוצת השווים בקרב תרמילאים ישראלים

עבודה מס' 071117

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם בקרב תרמילאים ישראלים קיימת הזדהות עם קבוצת השווים ואם כן מהם הגורמים לכך.

5,421 מילים ,38 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

העניין האקדמי בתיירות התרמילאים הולך וגדל. מספר הולך וגדל של פרסומים מתמקד בתופעה (Sorensen, 2003; Iaquinto & Pratt, 2019‏). מאז סוף שנות השמונים הפכו התרמילאים הישראלים חלק בלתי נפרד מהנוף של התרמילאים בעולם. רובם משתחררים טריים מצה"ל שיצאו לטיולים לזמנים קצובים, כמה חודשים ועד שנה ויותר.
התרמילאית מתמקדת מאז לידתה בעיקר בשני אזורים: דרום אמריקה ומזרח אסיה, כולל הודו. בדרום אמריקה הושם הדגש על טיולי שטח הרפתקניים, בנפאל על טיפוס בהרי ההימליה. בהודו החלה להיווצר תרבות תרמילאים הבנויה על שהות ארוכה במקום אחד ועישון סמים בצוותא. תאילנד ויפן נחשבות ארצות שבהן ניתן לעבוד ולצבור כסף להמשך המסע. סין הולכת והופכת גם היא ליעד תרמילאים פופולרי. עם השנים הצטרפו לתנועת התרמילאים מאות אלפי ישראלים צעירים, והם ממשיכים לזרום לארצות היעד, לשוב ארצה, וכך שנה אחר שנה נארגת החוויה התרמילאית בחוויה הישראלית (רוזנטל, 2007).
התרמילאים הישראלים יחודיים בחווית הטיול שלהם שכן הם מתאגדים לרוב בקבוצות טיול מאורגנות בארץ או במהלך הטיול במדינה הזרה. התארגנות או התאגדות קבוצתית זו איננה סתם ומהווה למעשה תהליך הזדהות של התרמילאים הישראלים עם קבוצת השווים, כלומר עם ישראלים נוספים המטיילים באותם מקומות באותם זמנים.
לפיכך, מטרתו של מחקר זה הינה לבחון האם בקרב תרמילאים ישראלים קיימת הזדהות עם קבוצת השווים ואם כן מהם הגורמים לכך.
על מנת לבחון זאת, המחקר בנוי משני חלקים עיקריים- פרק התיאוריה המחקרית ופרק הסיכום והמסקנות. הפרק הראשון סוקר תחילה מהי תרמילאות ומציג הגדרות שונות לתופעה זו. חלק שני של פרק הסקירה עוסק בהיסטוריה של תופעת התרמילאות ואילו חלק שלישי סוקר מהם מאפייני התרמילאים בדגש עם תרמילאים ישראלים ובחינת היקף תופעת התרמילאות של ישראלים בעולם. חלק הבא של הסקירה עוסק בהזדהות. תחילה סוקר המחקר הגדרות למונח זה, סוקר מהי הזדהות קבוצתית ומהם מאפייניהם של הפרטים המזדהים קבוצתית.
חלק שלישי של הסקירה עוסק במונח קבוצת השווים ואילו חלק רביעי ועיקרי של המחקר סוקר את הזדהותם של התרמילאים הישראלים עם קבוצת השווים, כלומר בוחן האם באמת קיימת הזדהות קבוצתית של תרמילאים ישראלים בחו"ל עם ישראלים נוספים ואם כן מדוע היא קיימת.
חלקו השני של המחקר הינו כאמור פרק הסיכום אשר מציג את עיקרי התובנות שעלו מתוך הסקירה הספרותית, מציג את מסקנת המחקר, מגבלותיו והצעות למחקרים נוספים בתחום אשר יכולים להאיר את תובנות מחקר זה מהיבטים נוספים.
בחרתי לעסוק בנושא של תרמילאות וקבוצת השווים בשל העובדה כי גם אני כתרמילאית שטיילתי בחו"ל חודשים רבים לאחר שירותי הצבאי חוויתי תחושה מסויימת של צורך לחבור לישראלים נוספים, לשוחח איתם במהלך הטיולים משותפים על הקשיים שבארץ, על השירות הצבאי ועל התכניות לעתיד וחשתי הזדהות רבה עמם בכל הקשור לקשיים ולהצלחות שמתרחשות בארץ בתחומים שונים. על כן, מצאתי עניין רב לחקור ולהעמיק בנושא זה באופן אקדמי במחקר זה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 תרמילאות
2.1.1 הגדרה
2.1.2 הסטוריה של התרמילאות
2.1.3 מאפייני התרמילאים
2.1.4 היקף התופעה בקרב ישראלים
2.2 הזדהות
2.2.1 הגדרה
2.2.2 הזדהות קבוצתית
2.2.3 מאפייני אישיות של מזדהים קבוצתית
2.3 הזדהותם של התרמילאים הישראלים עם קבוצת השווים
3. סיכום ומסקנה
3.1 סיכום
3.2 מסקנת המחקר
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המונח "תרמילאות" (backpacking) החל רווח בספרות הסוציולוגית העוסקת בחקר התיירות בשנות התשעים, אז התקבל כמונח מוסכם המתייחס לסוגים שונים של תיירות לא ממוסדת, שקודם לכן כונו באופנים שונים והתייחסו על פי רוב לתיירות של בני נוער וצעירים (Dayour, Kimbu & Park, 2017)‏ ). מאפייניה של התרמילאות כוללים: טיול ממושך (הנמשך מעל שלושה חודשים), מסלול גמיש שעובר באתרים רבים ואשר אינו קבוע מראש, וכן והוצאה כספית נמוכה (המשפיעה הן על בחירת מקומות הלינה והאוכל והן על אמצעי התחבורה (נוי, 2003).

תגים:

תרמילאים · טיול · תיירות · חופשה · מסע · שוויון · חוויה · טרקים · גיבוש · סמים · חברה · גיאוגרפיה · הזדהות · סוציאליזציה · טקס מעבר · תרבות · צבא

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הזדהות עם קבוצת השווים בקרב תרמילאים ישראלים", סמינריון אודות "הזדהות עם קבוצת השווים בקרב תרמילאים ישראלים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.