היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות הורים עם סכרת נעורים בקרב ילדם ומאפיינים אישיים תורמים

עבודה מס' 071095

מחיר: 249.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד הורים לילדים חולי סוכרת מתמודדים עם מחלתם ילדיהם ומהם המאפיינים האישיים השונים התורמים לכך?

5,898 מילים ,18 מקורות ,2014

תקציר העבודה:

סוכרת נעורים נמנית על מחלות כרוניות שהרפואה לא יודעת לרפא לחלוטין, אך מסוגלת לאפשר את תהליך הצמיחה ואת התפקוד הסביר ואפילו הטוב של הילדים בחיי היומיום. הורות לילד חולה סוכרת נעורים מתוארת מרגע קבלת הבשורה המרה ועד ההסתגלות לחיים נורמליים. עבודה זו סוקרת את האתגרים השונים העומדים בפני הורים במהלך התמודדותם עם מחלתו של ילדיהם- האם לרחם ולפנק, האם לוותר או לשים גבולות, האם לאפשר עצמאות, וכמובן כיצד להתייחס ביחס לשאר ילדי המשפחה. תהליך התמודדות ההורים עם הבשורה הקשה שונה כמובן ממשפחה למשפחה, אולם כולל בדרך כלל מספר שלבים: ההלם הראשוני, ניסיון הכחשה, דיכאון עם אישור האבחנה, והשלמה בהמשך. במשפחות שונות הדינמיקה של התהליך שונה, וקצב השינויים - אחר. לעיתים, אין סינכרוניזציה בין ההורים, וכשאחד כבר השלים עם המחלה, השני עדיין בהלם או מכחיש את קיומה.
מחלת הסוכרת של ילד מהווה נטל כבד על ההורות. פרושה התמודדות עם תהליך גילוי ואבחון, טיפולים ואשפוז, מתן תרופות, דיאטה, ניתוחים והתערבויות פולשניות, גרימת כאב כחלק מתהליך הטיפול, וכמובן- משאבי זמן וכסף רבים. לאלו יש להוסיף את הקושי להתמודד עם שאר ילדי המשפחה הזקוקים גם הם להורים מעורבים ומשקיעים. ננסה לסקור את האתגרים בפניהם עומדים הורים לילדים שמאובחנים כחולים במחלת הסוכרת, משלב קבלת ה"בשורה הקשה" דרך ההסתגלות וההשלמה.
המחקר הנוכחי בוחן את התמודדות ההורים עם מחלת ילדיהם ואת המאפיינים האישיים השונים של ההורים התורמים להתמודדות זו בשיטה האמפירית. שיטה זו נבחנה באמצעות חלוקת שאלון לכ-27 משפחות שונות כאשר סה"כ השתתפו במחקר 46 הורים בסטאטוס משפחתי שונה. חלוקת השאלונים התבצעה בקופת חולים כללית סניף קרית מוצקין במהלך חודשים יוני-אוגוסט.
המחקר בנוי באופן הבא: בחלקו הראשון של המחקר מוצגת סקירת הספרות בנושא סוכרת הנעורים הכוללת רקע למחלה, דרכי טיפול, אופן התמודדות עם המחלה בקרב הורים לילדים החולים בסוכרת נעורים וכן השפעתם על התנהגות הילד עצמו. בחלק השני במחקר מוצגת שיטת המחקר בה נעשה שימוש במחקר זה. חלק זה כולל את הצגת כלי המחקר, מדגם המחקר וכן שאלון המחקר בו נעשה שימוש. בחלקו השלישי של המחקר מוצג פרק הממצאים של המחקר המבוסס על ניתוח תשובות השאלונים שחולקו בקרב מדגם המחקר. לבסוף, בחלקו הרביעי והאחרון של המחקר מוצג הדיון בדבר ממצאי המחקר וכן המסקנות העיקריות העולות מתוך מחקר זה.
אני מוצאת בחקר נושא זה עניין רב בשל מספר סיבות. ראשית, תופעה זו הינה רחבת היקף בארץ ובעולם כאשר ילדים רבים סובלים ממחלה זו מיום היוולדם ועד יום מותם. סבלם של ילדים אלה עלול להתפרס למספר מישורים שונים בהתהגותם של הילדים וההורים כמובן. ישנן משפחות אשר מתקשות להתמודד עם מחלת הילד ובשל כך הילד החולה עצמו חוו קשיים רבים אישיים בהתמודדות עם המחלה. לעומת זאת, ישנן משפחות רבות המוצאות במחלה סיבה לקשר מיוחד עם הילד, חיזוקו והעצמתו האישית אל מול ילדים בריאים אחרים ועל כן הערך המוסף הרב הקיים בחקר נושא זה.
לאור הדברים הנ"ל, שאלת החקר המובילה את מחקר זה הינה: כיצד הורים לילדים חולי סוכרת מתמודדים עם מחלתם ילדיהם ומהם המאפיינים האישיים השונים התורמים לכך?

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
2.1 תרומת המחקר
3. סקירת ספרות
3.1 סוכרת נעורים- רקע למחלה
3.2 סוכרת נעורים - תסמינים
3.3 טיפול בסוכרת נעורים
3.4 אורח חיים של ילד החולה בסוכרת
3.5 השפעת המחלה על הוריו של הילד
3.6 השפעת התנהגות ההורים על התמודדות הילד עם המחלה
4. פרק השיטה
4.1 שאלת המחקר
4.2 השערות המחקר
4.3 משתני המחקר
4.4 מדגם המחקר
4.5 שיטת המחקר
4.6 כלי המדידה
4.7 הליך המחקר
4.8 שיטת עיבוד הנתונים
5. ממצאים
5.1 הענות משתתפי המדגם
5.2 משתנים אישיים של משתתפי המדגם
5.3 בחינת הבדלים בין קבוצות במדגם
5.4 בסיכום הממצאים על פי השערות המחקר
6. דיון ומסקנות
6.1 דיון ומסקנות
6.2 מגבלת המחקר הנוכחי
6.3 הצעות למחקרי המשך
7. ביבליוגרפיה
נספח - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

שמות שונים שימשו בעבר לתיאור סוכרת המתרחשת בגיל הילדות וההתבגרות וביניהם סוכרת נעורים, סוכרת התלויה באינסולין וסוכרת קטוטית. החל ב-1998 מקובל לסווג את מחלת הסוכרת על פי התהליך הגורם למחלה, וסוכרת זו זכתה למינוח - סוכרת מסוג 1 (זילבר, 2001). סוכרת זו שכיחה ביותר בגיל הילדות והנעורים. מחלה כרונית וחסרת ריפוי זו מתפתחת בדרך כלל אצל אנשים שהרקע הגנטי שלהם מגביר את סיכונם ללקות בה, לאחר מפגש עם גורם סביבתי הגורם להפעלת מערכת החיסון בגופם, שתוקפת את התאים מיצרי האינסולין שבלבלב והורסת אותם. הרס התאים מוביל לחסר של אינסולין ולמצב חירום מטבולי, הדורש אבחון וטיפול דחוף. רוב חולי הסוכרת מסוג 1 מאופיינים, על כן, בחוסר אינסולין ובתלות מוחלטת בטיפול בו. הטיפול בחולה נתפר אישית ומורכב ממתן אינסולין, תזונה נכונה, סדר יום מתאים ופעילות גופנית. הטיפול דורש צוות רב-מקצועי, הכולל תמיכה פסיכולוגית. את הטיפול, במיוחד בילדים ובמתבגרים, יש לבצע במרכזים רפואיים המתמחים בכך (לוי ופנחס, 2010).

תגים:

מחלה כרונית · סכרת · בריאות · רפואה · התמודדות · דיכאון · הכחשה · טיפול · אבחון · הורים · ילדים · סוכר · מחלות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות הורים עם סכרת נעורים בקרב ילדם ומאפיינים אישיים תורמים", סמינריון אודות "התמודדות הורים עם סכרת נעורים בקרב ילדם ומאפיינים אישיים תורמים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.