היישום אינו מחובר לאינטרנט

האופן שבו מקבלים הורים את ילדם עם שיתוק מוחי

עבודה מס' 060759

מחיר: 373.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר באמצעות שאלונים שמטרתו לבדוק כיצד מקבלים הורים ילד עם שיתוק מוחי.

6,607 מילים ,17 מקורות ,2001

תקציר העבודה:

עבודה זו עומדת על האופן שבו מקבלים הורים את ילדם עם שיתוק מוחי - יחד וכל אחד בנפרד.
קיימות שלוש סיבות לשיתוק מוחי: א- שיתוק מוחי מולד. ב- שיתוק מוחי נרכש. ג- שיתוק מוחי גנטי. למרות שרבות נחקר אודות האיטיולוגיה של שיתוק מוחי, עדיין רב הנעלם באשר לגורמים לפגיעה. לילד עם שיתוק מוחי, יכולות להיות הפרעות נלוות למגבלתו הפיסית כגון ליקויים בראיה, שמיעה, דיבור, שפה והפרעות נוספות המוזכרות בהמשך העבודה. הפרעות אלה מקשות על החברה לקבל את הילד עם השיתוק המוחי, מאחר והחברה מתקשה לקבל את ה"שונה", האחר. ואם חברה מתקשה לקבל אדם שונה בכלל, כגון אדם חובש כיפה בחברת אנשים שאינם חובשי כיפה או אדם עב בשר, קל וחומר שתתקשה לקבל ילד בעל שיתוק מוחי. במחקר זה
ארחיב אודות קבלת החברה את הילד עם השיתוק מוחי ואודות קבלת ההורים את ילדם בעל השיתוק מוחי יחד, וכל אחד בנפרד.

מטרת העבודה הינה לבדוק האם קיימים הבדלים בין האמהות לאבות בקבלת ילדם עם השיתוק מוחי. אוכלוסיית המחקר כללה הורים ל-14 ילדים ממגזרים שונים בעלי שיתוק מוחי הלומדים בגן "צעד קדימה".

ההשערות שעמדו בבסיס העבודה הן:
1) אמהות מקבלות את ילדם בעל השיתוק מוחי יותר מאשר האבות.
2) ככל שרמת הפגיעה של הילד נמוכה יותר, השלמת ההורים עם מצבו תהיה טובה יותר.

ממצאי העבודה מלמדים, כי קיימים הבדלים מעניינים נוספים: נמצאו הבדלים בקבלת ילד עם שיתוק מוחי לפי קבוצת גיל; נמצאו הבדלים בין אבות יהודים לאבות ערביים בקבלת ילדם עם השיתוק מוחי; נמצאו הבדלים בין אמהות יהודיות לאמהות ערביות בקבלת ילדן עם השיתוק מוחי.

תוכן עניינים:
סקירת ספרות - שיתוק מוחי
הגדרה
אטיולוגיה
בעיות נילוות
סכום
קבלת ילד עם שיתוק מוחי על ידי החברה
קבלת ילד עם שיתוק מוחי על ידי הוריו
קבלת ילד עם שיתוק מוחי על ידי אמו
קבלת ילד עם שיתוק מוחי על ידי אביו
שיטת הבדיקה
הנחות
השערות
משתנים
אוכלוסיית הבדיקה
כלי הבדיקה
הליך הבדיקה
מגבלות הבדיקה
תוצאות
דיון
סיכום
ביבליוגרפיה
נספח- השאלון

מקורות:

גוטליב-רגב, מ' (1998). פתאום הורים, זמורה ביתן.
דהאן, מ' (2000). תרגיל בתרפיה במוסיקה בקרב ילדים נפגעי שיתוק מוחי, ירושלים: מכללת-אפרתה.
דומן, ג' (1998). הטיפול בילד בעל נזק מוחי, תל-אביב.
דר' דודסון, פ' (1997). המקצוע הורים, שקמונה.
דר' מנחם, ת' (עורכת).1976. אנציקלופדיה לבריאות המשפחה, ירושלים: כרטא.
וונטורה, א' (תשמ"ו). בתקווה ובחרדה, ירושלים: מרכוס.
וייסקוף, נ' (1990). סוגיות בחינוך מיוחד - יחידה 10, משפחת הילד החריג, רמת-אביב: האוניברסיטה הפתוחה.
לוי-שיף, ר' ושולמן, ש' (תשנ"ח). הורות ונכות התפתחותית בישראל, ירושלים: האוניברסיטה העברית ,20- 25, 40-43 .
לנגלבן-כהן, ד' (1999). משמעות ההורות לילד עם תסמונת דאון, חיבור לשם קבלת תואר ,M.Aירושלים: מכון הנרייטה סאלד.
סיגל, מ' (2000). רמת העצמאות המוענקת לילד עם שיתוק מוחי, חיבור לשם קבלת תואר B.ed, ירושלים: מכללת אפרתה.
רוזנצויג, א' (2000). מידת הקבלה של האם את ילדה בעל השיתוק מוחי, חיבור לשם קבלת תואר B.ed, ירושלים: מכללת אפרתה.
שמעוני, י' (1997). יחסי גומלין בין ילדים בעלי שיתוק מוחין לבין אמם,לפי תפיסת הילד, לאור מידת קבלה אמהית ומאפיני נכות, חיבור לשם קבלת תואר M.A ,ירושלים: מכון סאלד.
שנקר, ר' (1994). שיתוק מוחי- סקירת ספרות , מתוך עבודת גמר במסגרת הלמודים לקבלת תואר מוסמך בריפוי בעיסוק במסגרת מסלול ריפוי בעסוק במדעי הרפואה הבסיסיים הפקולטה לרפואה, ירושלים: האוניברסיטה העברית.
שנקר, ר' (1994). החינוך המדריך- סקירת ספרות , מתוך עבודת גמר במסגרת הלמודים לקבלת תואר מוסמך בריפוי בעיסוק במסגרת מסלול ריפוי בעסוק במדעי הרפואה הבסיסיים הפקולטה לרפואה, ירושלים: האוניברסיטה העברית.
שרני- הרשקו, ש' (1985). אמהות לילדים חריגים,תגובותיהן וכמה ממאפיניהן, עיונים בחינוך 42, ירושלים: מכללת אפרתה, 162-175.
Borkan,J.m, Biderman.A, Yehezkel, A, "Cerebral Palsy Strikes A Kibbutz: Rehabilitating Family and Community Paradigms", Family Systems Medicine, 11(2), 1993, 181-189.

תגים:

חריג · מוחי · מחקר · עבודת · שאלונים · שתוק

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האופן שבו מקבלים הורים את ילדם עם שיתוק מוחי", סמינריון אודות "האופן שבו מקבלים הורים את ילדם עם שיתוק מוחי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.