היישום אינו מחובר לאינטרנט

התמודדות הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז

עבודה מס' 070869

מחיר: 209.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר העוסק בהפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים והשפעות ההפרעות הנ"ל על הוריהם של ילדים אלה.

4,658 מילים ,17 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

המחקר הנוכחי עוסק בהפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים והשפעות ההפרעות הנ"ל על הוריהם של ילדים אלה. בחינת המחקר נעשתה בשיטה הכמותנית אשר מתארת ומסבירה את ההתנהגויות והתפיסות של בני אדם מנקודת הראות של הנחקרים עצמם. שיטה זו אפשרה לבחון את השערות המחקר הבאות בקרב מדגם מייצג של 60 הורים לילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז:
* הורים לילדים עם הפרעות קשב ריכוז חווים תחושת מסוגלות גבוהה.
* הורים לילדים עם הפרעות קשב ריכוז חווים קשיים רגשיים רבים.
* קיים קשר חיובי בין קשיים רגשיים ובין תחושת מסוגלות של ההורים בהתמודדות עם ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז.

בחינת השערות אלה העלתה כי השערות אלה נכונות כאשר נמצא כי 72% מההורים טענו לתחושת מסוגלות גבוהה מאוד; נמצא כי הורים לילדים עם הפרעות קשב ריכוז חווים קשיים רגשיים רבים; וכי ככל שהקשיים הרגשיים עולים כך עולה תחושת המסוגלות של ההורים בהתמודדות עם ילדיהם בעלי הפרעת קשב וריכוז.
שתי מסקנות חשובות העולות מתוך ניתוח הממצאים התיאורטיים והאמפיריים שהתקבלו במחקר זה. האחת, הורים רבים לילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז חווים קשיים רגשיים רבים בתהליך התמודדתם. השניה, לאותם הורים תחושת מסוגלות גבוהה בהתמודדות עם הפרעתו אלה בקרב ילדיהם. כך למעשה עולה קשר חיובי בין קשיים רגשיים ותחושת מסוגלות ההורים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הפרעת קשב והיפראקטיביות ADHD
2.2 התמודדות הורים עם הפרעות קשב וריכוז אצל ילדיהם
3. שיטת המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 אתיקה בדגימה
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
3.7 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם
4.2 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות המחקר
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים - שאלון המחקר

קטע מהעבודה:

כיום, הגדרת הפרעות קשב וריכוז מסתמכת בעיקרה על השיטה האמריקאית, המקובלת לצורכי מחקר, ומתחלקת לשני סוגים עיקריים, הראשון נקרא ADHD- ליקוי בקשב והתנהגות אימפולסיבית והיפראקטיבית, ובעוד השני נקרא ADD- הפרעת קשב טהורה, שבאה לידי ביטוי בחולמנות או בחרדה (מנור וטיאנו, 2012). Taymur et al (2014) מתארים הפרעות בקשב וריכוז כתסמונת הכוללת סימפטומים כמו ליקויי קשב, אימפולסיביות ויתר פעילות מוטורית. זהו למעשה ליקוי נוירו ביולוגי שמשפיע על כ-5 אחוזים מאוכלוסיית הילדים. לעומת זאת, שפירא (2004) טוען כי הפרעת קשב היא תופעה שכיחה המוערכת בכ- 10 אחוז מהאוכלוסייה.

תגים:

קשב וריכוז · הורים · ילדים · לימודים · ADHD · ליקוי למידה · חינוך · הורים · מסוגלות · הורות · היפראקטיבי

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "התמודדות הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז", סמינריון אודות "התמודדות הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.