היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדות שוטרים כלפי נשים מוכות

עבודה מס' 071088

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד מושפעים עמדותיהם של שוטרים מהתמודדות עם מקרי אלימות נגד נשים ונשים מוכות במשפחה?

5,433 מילים ,15 מקורות ,2016

תקציר העבודה:

עבודה זו מביאה לידי הצגה תיאורטית ואמפירית את תופעת אלימות כלפי נשים ונשים מוכות, כיצד תופעה זו מוגדרת, מהם תסמיניה השונים וכיצד אלימות זו באה לידי ביטוי. כמו כן, עבודה זו בוחנת את עמדותיהם של שוטרים כלפי נשים מוכות באמצעות ניתוח אמפירי של שאלון מובנה המציג היגדים שונים בדבר דעות ותפיסות שוטרים כלפי אלימות נגד נשים ונשים מוכות. לפיכך, מטרת המחקר היא לבדוק האם לשוטרים יש עמדות בנוגע למה שקשור באלימות נגד נשים ; האם שוטרים תופסים אלימות נגד נשים כבעיה פנים משפחתית שאין להתערב בה ; האם שוטרים מקלים ראש בתלונות המתקבלות מנשים בנוגע לאלימות כלשהי נגדן מבן הזוג.
אלימות כלפי נשים וכלפי קטינות (עד גיל 18) היא תופעה חברתית, החוצה גבולות, מגזרים ותרבויות, ומתרחשת לאורך ההיסטוריה ברחבי העולם. הגורם המרכזי לשכיחות תופעה זו הוא היעדר שוויון בין המינים. עם השנים גוברת המודעות לקיומה של התופעה בישראל וכי בקרב נשים בנות 18 עד 24, שיעור מקרי הרצח הוא הגבוה ביותר, ועל כן ארגונים שונים פועלים למיגורה. בין השנים 2003 ל-2011 שיעור הנשים באוכלוסיית ישראל נותר יציב, והוא עומד על ממוצע של 50.5% לעומת ממוצע גברים של 49.5%. נשים יהודיות באוכלוסייה מהוות בממוצע בשנים אלה 76.8% מכלל אוכלוסיית הנשים, ואילו נשים מוסלמיות מהוות בממוצע 15.9% מכלל אוכלוסיית הנשים באותן שנים (רגב ושירי, 2012).
עוד טוענות רגב ושירי (2012) כי אלימות מינית היא הקטגוריה היחידה, שבה אחוז הקורבנות- נשים גבוה מאוד (פי 3.5) לעומת אחוז הקורבנות - גברים. מפילוח הנתונים לפי מגדר עולה, כי בין השנים 2003 ל-2011, מספר מקרי אלימות מינית הוא מעל 60 מקרים לכל 100,000 נשים. יחס זה נשאר יציב לאורך אותן שנים. מפילוח הנתונים לפי מצב משפחתי של הקורבן עולה, כי שיעור התקיפות בקרב נשים גרושות, בדומה למקרי שוד ורצח, הוא הגבוה ביותר, אך יורד בהתמדה משנת 2004. במקביל, משנת 2003 חלה עלייה מתמדת בשיעור התקיפות בקרב רווקות לעומת יציבות יחסית במדדי קבוצות אחרות. נתון מדאיג הוא, שכמחצית מקורבנות תקיפה מינית הן קטינות, ומעל 40% מעבירות המין מתרחשות בבית הקורבן או בבית התוקף. מפילוח הנתונים לפי דת הקורבן עולה, כי תקיפה מינית מתבצעת נגד נשים יהודיות בשיעור גבוה מאוד (80 מקרים לכל 100,000) לעומת דתות אחרות (20 מקרים לכל 100,000).
שלבי המחקר הם כדלקמן: חלק ראשון מציג סקירת ספרות אשר סוקרת מהי אלימות כלפי נשים, ומהם מאפייניה השונים. בנוסף סוקר פרק זה מי מוגדרת כאישה מוכה, מהם המאפיינים של נשים מוכות, וכן תכניות הגנה שונות לנשים אלה. חלק מחקר שני הינו פרק השיטה. פרק זה מציג את מודל המחקר, משתני המחקר השונים ופירוטם, כלי המחקר בו נעשה שימוש, תיאור השאלון, מדגם המחקר ושיטות סטטיסטיות שונות לבחינת השערות המחקר. חלק זה מהווה פירוט של החלק האמפירי של עבודה זו ; בחלקו השלישי של המחקר מופיע פרק הממצאים אשר מציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר השונים שהתקבלו מתוך מבחנים סטטיסטיים על פי סדר השערות המחקר. חלק זה מציג הן באופן כמותי והן בליווי תיאורטי את הממצאים ומאפשר להבין האם השערות המחקר השונות אוששו או לא אוששו ; חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן. חלק זה למעשה הינו סיכום העבודה והצגת הרלוונטיים השונים שעלו מתוך בחינת הנושא.
שלבי מחקר שתיארתי לעיל באים לתת מענה על סוגיית המחקר הנוכחית והיא: כיצד מושפעים עמדותיהם של שוטרים מהתמודדות עם מקרי אלימות נגד נשים ונשים מוכות במשפחה? בחרתי לחקור נושא זה משום שבשנים האחרונות מתרבים הדיווחים אודות התעללות במשפחה כלפי נשים והתמודדותן של נשים מוכות עם אלימות זו. לרוב הדיווחים עוסקים בעוד גבר שפגע באשתו או בילדיו, מה שיוצר ריחוק מלעסוק בתופעת אלימות פחות קיצונית אולם אלימות זו שכיחה מאוד ובאה לידי ביטוי בהיקף נרחב בכל שכבות האוכלוסייה בישראל ובעולם.
כלי המחקר העיקרי במחקר זה הוא השאלון.

תוכן עניינים:
2. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אלימות כלפי נשים
2.2 נשים מוכות
2.3 תכניות הגנה לנשים
2.4 עמדות
2.5 עמדות שוטרים
3. שיטת המחקר
3.1 משתני המחקר
3.1.1 משתנה תלוי
3.1.2 משתנים בלתי תלויים
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 תיאור שיטת הדגימה
3.5 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.6 כלי המחקר
3.7 הליך המחקר
3.8 שיטת ניתוח הנתונים
4. ממצאי המחקר
4.1 משתתפי המדגם
4.2 תיאור משתנה המחקר התלוי והבלתי תלוי
4.3 בחינת השערות המחקר
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מגבלות המחקר הנוכחי
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה
נספח - השאלון

קטע מהעבודה:

התנהגות אשר שמה לה מטרה לפגוע/להכאיב במכוון ובאופן אגרסיבי בזולת, בהפעלת כוח בין אם פיזי ובין אם הוא נפשי. במעגל המשפחתי לרוב האלימות מתבטאת בפגיעה של התוקף שהוא הצד החזק והקורבן הוא הצד החלש (טייכמן וטייכמן, 1989, פלדמן 1980 בתוך גל, 2003). לא מעט פעמים נתקלים אנו באלימות במשפחה בכל אמצעי התקשורת. אך, הנושא הכול כך מרכזי הוא דווקא אלימות כלפי נשים.
המודעות לאלימות כלפי נשים הכה מורכב וקשה יום, הנושא עלה למודעות הציבור עוד בשנות ה-70. החלו לסקור ולחקור את הנושא על מנת להבין את מימדי התופעה.
כאשר החלו לנתח את סוגיית האלימות כלפי האישה, היה צורך להבין לפני הכול מהי בעצם אותה אלימות ומהי אישה מוכה (פרישטוק, 2011).

תגים:

נשים · אלימות · רצח · אלימות מינית · משפחה · מגזר · פגיעה · עלבונות · שוטרים · עמדה · טיפול · מקלט

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדות שוטרים כלפי נשים מוכות", סמינריון אודות "עמדות שוטרים כלפי נשים מוכות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.