היישום אינו מחובר לאינטרנט

עמדות הציבור כלפי נשים מוכות

עבודה מס' 067341

מחיר: 362.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת עמדות המשטרה והרשויות כולל החוק כלפי נשים מוכות.

11,732 מילים ,25 מקורות ,2008

תקציר העבודה:

"ביתך הוא מבצרך" - האומנם? מסתבר כי לא כך הדבר עבור אנשים רבים. אלימות הייתה קיימת בעבר והן בהווה כמעט בכל חברה והדבר הופך לבעיה חמורה הרבה יותר, כאשר האלימות מתעוררת בתוך ביתך. בשנים האחרונות, אנו עדים ליותר ויותר מעשי אלימות בין בני זוג שאף מסתיימים לא אחת במוות. כל אדם צריך לחוש בטחון בביתו ואם אדם לא יכול לברוח לביתו כאשר הוא חש מצוקה ואין לו מקלט, יש צורך בפתרון מיוחד לבעיה זו. אלימות במשפחה היא לרוב דבר שמתמשך ואין המדובר באירוע חד-פעמי. הדרך לפתרון הבעיה אינה פשוטה ועל-כן יש צורך בכלים מיוחדים לפתור את הבעיה, שהפכה בעשור האחרון לאחת הבעיות החמורות בחברה הישראלית.

באלימות במשפחה יש המון אמוציות, האהבה הופכת לשנאה עזה, שנאה עיוורת שמתעלמת לחלוטין מכל הגיון. שנאה שיוצרת מעשים שלא רק רחוקים ממחשבה תחילה, אלא מעשים שמתעלמים לגמרי מהתוצאות. "עזה כמוות האהבה" - אפשר להמשיל את אותו הדבר כ"עזה כמוות הפרידה". בנוסף לרגשות והאמוציות, שולטים בעניין סכסוכים כלכליים, נפקות לעניין אחזקת הילדים, רגש נקמנות וחוסר רצון שהבעיה המשפחתית תגיע למודעות הציבור. הניסיון המעט עיקש של אחד הצדדים מבני הזוג, בעיקר האישה, לנסות לשמור על שלמות המשפחה בכל מחיר מתוך כוונה מטופשת כביכול של טובת הילדים. כל הפעולות הגועשות והרוחשות הללו מודגשים אצל חלק מבני הזוג באופן חזק יותר ואצל חלק פחות. לפעמים ההליכים המשפטיים עצמם יוצרים אלימות מיותרת כאשר יועצים משפטיים מייעצים לבני הזוג לגרום לפרובוקציות כמו למשל ניסיון של בת הזוג להוציא את הגבר מהבית כדי לנקום בו על בגידתו תוך מצג שווא של אלימות, יצירת פרובוקציות, פעולות שכנגד של בן הזוג וכך האלימות גואה.

עבודה זו תעסוק בבעיית האלימות בתוך החברה הקרובה ביותר כמעט לכל אדם - המשפחה, תוך מתן דגש לעמדות הציבור כלפי הנושא, עמדות השוטרים לאלימות נגד נשים, אופן הטיפול בהן והביקורות על הטיפול , אציג את נושא השימוש במעצר ומתן צו הרחקה. כמו כן, אדון בעמדתו של בית המשפט ובאופן התייחסותו לנשים המוכות, בדרך טיפולו של בית הדין הרבני והאזרחי. לבסוף, אציג את מסקנותיה והמלצותיה של ועדת קרפ ואת החוק למניעת אלימות.

תוכן עניינים:
מבוא
אלימות במשפחה - מהי?
הצגת התופעה
הסבר התופעה
התופעה בארץ
המשטרה והנשים המוכות
תגובות שוטרים לאלימות נגד נשים
עמדות שוטרים כלפי נשים מוכות
השימוש במעצר
צו הרחקה
הוצאת צו הרחקה ע"י בי"ד רבני
הוצאת צו הרחקה ע"י בי"ד אזרחי
החוק בארץ בנושא אלימות בשפחה
ועדת קרפ: דו"ח הועדה בנושא אלימות בשפחה
המלצות הועדה למשטרה
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

אלימות במשפחה נתפסת כסוגיה פרדוכסלית, זאת מכיוון שעניינה פגיעה במי שנמצא, בד"כ, בקשרים האינטימיים ביותר עם הפוגע, שמצידו אמור לחוש כלפי הנפגע, רגשי אהבה וחיבה. הקשר בין הורה לילדיו ובין גבר לאשתו, אלו יחסים הטומנים בחובם את הפוטנציאל הרב ביותר לקשר עמוק ,אך באופן פרדוכסלי גם לאלימות. הדינאמיקה במצבי אלימות במשפחה מאופיינת, ע"פ רוב, בקיומו של תוקף וקיומו של קורבן או קורבנות ברורים (פישר,1989).

תגים:

עמדות ציבור · נשים מוכות · אלימות במשפחה · משטרה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "עמדות הציבור כלפי נשים מוכות", סמינריון אודות "עמדות הציבור כלפי נשים מוכות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.