היישום אינו מחובר לאינטרנט

מוסריות פיתוח ומתן תרופות יתומות

עבודה מס' 071052

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: עד כמה ראוי ונכון להשקיע במחלות יתומות?

5,175 מילים ,15 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

מחלות יתומות הן מחלות שאינן שכיחות בקרב האוכלוסייה. בין 6 ל-8 אחוזים מהאוכלוסייה חולה במחלות אלו. על מנת למצוא מרפא למחלות יתומות יש צורך בהשקעה כלכלית גדולה. לרוב, מחלות אלו נשארות מתחת לרדאר התקשורתי ולא זוכות לחשיפה, ולכן אין בהן עניין רב. לחברות התרופות לא משתלם כלכלית להשקיע במחלות אלו, מכיוון שהן ככל הנראה לא ישפרו את שורת הרווח של חברות התרופות. במקרים שכן מפותחת תרופה יתומה, המחיר שלה כל כך גבוה (לפחות בהתחלה), שמעטים האנשים שיכולים להרשות לעצמם לרכוש את התרופה. במקרים נדירים בהם חולה באחת המחלות האלו אדם ידוען או מכובד, הוא מצליח להביא את המחלה לקדמת הבמה ולגייס הון בעבור פיתוח של תרופות.
החולים במחלות נדירות ומשפחותיהם מהווים אתגר למערכת הבריאות לא רק בהיבט הטיפולי, אלא גם בשל המורכבות הכרוכה בניהול הרפואי של כל מקרה ובעול המשפחתי והחברתי הנלווה. עד לאחרונה, היכולת לאבחן מחלות אלו לוותה בקושי רב, אולם בשנים האחרונות, פיתוח ושימוש בשיטות גנטיות מתקדמות וחדישות, כגון ריצוף אקסום, מהווים מהפיכה ביכולת האבחון הרפואית ונותנים תקווה לחולים במחלות נדירות. לפיכך, המטרה בסקירה זו היא בראש ובראשונה העלאת המודעות לקיום מחלות אלו בקרב רופאים ומטפלים, לקביעת אבחנה חשיבות רבה לנוכח ההכרה הגוברת והולכת, כי טיפול בתרופות מהווה רק מרכיב אחד בתמיכה אשר לה חולים אלו זקוקים (מנדלוביץ ועמיתיו, 2016).
זהו נושא מעניין ומורכב מוסרית. זוהי שאלה מוסרית שהייתי שמח (מבחינתי האישית) אם הייתה עולה על סדר היום יותר. מחלות מהסוג הזה עולות לכותרות רק כאשר מישהו בעל עמדה וכוח מעלה את הנושא לסדר היום. יכול להיות שעבודה סמינריונית בנושא תעלה את הנושא לסדר היום ואולי אף תחולל שינוי (מחשבה תמימה ומרחיקת לכת, אך בעולם החברתי והקטן של היום לעולם אין לדעת לאן יתפתחו הדברים).
לאור רקע דברים אלה, המחקר בנוי באופן הבא: החלק הראשון עוסק בסקר מחלות יתומות, הגדרתן ומהותן בחברה וכיצד מדינת ישראל מתמודדת עם מחלות אלה ומהי תפיסתה בנושא זה.
החלק השני בסקירה עוסק בתחליפי מוסר תוך הגדרת המהות של תחליפי מוסר וכן התמקדות ב-3 גישות שונות של מוסריות הבוחנות את הצורך בתרופות למחלות יתומות תוך התחשבות בכוחות השוק, תפיסת החברה וכן בחוק הבוחן את נושא זה. החלק השלישי של המחקר הינו דיון מוסרי המתבסס על ניתוח עיקרי התובנות שעלו מתוך הסקירה ובוחן כיצד מוסריות על גישותיה השונות משפיעה על הצורך בתרופות למחלות יתומות.
מתוך כך אני מוצא עניין בחקר סוגיה זו ומתן מענה על השאלות: עד כמה ראוי ונכון להשקיע במחלות יתומות? האם יש לחייב חברות תרופות להשקיע אחוז מסוים בחיפוש תרופה למחלות אלו, או אולי צריך לעשות את החישוב הכלכלי הקר ולהחליט רק על פי שיקול זה?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מחלות יתומות
2.2 בחינת הבעיה על פי שלושה תחליפי מוסר רלוונטיים
2.2.1 עקרון מוסריות השוק- ההסכמה החברתית
2.2.2 עקרון מוסריות השוק- החוק ובעלי העניין
2.2.3 עקרון התועלתנות
3. דיון מוסרי
3.1 דיון
3.2 המלצות יישומיות וסיכום אישי
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

"מחלות יתומות" הן מחלות נדירות, רוב רובן קשות מאוד, שלוקה בהן כ-1% מהאוכלוסייה. ארגון הבריאות העולמי מעריך כי בעולם קיימים כ-6000 סוגים של מחלות יתומות. לפי הערכות לא רשמיות, 1 כ-60,000 בני-אדם בישראל סובלים ממחלות יתומות. מחלות יתומות כוללות מחלות תורשתיות נדירות, כגון גושה, תסמונת טורט, טיי-זאקס ופומפיי ומחלות אחרות כגון צרעת. לדוגמה, מחלת פומפיי היא מחלת תורשתית קטלנית הפוגעת בשרירים. המחלה מופיעה בדרך כלל אצל יילודים ומתבטאת בפיגור בגדילה, בחוסר התפתחות מוטורית, ברפיון שרירים כללי ובהגדלה של הלב, הכבד והלשון. מחלה זו שכיחה בקרב משפחות דרוזיות וערביות מוסלמיות, ומספר החולים בה בישראל קטן מאוד (לוי, 2006).

תגים:

בריאות · רפואה · מחלות · תרופות · אבחון · מחלות נדירות · מחלות יתומות · אקסום · תורשה · פטנט · חיסונים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מוסריות פיתוח ומתן תרופות יתומות", סמינריון אודות "מוסריות פיתוח ומתן תרופות יתומות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.