היישום אינו מחובר לאינטרנט

מיחזור פסולת אלקטרונית בישראל

עבודה מס' 071018

מחיר: 239.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת מחקר משווה על הודו ושוויץ, ומחקר על המודעות למיחזור בקרב ישראלים בהתייחס למשתני השכלה, גיל ולאום.

5,614 מילים ,10 מקורות ,2015

תקציר העבודה:

פסולת אלקטרונית היא ציוד או אמצעים אשר אינם יכולים עוד לשרת את המטרה שלשמה יוצרו ועל פי הדירקטיבה האירופאית פועלים על מתח חשמלי עד 1,000 וולט בזרם חילופין או 1,500 וולט בזרם ישר. פסולת אלקטרונית מכילה חומרים רעילים רבים ביניהם עופרת, סלניום, כספית, קדמיום, בריליום, בדיל ומעכבי בעירה בחלקי הפלסטיק השונים. טיפול בפסולת אלקטרונית עלול לכלול סיכון רב לעוסקים במיחזורו ויש לנקוט באמצעי זהירות מחמירים ביותר. בעיית הפסולת האלקטרונית בעולם חמורה ביותר ובבסיסה עומדת הבעיה של הגעת פסולת אלקטרונית למשרפות ומזבלות ציבוריות בהן לא נעשה טיפול ראוי. בנוסף, מדינת ישראל דלה בשטחי הטמנה ועל כן גם סוגיה זו מהווה סיכון אקולוגי משמעותי.
בנוסף לכך, פסולת אלקטרונית מכילה יסודות נדירים רבים אשר נידרשים לתעשיות הטכנולוגיה השונות, ואשר מיחזורם מתוכה יכול להביא לחיסכון כספי ניכר, ולהפחתת התלות באספקה שלהם מסין שהיא המפיקה הגדולה בעולם של חומרים אלה. על פי דיווח של המשרד להגנת הסביבה משקל פסולת הציוד האלקטרוני והחשמלי בישראל מוערך בכ-130,000 טון בשנה, והוא גדל בשיעור גבוה יותר מהגידול הכולל בכמות הפסולת המוצקה בישראל. ב-12 בינואר 2014 הכיר מנהל ציוד וסוללות במשרד להגנת הסביבה, בשתי חברות כ"גוף יישום מוכר": מ.א.י - תאגיד מחזור אלקטרוניקה לישראל בע"מ ואקומיוניטי - תאגיד חברתי למחזור פסולת אלקטרונית בע"מ. תפקידם של גופי היישום המוכרים הוא לפעול לקיום חובות היצרנים והיבואנים ולדאוג לאיסוף ומחזור הפסולת.

בעבודה זו נסקור מאמר מוביל העוסק בהבדלי מחזור אלקטרוני בין מדינות שוויץ והודו ונבחן את תופעת המחזור האלקרוני בארץ. בחלקו הראשון של המחקר מוצגת סקירת הספרות הסוקרת את המאמר המוביל ומציגה את עיקריו, וכן מוצגת תופעת המחזור האלקטרוני בארץ אשר כיום מנוהלת על ידי שני תאגידי מחזור עיקריים ועדיין מחזור בארץ נמצא בתחילת דרכו. בחלק השני של המחקר מוצגת השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, פירוט מדגם המחקר וכן השערות המחקר והצגת המשתנים הבלתי תלויים והתלוי. בחלק השלישי מוצגים ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח תשובות השאלונים, פירוט סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר וכן בחינה אמפירית של השערותיו. בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא, מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת.
המחקר הינו מחקר אמפירי הבוחן באמצעות שאלון מובנה אמריקאי את העדפותיהם של משתתפי המחקר בדבר מחזור אלקטרוני, וכן משתנים דמוגראפיים שונים של משתתפי המחקר. לפיכך, שאלת המחקר של עבודה זו הינה: האם האזרח בישראל מכיר ופועל למען מחזור אלקטרוני בעיסוקיו השונים?

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מחזור פסולת אלקטרונית: השוואה בין שוויץ והודו
2.1.1 הקדמה
2.1.2 המערכת של שוויץ
2.1.3 המערכת של הודו
2.1.4 השוואה בין שתי המערכות
2.1.5 מסקנה
2.2 בחינת מחזור פסולת אלקטרונית בישראל
2.2.1 הטיפול בפסולת אלקטרונית בישראל
2.2.2 החוק בישראל בנושא פסולת אלקטרונית

3. שיטת המחקר
3.1 שאלת המחקר
3.2 השערות המחקר
3.3 מודל המחקר
3.4 שיטת דגימה
3.4.1 תיאור שיטת הדגימה
3.4.2 שיקולים בבחירת שיטת הדגימה
3.5 מדגם המחקר
3.6 כלי המחקר
3.7 הליך המחקר
3.8 עיבוד הנתונים
4. תוצאות המחקר
4.1 סטטיסטיקה תיאורית של משתנים אישיים של משתתפי המדגם
4.2 בחינת השערות המחקר

5. דיון ומסקנות
5.1 מסקנות המחקר
5.2 מגבלות המחקר הנוכחי
5.3 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מחזור פסולת אלקטרונית צובר תאוצה ברחבי העולם עקב כמויות גדולות של מוצרים אלקטרוניים בחיינו אשר מוצאים את עצמם מושלכים עם יתר סוגי הפסולת כאשר פג תוקפם. ניהול הכמויות ההולכות וגדלות של פסולת אלקטרונית ביעילות כלכלית. וסביבתית הינה משימה מורכבת. ראשית טוען Desrochers (2004), כי כדי להתמודד עם איסוף הפסולת האלקטרונית, הדרישות הלוגיסטיות ההכרחיות מיוחדות. שנית, פסולת אלקטרונית מערבת סכנות רבות עבור בריאות בני האדם והסביבה ועל כן השלכת פסולת זו מצריכה טיפול מתאים למניעת נזילה ופיזור של רעלים לסביבה. יש לציין כי פסולת זו מהווה מקור עשיר למתכות כמו זהב, כסף ונחושת שניתן לשקם ולהכניס מחדש לשוק הייצור. מאפיין זה בעיקר גרם לענף מיחזור הפסולת האלקטרונית להפוך לעסק משגשג במדינות מפותחות ומתפתחות כאחד. בעוד שמדינות מסוימות מחזיקות במערכות מאורגנות לאיסוף, מיחזור, הלשכה ופיקוח, מדינות אחרות עדיין מחפשות אחר פתרון המבטיח עבודות תוך צמצום הפגיעה הלילית בסביבה העלולות להיגרם ממיחזור פסולת אלקטרונית (Baud et al, 2001).

תגים:

ישראל · איכות הסביבה · מיחזור פסולת · אלקטרונית · השוואה · שוויץ · הודו · אזרחים · כלכלה · הטמנה · קיימות · פסולת

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מיחזור פסולת אלקטרונית בישראל", סמינריון אודות "מיחזור פסולת אלקטרונית בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.