היישום אינו מחובר לאינטרנט

פסולת מוצקה בישראל

עבודה מס' 067728

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה כללית של אופן הטיפול בפסולת מוצקה בישראל.

4,883 מילים ,16 מקורות ,2006

תקציר העבודה:

משימתנו הייתה לבחון את בעיית הפסולת המוצקה בישראל.
את העבודה נתחיל בהגדרת הבעיה בכלל ובארצנו בפרט. נדון בסוגית הפסולת המוצקה, בכמות הפסולת והרכבה, שזוהתה על ידינו כבעיה המחמירה עם השנים, ככל שרמת החיים עולה.
בעבודה נסקור את דרכי הטיפול בבעיה כיום, החל מאחסון הפסולת, איסופה, הובלתה לאס"פ וסילוקה. נדון בשתי השיטות העיקריות הנהוגות בארץ- מזבלה פתוחה וקבורה סניטרית, וביתרונות והחסרונות שבכל אחת מהן.
נבחן את המבנה המנהלי המופקד על הטיפול בבעיה בישראל הכולל גופים ממשלתיים ופרטיים. נבדוק כיצד מטפלים הגורמים בבעיה, מהם החוקים שנחקקו על מנת לקדם את הנושא וכיצד מטפלים באכיפתם. נבחן כיצד הגורמים הפרטיים תורמים למשימה, וכיצד הציבור הוא חלק מהפתרון.
נבדוק האם ישראל נוהגת כשאר מדינות העולם בטיפול בבעיית הפסולת, או שמא פתרון טוב יותר ברשותן. מהם שיטות עבודתן והחוקים בהם הן נעזרות.
בהמשך נבחן פתרונות חלופיים שונים, כגון מזעור, קומפוסטציה, שריפה ומחזור. בנוסף נדון בשיטת "הטיפול המשולב", המנסה לשלב בין כלל הפתרונות.
בתור מקרה חקר בחרנו להתמקד בסוגית המחזור כפתרון לטיפול בבעיה, ובפרט במחזור הפלסטיק. זהו נושא מורכב, ננסה לבחון את היתרונות מול החסרונות של שיטה זו.

מקור המידע העיקרי בעבודה הוא האינטרנט.
הערת מערכת: בעבודה לא צוינו מראי מקום.

קטע מהעבודה:

בעיית הפסולת המוצקה בעולם ובישראל הינה אחת הבעיות המרכזיות בהגנת איכות הסביבה ופתרונה מסובך ביותר. בשנים האחרונות חלה החמרה במצב הפסולת המוצקה בישראל.
מבחינת ייצור הפסולת, הבעיה נובעת משלושה גורמים עיקריים:
1.כמות הפסולת המוצקה: כמויות האשפה לנפש, בתקופות שונות בהיסטוריה, מעידות על דרגת ההתפתחות הכלכלית והתעשייתית של החברה המייצרת אותן. עלייה חדה בכמויות הפסולת המוצקה חלה במאה העשרים, ובמיוחד במחצית השנייה שלה, בשל ההתפתחות הטכנולוגית המואצת והעלייה ברמת החיים של האוכלוסייה במדינות שונות. במדינת ישראל, מיוצרים 1.5 ק"ג אשפה ביתית ביום לאדם, בנפח של כ-4.5 ליטר. כלומר, 2.7 מיליון טון אשפה ביתית בשנה, בנפח של כ-8 מיליון מ"ק. כמות הפסולת גדלה בכ-5% בשנה.

תגים:

מיחזור · פלסטיק · אתר סילוק פסולת · מזבלה · קומפוסטציה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "פסולת מוצקה בישראל", סמינריון אודות "פסולת מוצקה בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.