היישום אינו מחובר לאינטרנט

האם תמריצים שונים משפיעים על גישת האזרח בישראל למחזר פסולת ביתית?

עבודה מס' 068790

מחיר: 483.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מחקר כמותי הבוחן את נכונות אזרחי ישראל למחזור בעקבות מתן תמריצים.

9,518 מילים ,42 מקורות ,2009

תקציר העבודה:

מחזור פסולת ופסולת ביתית בפרט הינו נושא בעל סדר עדיפות נמוכה במדינתנו. כיום, כ 90% מהפסולת הביתית מועברת להטמנה, שהיא השיטה הרווחת כיום במדינה לסילוק פסולת. שטחי ההטמנה בישראל מצטמצמים מדי שנה בעוד ששיעור ייצור הפסולת עולה ב 5% כל שנה. בצורה זאת אנו גורמים לזיהום סביבתי, זיהום מי התהום, ניצול משאבי קרקעות ואיבוד חו"ג פוטנציאלים בכך שאנו לא ממחזרים פסולת.
בעבודה זאת אנו מציעים רעיון למיזם העוסק במחזור פסולת ביתית אורגנית מבתי מגורים משותפים באזור גוש דן, איסופו והפיכתו לקומפוסט - חומר מדשן טבעי ושיווק ומכירה שלו במגזר החקלאות ומגזר הגננות. החידוש הוא שיתוף פעולה עם תושבי ישראל ותגמולם על פעילות מחזור בדרכים חומריות ומוראליות.
כמו כן בדקנו האם יש קשר בין המשתנה גישה למחזור המתבטאת במודעות ליתרונות המחזור, הנורמות החברתיות והסוציולוגיות בהן שרוי האינדיבידואל הרוצה לקחת חלק בפעילות מחזור והתמודדות עם קשיים ואדישות לבין המשתנה מתן תמריצים לעידוד מחזור המתבטא בצורות של מתן ידע, נוחות, כלים, תמיכה ושיתוף פעולה ע"י גורמים סביבתיים שונים ע"מ לעודד את האינדיבידואל להתחיל בפעילות מחזור. בנוסף לכך בדקנו האם משתנים סוציו דמוגרפים כמו: מגדר, גיל, השכלה והורות לילדים משפיעים על טיב הקשר.
מצאנו כי הקשר בין המשתנים הינו בינוני עד חזק ובעל מובהקות חזקה.
כמוכן מצאנו כי לגיל, רמת השכלה והורות לילדים ישנה השפעה על חוזק הקשר שבין המשתנים בעוד שלמגדר אין השפעה.
כמוכן נראה בסופו של המחקר כי הנחת היסוד לביצוע המיזם הייתה שגויה בחלקה וכדי שתרומת הקהילה לתהליך המחזור תהיה גבוה וכדי שהמיזם יצליח אנו צריכים לחשוב על מתן תמריצים שונים החשובים יותר לקהילה ע"מ שיחלו בתהליך המחזור.

תוכן עניינים:
1. מבוא
1.1 הצגת הנושא (עפ"י http://www.sviva.gov.il/Enviroment/Static/Binaries/Articals/reyc_israel_world_2.pdf)
1.2 המיזם
1.3 שאלת המחקר
1.4 השערת המחקר
2. סקירת ספרות
3. שיטת המחקר
3.1 הגדרת משתני המחקר
3.2 המודל התיאורטי
3.3 השערות המחקר
3.4 המתודולוגיה של המחקר
3.5 הליך המחקר
3.6 שיטות לעיבוד נתונים
4. ממצאי המחקר
5. סיכום ומסקנות
6. בביבליוגרפיה
7. נספח - השאלון

קטע מהעבודה:

ישנם מחקרים רבים הקשורים לשווק ומחזור, שווק מתמקד בעיקר בצרכן "הירוק". "השוק הירוק" הוא שוק אטרקטיבי שחברות רבות משתמשות בו ע"מ להשיג יתרונות תחרותיים למשל Ben & Jerry's,Body shop ועוד. אולם סילוק פסולת לסביבה לא מקבל את אותה תשומת לב מהמשווקים וכתוצאה מכך תהליך המחזור במונחי שווק הוא חלקי וחסר. ישנם מספר מאמרים ומחקרים המספקים מספר עקרונות לתקשורת המתמקדים בתפקידיהן החשוב של המידע ויחסי הציבור בקידום תהליך המחזור (Tucker & Spears 2002,Evison and Read,2001).

תגים:

יזמות עסקית · מחזור · איכות סביבה · מחקר כמותי · ניהול וכלכלה · מיחזור · איכות סביבה · איכות הסביבה · אשפה אורגנית · איסוף אשפה · כלכלה ירוקה · יזמות ירוקה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "האם תמריצים שונים משפיעים על גישת האזרח בישראל למחזר פסולת ביתית?", סמינריון אודות "האם תמריצים שונים משפיעים על גישת האזרח בישראל למחזר פסולת ביתית?" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.