היישום אינו מחובר לאינטרנט

אלימות בקרב עובדים זרים ממדינות אפריקה

עבודה מס' 071004

מחיר: 279.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת הסיבות לאלימות בקרב עובדים זרים מאפריקה.

7,112 מילים ,16 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון את תופעת האלימות בישראל בקרב פליטים מדרום ואת הגורמים אשר תרמו לתופעת האלימות בקרב אוכלוסייה זו.
הגדרה "מסתנן" מבוססת על ההגדרה בחוק למניעת הסתננות התשי"ד-1954 הקובעת כי "מסתנן" הינו מי שנכנס שלא כחוק ולא דרך תחנת גבול. מאז שנת 2006 נכנסו לישראל שלא כחוק דרך גבול מצרים זרים ממדינות אפריקה בהיקפים הולכים וגדלים, ששיאם היה בשנת 2011, בה נכנסו כ-17 אלף מסתננים ומבקשי מקלט לישראל. נכון לסוף שנת 2017 סך הכניסות המצטבר של מסתננים לישראל היה מספר בודד של מסתננים, ובאותו מועד שהו בישראל מעל 50,000 מסתננים.
לאור הבעייתיות הרבה של הסתננות לישראל ולאור עיסוק נרחב של התקשורת באלימות ופשיעה בקרב מסתננים אלה, שאלת המחקר המובילה את עבודה זו הינה: מהן הסיבות לעליית האלימות בישראל בעקבות ההגירה ממדינות אפריקה? על מנת לבחון את סוגיית המחקר הנוכחית, המחקר בנוי באופן הבא: חלקו הראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית אשר סוקר בצורת משפך מהי אלימות ומאפייניה השונים, מיהם המסתננים (הפליטים) מאפריקה ומהם מאפייניהם, מהו היקף ושכיחות האלימות והפשיעה בקרב אוכלוסייה זו וכיצד מדינת ישראל פועלת לצמצום התופעה. החלק השני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה אשר מציג את משתני המחקר האופרציונליים, את אופן הליך המחקר, מערך המחקר, שיטת איסוף הנתונים וכן את השיטות הסטטיסטיות השונות שנעשה בנן שימוש על מנת לבחון את שאלת החקר והשערות המחקר השונות.
חלק שלישי הינו פרק הממצאים אשר מציג את המדגם והמשתנים השונים באופן תיאורי וכן את הקשר בין המשתנים הבלתי תלויים והמשתנה התלוי באמצעות מבחן פרסון ורגרסיה מרובת משתנים. חלקי המחקר שתוארו עד כה מביאים לידי פרק רביעי של המחקר שהוא פרק הדיון אשר מציג באופן אינטגרלי את הקשר בין המשתנים השונים על סמך התיאוריות שהועלו בפרק הסקירה בשילוב הניתוחים הסטטיסטיים השונים.
אני חושב שהעיסוק בנושא אלימות פליטים בישראל הינו נושא מהותי כיום בחברה הישראלית ובמקומות רבים בעולם. אזרחי תל אביב משמיעים את צעקתם לתקשורת ובמשרדי הממשלה כדי שאלה יפעלו למיגור תופעת האלימות בדרום תל אביב ויאפשרו לקיים שם אורח חיים תקין לאורך זמן. על כן, חקר סוגיה זו רלוונטי מאוד לימינו ומהווה תרומה מחקרית נוספת לנושא אקטואלי זה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 אלימות
2.2 עובדים זרים מאפריקה
2.3 אלימות בקרב מהגרים מאפריקה
2.4 התמודדות הרשויות עם אלימות בקרב מהגרים מאפריקה
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 כלי המחקר
3.5 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.6 כלי ניתוח הנתונים
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המחקר
4.2 בחינת השערות המחקר
4.2.1 מבחני קורלציה בין משתנים
4.2.2 מבחני T-test בין משתנים
4.3 רגרסיה
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
5.3 מגבלות המחקר הנוכחי
5.4 הצעות למחקרים המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

מעבר מהגרים ממדינות מתפתחות למדינות מפותחות הוא אחד מסימני ההיכר של עידן הגלובליזציה. מדינות המתקשות לגייס מקרב אזרחיהן עובדים לעבודות קשות בשכר נמוך בוחרות להעסיק לרוב עובדים זרים באמצעות אשרות עבודה לפרקי זמן קצובים. עובדים אלה באים בעיקר ממדינות בהן התנאים הכלכליים אינם מאפשרים מחייה ראויה, כך שרבים מן המהגרים רואים בהגירה הזדמנות לשפר את הכנסותיהם. אוכלוסיית המהגרים במדינות המתפתחות מורכבת מעובדים זרים בעלי אשרות עבודה תקפות ומעובדים מחוסרי אשרות עבודה, כאשר האחרונים הופכים למהגרים בלתי חוקיים, והדבר מעמיד אותם בפני סכנה של מעצר או גירוש לארץ מוצאם (שור ווייס, 2011).

תגים:

ישראל · אלימות · פשיעה · תוקפנות · פלילי · מיעוטים · פליטים · הסתננות · אפריקה · עובדים · זרים · מהגרי עבודה · מסתננים · הגירת עבודה · פליטים

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "אלימות בקרב עובדים זרים ממדינות אפריקה", סמינריון אודות "אלימות בקרב עובדים זרים ממדינות אפריקה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.