היישום אינו מחובר לאינטרנט

יחסים בין קבוצות: תאוריית הקונפליקט הממשי

עבודה מס' 070991

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: דיון בתאוריית הקונפליקט הממשי, בעקרונותיה ובתוקפה האמפירי.

2,851 מילים ,26 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

תאוריית הקונפליקט הממשי היא תאוריה חברתית המניחה כי הכוח הבסיסי הפועל בחברה הוא מאבק בין קבוצות שונות על השגת משאבים בעלי חשיבות, אך מוגבלים, משותפים. משאבים אלו יכולים להיות חומריים או סימבוליים בעלי ערך לחברי הקבוצות היריבות. תאוריה זו מדגישה את חשיבותם של אינטרסים של קבוצות שונות, ואת מאבקי הכוח ביניהן כדרך להבין תהליכים חברתיים. מאמר זה יידון בתאוריית הקונפליקט הממשי, בעקרונותיה ובתוקפה האמפירי. בנוסף לכך, המאמר יידון על הקונפליקטים הבין קבוצתיים בתוך ישראל בעידן של היום, ספציפית בין קבוצות של אתיופים אשר נחשבים לתרבות משנית, ולבני מיעוטים בעלי משאבים מעוטים יותר, לבין קבוצות מתרבות ראשית שלטת אחרת, ובעלת משאבים רבים יותר במדינה. כמו כן, נדבר על דרכים אפשריות לצמצום יריבויות אלו. מה שיאפשר דו קיום במדינה שהיא מדינה הטרוגנית רב תרבותית. ולבסוף, נדון גם על מגבלות אפשריות של התאוריה.

קטע מהעבודה:

עולמנו מחולק לקבוצות הנבדלות בהיבטים שונים כגון תרבות, לאום, גזע, דת , אידאולוגיה פוליטית, מגדר, רמה חברתית-כלכלית וכיוצא באלה. קבוצות חברתיות אלה מעצבות את הזהות של האדם ויוצרות מיון של בני האדם בדומה למיונים אחרים כמו קבוצות בעלי חיים או תכני ספרות ואחרים. אולם המייחד את קטגוריות ההשתייכות החברתית של האדם היא האבחנה בין הקבוצה שהאדם משתייך אליה לבין קבוצות אחרות. אבחנה שניכרת במושגים אנחנו והם, או בין קבוצת הפנים שאליה משתייך הפרט לבין קבוצת החוץ שאליה הוא איננו משתייך. בין קבוצות שונות מתקיימים גם יחסים חברתיים. אולם, כאשר הקבוצות הן הטרוגניות, כלומר שהם שונות במאפיינים כמו דת, לאום לבוש, אידיאולוגיה פוליטית ובהבדלים אחרים, מתעוררים לעתים מתחים, יריבויות וקונפליקטים ביניהן (Stephan & Mealy, 2012).

תגים:

קונפליקט ממשי · יריבות · תרבות · אינטרסים · מאבקי כוח · אתיופים · פרוסמינריון · שסע · קבוצות · ערבים · יהודים · סכסוך · סכסוכים · אפליה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "יחסים בין קבוצות: תאוריית הקונפליקט הממשי", סמינריון אודות "יחסים בין קבוצות: תאוריית הקונפליקט הממשי" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.