היישום אינו מחובר לאינטרנט

תאוריית האיום הבין-קבוצתי Intergroup Threat Theory of Prejudice

עבודה מס' 070999

מחיר: 299.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בחינת התיאוריה תוך התייחסות למהגרים בגרמניה.

3,162 מילים ,30 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

עולמנו מפולג לקבוצות רבות המתבססות על מאפיינים שונים כגון דת, לאום, אידיאולוגיה פוליטית, גזע, מוצא אתני, מין, מעמד חברתי, ועוד. הקבוצות שאנו משתייכים אליהן מעצבות את זהותנו וחיינו וקיימות סיבות אבולוציונית להיווצרותן, לדוגמא, הדחף למילוי הצרכים הבסיסיים. השתייכות לקבוצה גורמת לפרט לפחד מהתפרקותה כמעט כמו מסכנת המוות המרחפת מעליו, פחד המתעצם בזמנים קשים כמו עימותים ומלחמות, וכתוצאה מכך המפגש בין הקבוצות יוצר מתחים ויריבויות (Stephan, Ybarra, & Morrison, 2009). לעתים המפגש בין קבוצות הטרוגניות מוביל למתחים וליריבויות. בעבודה זו נציג את גרמניה כדוגמא להשלכות המפגש בין אוכלוסיית הגרמנים המקורית לבין המהגרים הערבים הן ברמת הפרט והן ברמת החברה. כמו כן, נדון בשלושה מושגים מרכזיים בעבודה - סטראוטיפ, דעה קדומה, ואפליה. בשל מורכבותה של התופעה, אין תאוריה אחת שמסבירה אותה. פותחו תאוריות ברמת הפרט, תאוריות ברמת החברה, ותאוריות שמאחדות רכיבים מרמת החברה ומרמת הפרט. תיאוריית האיום הבין-קבוצתי שבה תעסוק סקירה זו היא העדכנית שבהן. התיאוריה מניחה כי התייחסות שלילית של קבוצה אחת כלפי רעותה היא פועל יוצא של איום נתפס מפניה. בגרסה העדכנית של התאוריה, קיימים ארבעה סוגים של איום נתפס - איום ריאלי על הקבוצה, איום סימבולי על הקבוצה, איום ריאלי על הפרט, ואיום סימבולי על הפרט. כמו כן, התאוריה כוללת משתנים קדומניים - תכונות אישיות, עמדות ודעות, אופי המגע בין הקבוצות ותכיפותו, מערכת יחסים בין קבוצתית, וגורמים מצביים העשויים להשפיע על האיום הנתפס מפני הקבוצה ועל ההתייחסות כלפיה.

קטע מהעבודה:

מאז פרסומה הראשון של התיאוריה (Stephan, & Stephan, 2000) חלו בה התפתחויות אחדות. בעבודה זו ברצוני לפתוח בהצגת תאוריית האיום הבין-קבוצתי בגרסתה הראשונה ולעמוד על השינויים שחלו בה עד למהדורה העדכנית, לאור המחקרים וממצאיהם. לאחר מכן יידונו השלכותיה המעשיות. כפי שנראה התיאוריה היא אקלקטית ושאבה את הנחותיה מתיאוריות וממצאים קודמים.

תגים:

איום בין קבוצתי · תאוריית קופליקט · זהות קבוצתית · איום סימבולי · איום ראלי · סטריאוטיפים · פרסמינריון · סכסוך · סכסוכים · קבוצות · זהות · לאומנות

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "תאוריית האיום הבין-קבוצתי Intergroup Threat Theory of Prejudice", סמינריון אודות "תאוריית האיום הבין-קבוצתי Intergroup Threat Theory of Prejudice" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.