היישום אינו מחובר לאינטרנט

הורים למתבגרים

עבודה מס' 070975

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירה תיאורטית וראיונות עם שלוש אמהות למתבגרים.

6,301 מילים ,17 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מחקר זה עוסק בחקר היחסים בין הורים ומתבגרים תוך התחשבות בסגנונות ההורות השונים כמשתנה מתווך.
הקשר בין רוב המתבגרים להוריהם הוא קשר מורכב, המאופיין בעליות וירידות, התרחקות והתקרבות. יש בני נוער שמצליחים להישאר קרובים יחסית להוריהם במהלך גיל ההתבגרות, ויש כאלה שיחסיהם עם הוריהם מרוחקים יותר או מתוחים יותר. כל אלה הן תופעות נורמליות, גם אם לא תמיד קל להתמודד איתן, אבל יש כמה מצבים ביחסים עם ההורים שהם מזיקים מאוד וחשוב לא להגיע אליהם. קושי זה מתבטא לרוב בתקופת ההתבגרות של הילדים כאשר השינויים שחווה המתבגר משפיעים באופן ישיר על טיב יחסיו עם הוריו.
על מנת לבחון את סוגיית השפעת גיל ההתבגרות על מערכת היחסים עם ההורים, המחקר סוקר מהי הורות, מהן סגנונות ההורות הקיימים, מהי תקופת ההתבגרות ומאפייניה השונים וכיצד תקופה זו, בתיווך סגנון ההורות, משפיעים על יחסי הורים- מתבגרים.
מעבר לסקירה זו, המחקר מנתח 3 ראיונות עומק חצי מובנים אשר נערכו לשלוש אמהות לילדים מתבגרים. אינטגרציה של הממצאים התיאורטיים עם הממצאים האיכותניים של המחקר באים לתת מענה על שאלת החקר הבאה: מהם היחסים בין הורים בין ילדיהם בתקופת גיל ההתבגרות?
הצורך לדון ולהעמיק בנושא זה נובע מהעובדה כי כל הורה ידרש בשלב מסויים לעבור את השינויים של ילדיו בתקופת התבגרותם. לכן, ממצאי מחקר זה מהווים תרומה מחקרית אך גם יישומית להורים לילדים אשר ידרשו להתמודד עם קונפליקטים שונים ביחסים עם ילדיהם המתלווים לתקופת ההתבגרות.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הורות למתבגרים
2.2 סגנונות הורות
2.2.1 הורות דמוקרטית
2.2.2 הורות אוטוקרטית
2.2.3 הורות מתירנית
2.3 גיל ההתבגרות
2.4 יחסי הורים ומתבגרים
3. שיטת המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 כלי מחקר במחקר איכותני
3.3 הליך ביצוע המחקר
3.4 אוכלוסיית המחקר
4. ממצאים
4.1 הבדלים התנהגותיים בין ילדים
4.2 שינויים התנהגותיים בגיל התבגרות
4.3 תמיכת בן זוג
4.4 תפיסות חינוכיות
4.5 יחסי הורה-מתבגר
5. דיון וסיכום
5.1 דיון
5.2 סיכום
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעה למחקר המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

הורות נחשבת על ידי רבים לאחד מבין ביטויי המימוש העצמי של האדם. הורים מחזיקים בדימוי 'המבוגר המתפקד'. דימוי אידאלי זה משקף את רצונותיו ואת שאיפותיו של ההורה באשר לעתיד ילדו. זהו היסוד המארגן של תפיסות ודרכי החינוך של הילדים. לעתים קרובות בקרב מתבגרים דימוי המבוגר המתפקד כולל את המאפיינים האלה: משמעת עצמית, קונפורמיות, צניעות אישית, מוסר עבודה גבוה, מצוינות אקדמית, אוריינטציה קבוצתית, ובד בבד יחס חשדני אל הממסד והסתמכות על רשתות משפחתיות. בהתאם לכך פעמים רבות ההורה האידאלי נתפס כדמות סמכותית, מחנכת ודידקטית אשר מגדירה נורמות התנהגות ברורות, מדרבנת ומהווה מודל לחיקוי (יכניץ, 2015).

תגים:

הורות · הורים · בני נוער · מתבגרים · יחסים · גיל ההתבגרות · אמהות · רגש · פתיחות · שיתוף · ביטחון · משפחה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הורים למתבגרים", סמינריון אודות "הורים למתבגרים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.