היישום אינו מחובר לאינטרנט

קבוצות תמיכה של הורים למתבגרים להט"בים

עבודה מס' 071071

מחיר: 329.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: האם וכיצד קבוצות תמיכה משרתת הורים אלה בהתגברותם על הקשיים שמלווים לידיעה.

10,052 מילים ,60 מקורות ,2019

תקציר העבודה:

קבוצות תמיכה הינם כלי עזר משמעותי עבור אוכלוסיות רבות. הורים לילדים עם נטייה מינית הומוסקסואלית הינם אוכלוסייה אשר נעזרת בקבוצת תמיכה ורואה בה ככלי חשוב לעזרה עצמית ולהתגבר על הקשיים שמתלווים לחשיפה של בנם או בתם. כיום קבוצות תמיכה מספקות תמיכה רגשית וחברתית ומאפשרות למשתתפיה להתמודד בצורה יעילה יותר עם הקושי. מטרתנו בעבודה זו הינה לחקור האם וכיצד קבוצות תמיכה משרתת הורים אלה בהתגברותם על הקשיים שמלווים לידיעה.
בחינת סוגיה מחקרית זו נעשית במחקר הנוכחי במספר שלבים: פרק ראשון של המחקר הינו פרק הסקירה הספרותית. פרק זה מחולק ל-3 חלקים שונים כאשר החלק הראשון סוקר תחילה את תופעת ההומוסקסואליות ויחסי הורים-מתבגרים, החלק השני סוקר מהן קבוצות תמיכה, מה מטרתן ומהי תרומתן למשתתפים, והחלק השלילי סוקר קבוצת תמיכה להורים למתבגרים הומוסקסואליים.
הפרק השני של המחקר הינו פרק המתודולוגיה. פרק זה מציג למעשה את רציונל המחקר, אוכלוסיית המחקר, כלי המחקר, הליך המחקר ומודל המחקר עליו נשענים הממצאים האיכותניים. פרק שלישי במחקר הינו פרק הדיון והמסקנות אשר מביא לידי ביטוי את עיקרי הדברים שעלו מתוך 14 הראיונות שבוצעו לאוכלוסיית ההורים למתבגרים להט"בים תוך השענות על הפרקים התיאורטיים שהוצגו בסקירת הספרות. פרק זה למעשה מציג באופן אינטגרלי את עיקרי התובנות האיכותניות שעלו מתוך הראיונות עם עיקרי הממצאים התיאורטיים ומאפשר מתוך ממצאים אלה מסקנות רלוונטיות לסוגיית מחקר זה.
במחקר זה נעשה שימוש בראיונות עומק חצי מובנים. כלי זה נמצא כמתאים ביותר על מנת להבין באופן עמוק ומשמעותי את מהות השימוש בקבוצת תמיכה להורים למתבגרים להט"בים ותרומת קבוצה זו להורים הנ"ל.
השאלון נבנה טרם הפנייה למשתתפי הקבוצה. מדובר בשאלון קצר עם מבנה שאלות פתוחות. רוב הראיונות היו בין 15-20 דק', לעיתים חלק מהשאלות נשאלו בסדר אחר. להלן השאלות שנשאלו בראיון: (1) כמה זמן את/ה משתתף/ת בקבוצה? (2) ספר/י לי על בקבוצה? (3) ספר/י על החוויה האישית שלך בקבוצה? (4) מה היא התרומה של הקבוצה עבורך?

*הערת מערכת: תמלילי הראיונות אינם מצורפים לעבודה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הומוסקסואליות ויחסי הורים-מתבגרים
2.1.1 הגדרת הומוסקסואליות
2.1.2 תיאוריות להסבר התופעה
2.1.3 תהליך היציאה מהארון
2.1.4 הורות למתבגרים להט"בים
2.2 קבוצות תמיכה
2.2.1 הגדרות
2.2.2 הזדהות חברי קבוצות תמיכה
2.2.3 תפקיד קבוצת התמיכה
2.2.4 הכוחות המשמעותיים ביותר בקבוצות תמיכה
2.3 קבוצת תמיכה להורים למתבגרים הומוסקסואליים
3. מתודולוגית המחקר
3.1 רציונל המחקר
3.2 אוכלוסיית המחקר
3.3 שיטה וכלי המחקר
3.4 הליך המחקר
3.5 תיאור מפורט של הראיונות
3.5.1 השגת המרואיינים
3.5.2 בניית השאלון
3.6 מודל המחקר
4. דיון ומסקנות
4.1 דיון
4.2 מסקנת המחקר
4.3 מגבלות המחקר
4.4 הצעות למחקרי המשך
5. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עד שנות השבעים תופעת ההומוסקסואליות נחשבה לפתולוגיה ונחשבה לאחת מההפרעות הנפשיות הקשורות בתפקוד המיני. במקביל, לאורך השנים התפתחו טיפולי ההמרה- טיפולים אשר נועדו להכחיד את הנטייה ההומוסקסואלית ה"פתולוגית". טיפולים אלו קיימים גם היום ומעוררים מחלוקת משמעותית בקרב אנשי מקצוע. בעקבות אירועי סטונוול בשנת 1969, ועם הקמת התנועה לזכויות ההומוסקסואלים והלסביות, גברו הלחצים החברתיים והפוליטיים להכרה בקבוצת אוכלוסייה זו(Plummer, 1995) . בשנת 1973 נשאו לחצים אלה פרי עם הוצאת ההומוסקסואליות מספר סיווג ההפרעות הנפשיות האמריקאיDSM-3 וכיום עם DSM-5 (Soll et al.,2018‏).

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "קבוצות תמיכה של הורים למתבגרים להט"בים", סמינריון אודות "קבוצות תמיכה של הורים למתבגרים להט"בים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.