היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת תמיכה ויעילות בקשר בין הורים לילדים עם הפרעות סוציואמוציונליות

עבודה מס' 067174

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: תמיכה חברתית ויעילות הורית כגורמים ממתנים באינטראקציה שבין הורים לילדיהם בעלי הפרעות סוציואמוציונליות .

9,589 מילים ,42 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

מטרות המחקר: המחקר בודק את השפעתם של מקורות הקונטקסט ובייחוד את השפעתה של התמיכה החברתית על האינטראקציה בין ההורים לתינוק ועל חוסנה הנפשי של האם.
שיטה: במחקר השתתפו 54 בנים ו-22 בנות בני 0-3 ואימותיהם. 38 אובחנו כבעלי הפרעות ו-58 היוו כקבוצת ביקורת. התנהגותם קודדה לאחר שצולמו יחד באינטראקציות. כן, הועברו שאלוני תמיכה חברתית, דיכאון הורי, יעילות הורית ושאלון דמוגרפי. השערות: ההשערה הראשונה עסקה בקשר שבין תמיכה חברתית ודיכאון. ההשערות השניה, השלישית והרביעית עסקו בהבדלים שבין קבוצת המופנים לקבוצת הביקורת מבחינת תחושת היעילות ההורית, רמת התמיכה החברתית ומימדיה. ההשערה החמישית התייחסה לקבוצת המופנים בלבד ועסקה בקשרים שבין תמיכה חברתית, תחושת היעילות ההורית ורמת הדיכאון ההורית.
תוצאות: ההשערות השניה, השלישית והרביעית אוששו במלואן. לעומת זאת, ההשערה הראשונה אוששה במובהקות שולית וההשערה החמישית אוששה באופן חלקי.
מסקנות: נמצא כי משתנה היעילות ההורית ,משתנה התמיכה החברתית וכן שניים ממימדיה החשובים (אישור על ערך עצמי וקשר עם אדם אמין) מבדילים באופן ברור בין הקבוצה של בעלי ההפרעות לבין קבוצת הביקורת. בנוסף לכך, המשתנים נמצאו כקשורים בקשרי תלות לרמת הדיכאון של ההורה ושלשת משתנים אלו משפיעים על איכות האינטראקציה בין האם והילד.

קטע מהעבודה:

במשך השנים, בספרות המחקרית והקלינית, התנהגות אבנורמלית זכתה להגדרות שונות. הגדרה עיקרית אחת מתייחסת לתפקוד פסיכופתולוגי הכולל הפרעות בתהליכי החשיבה, הרגש וההתנהגות. תהליכים אלה המוגדרים כמפריעים לתפקוד, מובילים למצוקה אישית או לחסימה של יכולת היחיד להשיג מטרות חשובות (Zimbardo, 1996). Alloy, Jacobson & Acocella (1999) מציינים ארבעה קריטריונים להגדרת התנהגות אבנורמלית: הפרת נורמות, נדירות סטטיסטית, חוסר נוחות אישית והתנהגות בלתי מסתגלת. הגדרה ישימה יותר לתחום הפסיכופתולוגיה בגילאי הינקות, היא הכישלון ברכישת התנהגות תואמות גיל או אבני דרך התפתחותיים (Bootzin & Acocella, 1988).

תגים:

חברה · גורם ממתן

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת תמיכה ויעילות בקשר בין הורים לילדים עם הפרעות סוציואמוציונליות", סמינריון אודות "השפעת תמיכה ויעילות בקשר בין הורים לילדים עם הפרעות סוציואמוציונליות" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.