היישום אינו מחובר לאינטרנט

ההבדל בין השפעת התמיכה הארגונית הנתפסת לבין השפעת התמיכה הוועדית

עבודה מס' 070244

מחיר: 241.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת ההשערה כי לתמיכה וועדית נתפסת ישנה השפעה רבה יותר על ביצועי העובד, שביעות הרצון של העובד מהארגון ועל רמת האזרחות הארגונית שלו מאשר תמיכה ארגונית נתפסת.

8,027 מילים ,22 מקורות ,2012

תקציר העבודה:

השפעת התמיכה הארגונית נחקרה רבות במשך השנים. עיקרי המחקרים בחנו את השפעתה על שביעות הרצון של העובד מהארגון בו הוא עובד, האזרחות הארגונית של העובד, המחויבות שלו לארגון ורמת הביצוע שלו. וועד העובדים קיים במספר לא מבוטל של ארגונים, למרות זאת אין מחקרים רבים אשר בדקו את הוועד בארגון. מטרתו של המחקר הנוכחי הייתה לבחון את השפעת התמיכה הוועדית הנתפסת על אותם משתנים שנבדקה בעבר השפעתם ע"י תמיכה ארגונית נתפסת. השערת המחקר טוענת שלתמיכה הוועדית ישנה השפעה חזקה יותר על המשתנים הבלתי תלויים מאשר התמיכה הארגונית. המחקר בוצע על ארבעה ארגונים אשר יש בהם וועד עובדים, סה"כ חולקו 81 שאלונים. השאלונים כללו תמיכה ארגונית נתפסת ותמיכה וועדית נתפסת ובדקו את השפעתם על המשתנים התלויים. הממצאים שהתקבלו תמכו במחקרים קודמים אודות תמיכה ארגונית נתפסת. כמו כן הממצאים הראו שלתמיכה הארגונית ישנה השפעה חזקה יותר על המשתנים התלויים מאשר לתמיכה וועדית. וועד העובדים (טוב ככל שיהיה) למרות פעולותיו בעד העובדים אינו מהווה מסגרת תומכת ברמה מספקת לעובד ואינו יכול להתמודד מול הארגון על תמיכת העובד.

תוכן עניינים:
1. תקציר
2. מבוא
3. שיטה
4. תוצאות
5. דיון
6. סיכום ומסקנות
7. בביבליוגרפיה
8. נספחים

קטע מהעבודה:

מחקרים רבים בדקו את השפעת התמיכה הארגונית הנתפסת (POS) ואת השפעותיה על ביצועי העובד, המחויבות שלו לארגון, בחנו את הגורמים שמובילים לתפיסה ארגונית נתפסת.
מחקרים מעטים בוצעו על וועד עובדים בארגון והשפעתו על המחויבות והביצועים של העובדים.
העבודה הנוכחית באה לבחון את השאלה האם לוועד עובדים בארגון ישנה השפעה רבה יותר על ביצועי העובד רמת המחויבות שלו לארגון והאזרחות הארגונית שלו מאשר לתמיכה ארגונית הנתפסת שלו מהארגון.
כלומר, האם וועד עובדים שמספק תמיכה לעובד באותם אספקטים שהארגון מספק לעובד, יגרום לעובד להגיע לרמת ביצועים טובה יותר בעבודה, להציג רמת מחויבות גבוהה יותר ואזרחות ארגונית טובה יותר?
תמיכה ארגונית נתפסת (Perceived Organizational Support -POS)מוגדרת כמידה שבה תופס העובד כי הוא מוערך על ידי הארגון וכי הארגון דואג לו ומגלה אכפתיות ביחס לרווחתו להתפתחותו האישית (Schermerhorn and McCarthy, 2004).
Eisenberger et al. (1986) הגדירו את תמיכה ארגונית נתפסת כאמונות של העובדים לגבי המידה שבה הארגון מעריך את תרומתם ודואג לרווחתם.

תגים:

ועד עובדים · וועד · יחסי עבודה · שביעות רצון

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "ההבדל בין השפעת התמיכה הארגונית הנתפסת לבין השפעת התמיכה הוועדית", סמינריון אודות "ההבדל בין השפעת התמיכה הארגונית הנתפסת לבין השפעת התמיכה הוועדית" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.