היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת העושר על האושר

עבודה מס' 070953

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: בדיקת הנושא באמצעות שאלון שחולק ל-117 נדגמים.

7,360 מילים ,20 מקורות ,2018

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הנוכחי הינה לבחון האם עושר משפיע על האושר של האדם. בשאלת המחקר שלנו אנו נבדוק האם הון כספי יכול להפוך את הבן-אדם למאושר יותר. מדידת ה'עושר' קלה יותר לבדיקה מכיוון שאלו פרטים עובדתיים לעומת מדידת ה'אושר' שכל אדם יכול להגדיר אושר בדרך אחרת. אנו ננסה להגדיר 'אושר' כסיפוק ושביעות רצונו של האדם מחייו, בתחומים העיקריים עבודה ומשפחה. כלומר נבדוק האם מה שאדם רצה להשיג בעבר זה מה שיש לו כיום בפועל.
על מנת לבחון את הקשר הנ"ל, המחקר בנוי ממספר שלבים. בחלק הראשון של מחקר זה מופיע פרק הסקירה אשר מציג את ההגדרות והתיאוריות השונות של האושר בדגש על אושר משפחתי ואושר תעסוקתי. החלק השני של פרק הסקירה מציג את הקשר בין העושר הכלכלי של הפרט ובין האושר של הפרט וכיצד מצב כלכלי, הכנסה והכנסה פנויה משפיעים על אושרו של האדם.
בחלק השני של המחקר מוצג פרק שיטת המחקר המציג את מודל המחקר, משתני המחקר השונים ופירוטם, כלי המחקר בו נעשה שימוש, תיאור השאלון, מדגם המחקר ושיטות סטטיסטיות שונות לבחינת השערות המחקר. חלק זה מהווה פירוט של החלק האמפירי של עבודה זו. בחלק השלישי מופיע פרק הממצאים אשר מציג באופן שיטתי וסדור את ממצאי המחקר השונים שהתקבלו מתוך מבחנים סטטיסטיים על פי סדר השערות המחקר. חלק זה מציג הן באופן כמותי והן בליווי תיאורטי את הממצאים ומאפשר להבין האם השערות המחקר השונות אוששו או לא אוששו.
חלקו הרביעי של המחקר הינו למעשה פרק הדיון אשר מציג את עיקרי ממצאי המחקר הנוכחי תוך הצגת זוויות מחשבה נוספות בדבר הנושא הנבחן. חלק זה למעשה הינו סיכום העבודה והצגת הרלוונטיים השונים שעלו מתוך בחינת הנושא. כלל השלבים שתוארו לעיל מטרתם לאפשר לתת מענה תיאורטי ואמפירי הולם לשאלת החקר המובילה את מחקר זה והיא: האם עושר משפיע על אושר?
המניע לבחירת הנושא נבע מהצורך לדון ולהעמיק בנושא שכיח מאוד בקרב חוקרים רבים אשר עוסקים בפסיכולוגיה חיובית של אנשים, הן בחייהם הפרטיים והן במקום עבודתם. תחום האושר הינו תחום אשר צבר תאוצה רבה מסוף המאה הקודמת וכיום מהווה את אחד התחומים הנחקרים במדעי ההתנהגות. על כן, מצאנו עניין רב לחקור נושא זה תוך התמקדות באושר משפחתי, תעסוקתי וכלכלי ולהוסיף רובד מחקרי נוסף לתחום זה.

מחקר זה נעשה שימוש בכלי מחקר שאלון מובנה למילוי עצמי.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הגדרת אושר
2.1.1 אושר בעבודה
2.1.2 אושר משפחתי
2.2 השפעת העושר על אושרו של האדם
3. מתודולוגיה ונתונים
3.1 משתני המחקר
3.1.1 משתנים תלויים
3.1.2 משתנה בלתי תלוי
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.3.1 תיאור שיטת הדגימה
3.4 כלי המחקר
3.5 הליך המחקר ושיטת איסוף הנתונים
3.6 כלים סטטיסטיים
4. ממצאים
4.1 סטטיסטיקה תיאורית משתתפי המחקר
4.2 סטטיסטיקה תיאורית משתני המחקר
4.3 בחינת השערות המחקר
4.4 רגרסיות המחקר
4.4.1 עושר כלכלי ואושר תעסוקתי
4.4.2 עושר כלכלי ואושר משפחתי
4.4.3 אושר תעסוקתי ואושר משפחתי
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנות
5.3 מגבלות המחקר הנוכחי
5.4 הצעות למחקרים המשך
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

המושג "אושר" נמצא בשימוש רב כאשר הפסיכולוגיה החיובית מחלקת את האושר לשלושה תחומים שונים שגורמים לאושר. כל תחום הינו מדיד ומבוסס על מיומנות שניתן ללמוד אותה. הראשונה הינה נהנתנות (רגש חיובי כגון: שמחה, אהבה, אושר, הנאה). החיים מזמנים לנו הרבה דברים טובים ומובילים ל"חיים הנעימים". השני הינו כושר זרימה מהנאה, כשנהנים יש מחשבה והרגשה כשזורמים הזמן עומד מלכת רמת הריכוז היא בשיא ואתה לא מודע לזמן. הזרימה מתרחשת רק בעת שימוש בחוזקות ובכישרונות של האדם. השלישי הינו חיים של משמעות, כאשר זהו התחום הנכבד ביותר. מקור רוחני הוא דרך יעילה לחיים בעלי משמעות. ניתן להגביר משמעות בחיים באמצעות קשרים עם אחרים או גורמים שמתעלים על העצמי. המשמעות מורכבת מידיעה של הכוחות והשימוש בהם כדי להשתייך ולשרת מטרה כלשהי שהפרט מאמין בה (Ball & Chernova, 2008).

תגים:

עושר · אושר · משפחה · תעסוקה · קשר · כסף · הנאה · שמחה · רגש · מצב כלכלי · עוני · שביעות רצון · משפחה · חיים · כסף · הון · עבודה · קריירה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת העושר על האושר", סמינריון אודות "השפעת העושר על האושר" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.