היישום אינו מחובר לאינטרנט

הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים

עבודה מס' 070948

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד ילדים המאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז משתלבים במסגרת הבית-ספרית בכיתות רגילות?

4,779 מילים ,18 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

מחקר זה עוסק בחקר הפרעות קשב וריכוז בקרב מתבגרים. Steiner et al (2014) סבורים כי כ- 9.5% מכלל הילדים מאובחנים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD) אשר משפיעה על תפקודם הלימודי והחברתי. ADHD מסומן על ידי גירעונות תפקוד. תהליכי גירעונות תפקוד נחשבים כגורמים רגשיים לאימפולסיביות באנשים עם ADHD. מתבגר בעל רגשיות אימפולסיבית גבוהה קרוב לוודאי יהיה כאדם חסר סבלנות, כועס במהירות ובקלות, מתוסכל, נוטה להגזים רגשית יתר על המידה, נרגש בקלות, סביר להניח קל מזג ובקלות מעוצבן. לכן, מתבגרים עם ADHD עשויים להתנהג באופן יותר קיצוני בתגובתם לסביבתם ועל כן עלולים לחוות יחס מנוכר מצד הסביבה הקרובה להם במסגרות שונות בחיים של לימודים, עבודה ומערכות יחסים.
שאלת המחקר של עבודה זו מתמקדת ובוחנת כיצד ילדים המאובחנים כבעלי הפרעות קשב וריכוז משתלבים במסגרת הבית-ספרית בכיתות רגילות? לשם מענה על סוגיה זו, המחקר בנוי באופן הבא: החלק הראשון הינו סקירת הספרות אשר מתארת תחילה מהי הפרעת קשב וריכוז, מהן תסמיניה של תופעה זו וכיצד הם באים לידי ביטוי בקרב ילדים בהיבטים לימודיים וחברתיים וכיצד ריטלין משפיע על תפקודם היומיומי.
בחלק השני של המחקר מוצגת השיטה בה נעשה שימוש במחקר, כלי המחקר, פירוט מדגם המחקר וכן השערות המחקר והצגת המשתנים הבלתי תלויים והתלוי. בחלק השלישי מוצגים ממצאי המחקר שעלו מתוך ניתוח תשובות השאלונים, פירוט סטטיסטיקה תיאורית של משתתפי המחקר וכן בחינה אמפירית של השערותיו. בחלקו האחרון של המחקר מוצג דיון העוסק בהצגת ממצאי המחקר תוך השענות על הספרות התיאורטית, המסקנות שעלו מתוך בחינת הנושא, מגבלות המחקר והצעות למחקרים נוספים העוסקים בסוגיה הנבחנת.

המדגם כולל 25 מורים. כלי המחקר בעבודה זו הינו הסקר. שאלון הוא אחד מדרכי ביצוע הסקר והוא הכלי בו יעשה שימוש במחקר זה (ראה נספח 7.1). שאלון זה הינו מובנה ומכיל שאלות סגורות שסדרן קבוע מראש.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
3. שיטת המחקר
3.1 משתני המחקר
3.2 מערך המחקר
3.3 מדגם המחקר
3.4 אתיקה בדגימה
3.5 כלי המחקר
3.6 הליך המחקר
3.7 שיטות סטטיסטיות
4. ממצאים
4.1 משתתפי המדגם
4.2 בחינת השערות המחקר
4.2.1 בחינת השערה ראשונה
4.2.2 בחינת השערה שניה
4.2.3 בחינת השערה שלישית
4.2.4 בחינת השערה רביעית
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 המלצות יישומיות
5.3 מגבלות המחקר
5.4 הצעות למחקרי המשך
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

התפתחות בחקר הפרעות קשב וריכוז החלה למעשה בשנת 1902 כאשר סטיל (Still, 1992) תיאר הפרעה זו כ"פגם בשליטה מוסרית". במהלך השנים ההבחנה של הפרעה זו עברה מספר הגדרות שונות על ידי חוקרים שונים כאשר בכלל ההגדרות צוינו ההבחנות של חוסר קשב, היפראקטיביות ואי שקט. תפנית חלה בשנת 1980 כאשר עד אז היתה סברה כי הפרעה זו נובעת מפגם מוחי מזערי אולם ב-1980 חל שימוש במונח 'בעיות קשב וריכוז' ולא בפגיעה מוחית (פרוש, 1994). בנוסף, לפי ההגדרה החדשה קיימת האפשרות שהליקוי יתקיים גם ללא תופעת ההיפראקטיביות.

תגים:

חינוך · קשב וריכוז · הפרעה · ADHD · אבחון · מתבגרים · נוער · ילדים · אימפולסיביות · ריטלין · לימודים · תלמידים · רטלין

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים", סמינריון אודות "הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.