היישום אינו מחובר לאינטרנט

בדיקת כדאיות לפתיחת בית קולנוע בקריית שמונה

עבודה מס' 070941

מחיר: 319.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: מה יהיה הערך הכלכלי, החברתי והאישי של הקמת בית קולנוע כחלק מבילוי ופנאי בעיר קרית שמונה?

4,525 מילים ,12 מקורות ,2020

תקציר העבודה:

קריית שמונה היא עיר הממוקמת באצבע הגליל בצפון מדינת ישראל. עיר זו הייתה ידועה במצבה הביטחוני מאז קום המדינה והקמתה של העיר בשנות ה-50, בשל מיקומה הסמוך לגבול המדינה עם לבנון וסוריה, דבר שגרם לה להיות מותקפת לעיתים תכופות מכיוון לבנון ע"י חדירות של מחבלים וירי מאסיבי של רקטות, דברים אילו היוו חלק מהסיבות לתחילת מבצע שלום הגליל באמצע שנת 82.
במהלך שנות קיומה של העיר, פעלו 3 בתי קולנוע בעיר: קולנוע חרמון (הוקם בשנת 57, נסגר בשנות ה90 עקב פגיעה של טיל קטיושה), קולנוע שניר (נפתח באזור שנת 76, נסגר בשנת 1986 עקב המצב הביטחוני בשילוב ביקוש נמוך לסרטים) ובית הקולנוע "גלובוס" בקניון נחמיה (הוקם בשנות ה-90, נסגר בשנת 2003).
כיום בשל היעדר בית קולנוע בקרית שמונה, נאלצים התושבים לנסוע נסיעה של כשעה לאזור כרמיאל או בית גבריאל בצומת צמח על מנת לצפות בסרט. בתור ילדים קטנים שחוו את האווירה בסופי השבוע או במהלכו בסרטים, היעדר בית קולנוע בעיר גורם לצביטה בלב. מעבר להיבט החברתי-אישי, העדר בתי קולנוע המהווים חלק מהותי מתוך התרבות העירונית, תושבים רבים נאלצים חוות חוויות תרבותיות בערים מחוץ לקרית שמונה. לפיכך, שאלת המחקר המובילה את מחקר זה הינה: מה יהיה הערך הכלכלי, חברתי ואישי של הקמת בית קולנוע כחלק מבילוי ופנאי בעיר קרית שמונה?
לצורך מתן מענה על סוגיה זו, המחקר מורכב מכמה תהליכים שונים כאשר סקר צרכנים בוחן את הכדאיות האישית בהקמת בית קולנוע בקרית שמונה, ניתוח דמוגרפי של העיר בדגש על עזיבה של תושבים בוחן את הערך הכלכלי של העיר.

המחקר הנוכחי הינו מחקר אמפירי אשר מטרתו הינה לבחון את השפעת השטח התרבותי של העיר (הכולל את כל המוסדות התרבותיים הקיימים בעיר) על מאפיינים כלכליים שונים של העיר כגון מאזן הגירה, שכר ממוצע של תושבי העיר, כמות מובטלים ועוד.
כלי המחקר בסמינר זה הינו רגרסיה מרובת משתנים באמצעות תכנת SPSS. באמצעות תכנה זאת חושבו ערכי ה-P value של כל משתנה כלומר מובהקות הקשר בין המשתנים הבלתי תלויים והמשתנה התלוי וזאת באמצעות רגרסיה מרובת משתנים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 הערך הכלכלי של תרבות עירונית
2.2 קריית שמונה- ניתוח דמוגרפי
3. מתודולוגיית המחקר
3.1 שיטת המחקר
3.2 משתני המחקר
.3.2.1 משתנים תלויים
3.2.2 משתנה בלתי תלוי
3.3 כלי המחקר
3.4 שיטת איסוף הנתונים
3.5 נתוני המחקר
4. ממצאים
4.1 תיאור המשתנים
4.2 רגרסיה מרובת משתנים
5. דיון ומסקנות
5.1 דיון
5.2 מסקנת המחקר
6. ביבליוגרפיה
7. נספחים

קטע מהעבודה:

אחד הנושאים המרכזיים בדיון בכלכלה, המהווה חלק חשוב מתכנון ערים בערים, הוצג בעשורים האחרונים, כנושא התרבותי העירוני. תרבות עירונית מבטאת כיום יותר ויותר את חשיבות התרבות והאמנות במרקם העירוני. מאז אמצע שנות התשעים, תחילה בבריטניה ולאחר מכן בארצות הברית, הרעיון של עיר תרבות הפך לדפוס מקובל ומודל חדש של תכנון עירוני (Scott, 2000).
לגבי חשיבותה של אומנות הכלכלה, יש לציין כי "ארגון הכלכלה" הוא לעיתים רבות בראש הסדר העירוני. לכן, יש צורך להמשיך בתכלית את המסגרת הדרושה לחיזוק המגזרים היצרניים בעיר, בעלי ערך מוסף גבוה יותר ליצירת מקומות עבודה. ערים השמות לעצמן קידום של תחומי תרבות ואמנות המונעים מתוך תפיסה של כלכלת התרבות והאמנות, למעשה מתייחסים מצד אחד לזהותם ההיסטורית, מצד שני לעלייה בערך התרבותי עירוני ומצד שלישי ליצירת מקומות עבודה נוספים וחיזוק התוצר העירוני (Evans, 2009).

תגים:

קריית שמונה · עיר · קולנוע · כלכלי · פנאי · כדאיות · צרכנים · דמוגרפיה · תרבות · תזרים · עירוניות · תרבות · כלכלה תרבותית · נופש

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "בדיקת כדאיות לפתיחת בית קולנוע בקריית שמונה", סמינריון אודות "בדיקת כדאיות לפתיחת בית קולנוע בקריית שמונה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.