היישום אינו מחובר לאינטרנט

מנהיגות מעצבת בהוראה

עבודה מס' 070849

מחיר: 289.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד באה המנהיגות המעצבת לידי ביטוי בתחום ההוראה בארץ ובעולם?

7,001 מילים ,32 מקורות ,2017

תקציר העבודה:

מטרת המחקר הינה לבחון את השפעת המנהיגות המעצבת על תחום ההוראה בקרב מורים ומנהלי בית ספר. לפיכך שאלת המחקר הינה: כיצד באה המנהיגות המעצבת לידי ביטוי בתחום ההוראה בארץ ובעולם?
לשם בחינת המחקר נעשה שימוש במחקר עיוני אשר בוחן את סוגיית המחקר באמצעות ניתוח ספרות ותיאוריות קודמות שמכתבו בנושא. מתוך בחינת הנושא נמצא כי מנהיגות מעצבת מתואמת באופן חיובי עם אקלים בתי ספר חדשני וזה מניע את המונהגים לעשות יותר ממה שהם צפויים מבחינת מאמץ נוסף ופרודוקטיביות גדולה יותר, שיטות הוראה משתנות, למידה ארגונית, מחויבות ארגונית, מאמץ נוסף לשינוי ויעילות הוראה.
בבחינת השפעת המנהיגות העצבת בתחום ההוראה בקרב מורים נמצא כי הוראה מעצבת הינה השראת מוטיבציה אשר נועדה להניע ולעורר את הסובבים תוך יצירת התלהבות ואופטימיות, יצירת דמיון מצבים עתידיים אטרקטיביים בקרב התלמידים, ציפיות תקשורת גבוהות, והוכחת הדבקות במטרות, וכן התייחסות פרטנית המייצגת את המאמץ של המורה להתנהג אל מול התלמידים כאילו שהם אנשים מיוחדים ולפעול כמאמן או מדריך כדי לפתח את הפוטנציאל האישי שלהם. באותו הקשר, נמצא כי הוראה מעצבת בקרב מורים הינה אקט של הוראה שנועד לשנות את הלומד מבחינה אקדמית, חברתית ורוחנית, וחינוך צריך להיות מבוסס יותר על השראה מאשר מידע, ולעודד מורים להביא בחשבון את החשיבות של אבזור תלמידים בשתי המיומנויות והעמדות הנחוצות כדי להתגבר על אתגרים.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 מנהיגות מהי?
2.2 סגנונות מנהיגות
2.3 מנהיגות בהוראה
2.4 מנהיגות מעצבת בהוראה
2.4.1 מנהיגות מעצבת בקרב מנהלי בית ספר
2.4.2 מנהיגות מעצבת בקרב מורים
2.5 מנהיגות מעצבת בהוראה בישראל
3. דיון ומסקנות
3.1 דיון
3.2 מגבלות המחקר המלצות למחקרי המשך
3.3 המלצות
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

עולמם של המורים זוכה בשנים האחרונות למחקרים רבים. אלה מניחים בדרך כלל שהכרת עולמו של המורה והידע המקצועי שלו יובילו להבנת דרכי הוראתו. במסגרת המחקר נמצא כי סגנון הוראתו של המורה משפיעים על איכות הוראתו (1998 Louis,). ההוראה בכיתה השתנה פלאים בשנים האחרונות. לוחות גיר הוחלפו בלוחות טושים ולאחר מכן על ידי מצגות PowerPoint; מחברות תלמיד הוחלפו על ידי מחשבים ניידים ולאחרונה אף דרך מחשבי טאבלט (Tablet). גישות הוראה בכיתה ודיונים על מה מורים צריכים להשיג התפתחו אף הם וכיום ברורה ההבנה כי ישנם מספר גישות הוראה מפותחות המדגישות היבטים שונים של הוראה ולמידה.

תגים:

מורים · הוראה · מנהיג · כיתה · מנהל · בית ספר · ניהול · הנהגה · חדשנות · למידה ארגונית · הנעה · השראה · תפקיד המורה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מנהיגות מעצבת בהוראה", סמינריון אודות "מנהיגות מעצבת בהוראה" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.