היישום אינו מחובר לאינטרנט

השפעת מעורבות עובדים בקבלת החלטות על מחויבות עובדים לארגון

עבודה מס' 070839

מחיר: 269.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת ספרות בנושא.

2,846 מילים ,19 מקורות ,2021

תקציר העבודה:

מטרת העבודה הינה לבחון את השפעת שיתוף עובדים בקבלת החלטות ארגוניות על מחויבותם הארגונית. מחויבות ארגונית הינו נושא המעסיק ארגונים מסוגים שונים הן מכיוון ההנהלה והן מכיוון הפרט המועסק בארגון. נושא זה מעסיק גופים רבים העוסקים בהשמה, בתחרות על משאבי אנוש, בהפעלת מתנדבים ואף בארגונים מקצועיים. המחקר בתחום מחויבות ארגונית עוסק בסוגיות הנוגעות ליחסי העובדים עם הארגון שלהם, כיצד קשרים אלה מכוננים, וכיצד הם משפיעים על התנהגות העובד, רווחתו, ותרומתו לאפקטיביות הארגון. להשפעת מעורבות עובדים בקבלת החלטות השפעה רבה על עובדים ולפיכך, שאלת המחקר של עבודה זו הינה: האם שיתוף עובדים בקבלת החלטות ארגוניות משפיעה על מחויבותם הארגונית?
העבודה בנויה באופן הבא: הפרק הראשון הינו פרק הסקירה הספרותית אשר מציג תחילה מהי קבלת החלטה. בשלב השני של פרק הסקירה מוצג המשתנה קבלת החלטות בארגון תוך בחינת הפרמטרים המשפיעים על קבלת החלטות ארגונית. החלק השלישי של פרק הסקירה עוסק במשתנה מחויבות ארגונית תוך בחינת ההגדרות השונות למחויבות זו ואילו החלק הרביעי סוקר את השפעת שיתוף עובדים בקבלת החלטות על מחויבות ארגונית, כלומר בחינת הקשר בין שיתוף בקבלת החלטות ומחויבותם של עובדים בארגון.
החלק השני הינו פרק הדיון והמסקנות מסכם באופן אינטגרטיבי את התיאוריות השונות שעלו בפרק הסקירה. לבסוף פרק זה מציג את מסקנת המחקר והתובנות שעלו מתוך מחקר זה.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. סקירת ספרות
2.1 קבלת החלטות
2.2 קבלת החלטות בארגון
2.3 מחויבות ארגונית
2.4 השפעת שיתוף עובדים בקבלת החלטות על מחויבות ארגונית
3. דיון ומסקנות
4. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

המושג "קבלת החלטות" מוגדר על ידי קניאל (2010) כ"אסטרטגיה (תוכנית) לפתרון בעיות / משימות / מטרות עם רצף פעולות ברור, החל בבניית מסד נתונים לפני הגדרת הבעיה ועד פתרון הבעיה והפקת הלקחים". מושגים כגון "בעיה" "משימה" ו"מטרה" מתחלפים בהתאם להקשר שבו שלבי קבלת ההחלטות מופעלים. המשותף למושגים אלה הוא מצב היוצר קושי אשר הפתרון לו אינו ברור ויש לגלות כיצד להשיג את המטרה או לפתור את הבעיה.
החלטה נחשבת כבחירה מודעת של מהלך או פעולה, מתוך סידרת אפשרויות מוגדרות היטב העומדות לברירה. האדם המחליט מייחס ערך לתוצאות הנובעות מהחלטתו ויש לו מניעים לפעול כך שערך התוצאה שהוא מייחל לו יהיה גבוה ככל האפשר (ענבר, 2000).

תגים:

קבלת החלטות · שיתוף עובדים · התנהגות ארגונית · תרבות ארגונית · מחוייבות · יחסי עבודה

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "השפעת מעורבות עובדים בקבלת החלטות על מחויבות עובדים לארגון", סמינריון אודות "השפעת מעורבות עובדים בקבלת החלטות על מחויבות עובדים לארגון" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.