היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעורבות איטליה במלחמת האזרחים בספרד

עבודה מס' 040531

מחיר: 179.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: המעורבות ערב המלחמה,המעורבות הרשמית (מניעים,צפיות ואידיאולוגיה) הסיוע והקשר עם פרנקו וסיום המלחמה ותוצאותיה.

2,836 מילים ,10 מקורות

תקציר העבודה:

איטליה, מדינה אשר איחודה ליחידה פוליטית אחת התרחש בסוף המאה ה-19, תופסת מקום חשוב בהתפתחות מערכת היחסים הבינלאומית באירופה בין המלחמות הגדולות, כאשר משמעותה הולכת וגדלה לקראת פרוץ מלחמת העולם השניה. עד כדי כך, שאף בינואר 1939 נסע צ'מברלין לדבר על ליבו של מוסוליני מנהיג איטליה במאמץ למנוע את היגררותה המוחלטת של איטליה אל המחנה הגרמני.

מדיניות החוץ של איטליה הפאשיסטית תחת הנהגתו של מוסוליני, היתה מושתת בעיקרה על עקרון הפצת הפאשיזם((Fascism בדרכי דיפלומטיה ותעמולה גלויה. מדיניות החוץ לא נפרדה בעיני המנהיג האיטלקי, מן המדיניות הפנים-איטלקית. מוסוליני עצמו אשר לא ראה בעין יפה פיתוח של מדיניות חוץ טען בגלוי כי הדבר נעשה למען הפצת הפאשיזם והתפשטותה של איטליה בעולם.

הפאשיזם, היה מוצר הייצוא העיקרי של איטליה. לא הייתה זו מדיניות חוץ של שלום ומוסוליני עצמו טיפח בעיקר טינות בינלאומיות. הוא התייחס בזלזול לחבר הלאומים ולמעשה ראה בו כלי לניצול השמעת קולה של איטליה בעולם. הייתה זו מדיניות של סיפוח והתפשטות אשר עיקרה היה להביא יוקרה לאיטליה ולרעיונות הפאשיזם, מדיניות חוץ למראית עין בלבד.

מוסוליני שאף לבנות מעצמה קולניאלית ועד 1925 ניסח את העקרונות הבסיסים כלפי העולם החיצון. המטרה "לייסד אמפריה", לזכות ב"תהילה וכוח", ליצור במעבדה דור חדש של לוחמים. תגרנות השלום איוולית היא. הוא ראה אפשרות כי אירופה תהפוך לגוש פאשיסטי אחד.

מדיניות זו המתוארת לעיל היתה המניע העיקרי של מוסוליני להתערבותו במלחמת האזרחים בספרד, כפי שיוכח בעבודה זו. כבשאר חלקי אירופה כאשר חש כי מדינה מסויימת נמצאת בחולשה פוליטית ניסה לחדור אליה ולהציע עזרתו בנשק וחיילים כאשר המטרה הסופית להביא להשתלטותה של איטליה ולהתפשטות הפאשיזם. מדיניות החוץ היתה המפתח לפעילות המדינה הפאשיסטית.

חשוב לציין כי מלחמת האזרחים הספרדית שלעצמה, מיקדה את תשומת הלב של העולם המערבי כולו וסימלה את המאבק בין הכוחות השמרניים לבין הכוחות המהפכניים, משבר שהגיע לשיאו בשנות ה-30. ואין ספק כי איטליה, מדינה שהיתה לאחר מהפכה פנימית, מצאה צורך להתערב במלחמה זו.

תוכן עניינים:
1. מבוא
2. המעורבות האיטלקית ערב המלחמה
3. המעורבות הרשמית: מניעים, צפיות, אידיאולוגיה.
4. הסיוע והקשר עם פרנקו.
א. מתיחות בין מדינות הציר לבין פרנקו
ב. הסיוע
5. סיום המלחמה ותוצאותיה.
5. סיכום
6. הערות
7. מקורות.

מקורות:

בן עמי .ש. ספרד בין דיקטטורה לדמוקרטיה. ת"א: עם עובד 1989.
מק-סמית .ד. מוסוליני. ת"א: עם עובד 1984.
אביב .י. מהפכה ומהפכה שכנגד בספרד. ת"א: משרד הבטחון 1991.
קנדי .פ. עלייתן ונפילתן של המעצמות הגדולות. ת"א: דביר 1992.
פיין ס.ג. "הצבא הרפובליקני העממי" , זמנים. ת"א: אונ' ת"א (סתיו) 1986. ח22-23-.
שמיר .ח. "ברטניה ומלחמת האזרחים בספרד", זמנים. ת"א: אונ' ת"א (סתיו) 1986. ח22-23-.
Clark .M. Modern Italy 1871-1982. London: Lond gman 1984.
Malcolm .M.(ed) . Ciano's Diplomatic Papers. London: Long acre. 1948.
Chabod .F. A History of Itlian Fascisim. London: Weidenfeld and Nicolson. 1963.
Martin Blinkhorn. Mussolini and Fascist Italy. London: Methuen' 1984.

תגים:

בין · יחסים · לאומיים · פאשיזם · מוסוליני

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעורבות איטליה במלחמת האזרחים בספרד", סמינריון אודות "מעורבות איטליה במלחמת האזרחים בספרד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.