היישום אינו מחובר לאינטרנט

הבריגדות הבינלאומיות ומעורבותן במלחמת האזרחים בספרד

עבודה מס' 065602

מחיר: 240.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: סקירת הכוחות החיצוניים שהגיעו לעזרת שני המחנות בספרד והרכבם, וכן את עזרת הצבאות המאורגנים.

5,279 מילים ,10 מקורות ,2002

תקציר העבודה:

הגל האנטי מהפכני שהציף את אירופה לאחר מלחמת העולם הראשונה הגיע גם להונגריה, לליטא, לספרד ולפורטוגל. בכל הארצות האלה התחוללו בשנות העשרים הפיכות צבאיות שהולידו ממשלות דיקטטוריות, אולם שלא כמו הפאשיזם האיטלקי המהפכני, משטרים אלה היו מאוד שמרניים, ולא ביקשו אלא לבסס או לשקם את שליטתם של הכוחות החברתיים המסורתיים. במהלך שנות השלושים אף נתגלע סכסוך גלוי בין משטרים סמכותיים מסוימים לבין התנועות הפשיסטיות שייצגו את האינטרסים של מעמד האיכרים ושל הזעיר בורגנות.
בספרד, בעקבות ניצחונם המוחץ של הרפובליקנים על המלוכנים, הוכרזה הרפובליקה בשנת 1931. ב"פרנטה פופולאר" (popolar tribunals) היא החזית העממית אשר איגדה בשורותיה את האנרכיסטים, הסוציאליסטים, הקומוניסטים והרדיקלים וכן תמכה בתביעותיהם של הפועלים והאיכרים זכתה בבחירות שנערכו ב- 16 בפברואר 1936 בניצחון מוחץ 1. אך רצח המנהיג המלוכני קלוו סוטלו (CALVO SOTELO) ב- 13 ביולי נתן את האות להתמרדותם של הכוחות הספרדיים במרוקו, בראשות של הגנרל פראנסיסקו בפרנקו. פרצה מלחמת אזרחים עקובה מדם: במשך שלוש שנים נלחמו תומכי הרפובליקה נגד הכוחות הלאומניים, שנשען על הצבא על הכמורה וכל ה"פלאנחה"- (FALANGE) התנועה המרכסיסטית שייסד אנשואיו פרידו דה-ריוורה (JOSE ANTONIO PRIMO DE RIVERA) בשנת 1933.
מלחמה זו, שהוכרעה לטובת פרנקו לא מעט בשל התערבותם המאסיבית של המעצמות הטוטליטריות שהיתה לגביו מעין "שדה קרב ניסיוני" כהקדמה למלחמת העולם השניה.
ל"הקדמה" זו נחלצו כוחות רבים מאירופה שראו במלחמה מקום ליישם בו הלכה למעשה את רעיונותיהם. הם סברו גם כי ההכרעה במלחמה תגביר את כוח האידיאולוגיה של המנצח על פני כל אירופה.
הכוחות החיצוניים היו קומוניסטים- בראשותו של סטאלין, אליהם נלוו יהודים ומתנדבים שמאלניים רבים מכל רחבי הקונטיננט. מנגד היו המפלגות הימניות של גרמניה- הנציונל סוציאליסטים ומפלגתו של מוסוליני שלחו כמות עצומה של נשק לעזרת פרנקו.

מטרת העבודה הנוכחית היא לסקור את הכוחות החיצוניים שהגיעו לעזרת שתי המחנות בספרד והרכבם, וכן את עזרת הצבאות המאורגנים. תכלית העבודה היא להעריך את עזרתם למאמץ המלחמתי.
העבודה תסקור את התארגנותם, הגעתם לספרד, המלחמה, דעת העם כלפיהם ולאחר מכן סיום המלחמה והתפרקות הבריגדות.
---------------------------------------------------------------------
1. NELSON CARY (1999) THE SPANISH CIVIL WAR: AN OVERVIEW P.1.

ראשי פרקים:
מבוא
המצב הפוליטי הפנימי
בריגדות מול לוחמים מקומיים
מהלך הלחימה
ארצות מוצא
ההיבט האידיאולוגי
ארגון ואימון הלוחמים
תרומתם ללחימה
השתתפות היהודים
פירוק הבריגדות
סיכום
ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

הקומוניזם לא התדפק על שעריה של ספרד עד לתחילת שנות השלושים, והמערכת הפוליטית הפנימית היתה די יציבה 2.
לפי אביב המעורבות הבינלאומית לא הביאה לידי הכרעה, ובמצב שנוצר עלתה חשיבותה של החזית הפנימית דווקא ומידת הגיבוש מבית שהשיגו שני הצדדים הלוחמים. מבחינה זו היתה מצבה של הממשלה הרפובליקנית בעייתי יותר ממצבם של המורדים: בכל שמונה חודשי קיומה של "ממשלת הניצחון" בראשותו של לארגו קבלייר (LARGO CABALLERO) והלכה והתפוררה החזית הפנימית בצד הרפובליקני. אין ספק שעמדתה של מדריד והדיפת ההתקפות הם הישגים חשובים לממשלה אבל צריך לזכור שפרנקו הצליח להגיע ממרוקו עד מדריד 3.
----------------------------------------------------------------------
2. בן עמי שלמה, "דיקטטורות צבאיות בין שתי מלחמות העולם", עמוד 45.
3. אביב יצחק, מהפכה ומהפכה שכנגד בספרד, עמוד 116.

תגים:

קומוניזם · בריגדות · ממשלה · רפובליקנית · פרנקו

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "הבריגדות הבינלאומיות ומעורבותן במלחמת האזרחים בספרד", סמינריון אודות "הבריגדות הבינלאומיות ומעורבותן במלחמת האזרחים בספרד" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.