היישום אינו מחובר לאינטרנט

מעמדם של העובדים הזרים בישראל

עבודה מס' 066852

מחיר: 423.95 ₪   הוסף לסל

תאור העבודה: כיצד נתפס מעמדם של העובדים הזרים לאור המחוייבויות המשפטיות הבינלאומיות של מדינת ישראל ולאור המחויבות ההיסטורית תרבותית של מדינת ישראל כמדינה יהודית.

10,487 מילים ,30 מקורות ,2007

תקציר העבודה:

עובד זר או מהגר עבודה הינו אדם העובר למדינה אחרת שאינו אזרח או תושב בה וזאת על מנת למצוא אחר מקורות פרנסה. לעיתים מדובר בהגירה שבסופה התאזרחות במדינה האחרת, ולעיתים מדובר בהגירה למספר שנים מוגבל, לשם שיפור מצבו הכלכלי של העובד.

בישראל הפכו העובדים הזרים לגורם משמעותי החל משנות ה-90. מרבית המדינות במערב, מספקות אשרות שהיה חוקיות וזמניות למספר מוגבל של מהגרי עבודה בהתאם לצורכיהן, על מנת למלא מחסור בכוח עבודה במגזרי תעסוקה אשר אינם אטרקטיביים עבור אזרחיה המקומיים, בעיקר בשל השכר הנמוך, אך גם בשל רתיעה תרבותית מעבודות מסוימות. בנוסף לכך, אחוז ניכר מכלל מהגרי העבודה במרבית ערי המערב שוהים ועובדים בהן ללא אשרות חוקיות.

שאלת המחקר בה תעסוק עבודתי היא:: כיצד נתפס מעמדם של העובדים הזרים לאור המחויבויות המשפטיות הבינלאומיות של מדינת ישראל ולאור המחויבות ההיסטורית תרבותית של מדינת ישראל כמדינה יהודית?

העבודה תכלול את הפרקים הבאים:
פרק ראשון אציג הקדמה כללית לעבודה.
בפרק השני, אסביר מהו חוק יסוד חופש העיסוק וכבוד האדם וחירותו, אפרט מהן האמנות הבין לאומיות שעליהם חתמה ישראל, אסביר כיצד הגלובליזציה רמסה את הכבוד האנושי, ולבסוף אדון בשאלה האם חובת המדינה להעניק אזרחות לעובדים הזרים?
בפרק השלישי אדון בהתפתחות מהעבדות העתיקה לעבדות שמכונה היום "העבדות המודרנית",תחילה אציג את משמעות הגר מתקופת התנ"ך, בהמשך אציג את תפיסתו של לוינס כלפי "האחר", נראה מהי "העבדות המודרנית", וכיצד המדינה מעורבת ותרומת לסחר בבני אדם, בסיום הפרק, אסביר מדוע מדינת ישראל זקוקה לעובדים הזרים?
בפרק הרביעי נראה מהי הפרוצדורה לקבלת היתר ההעסקה, נבדוק מהו הסדר הכבילה ומהם חסרונותיו. בהמשך נראה כיצד מתבצעת האכיפה כלפי מי שמעסיק עובד זר ללא היתר, ולסיום נראה מהם התנאים והיחס להם "זוכים" העובדים הזרים?
בפרק חמישי אציג סיכום ומסקנות אליהם הגעתי בכתיבת עבודתי.

תוכן עניינים:
1. הקדמה
2. רקע
2.1 מבוא
2.2 חופש העיסוק וכבוד האדם וחירותו
2.3 אמנות בין לאומיות
2.4 גלובליזציה והגירת עבודה בישראל
2.5 האם חובת המדינה להעניק אזרחות לעובדים זרים
2.6 סיכום
3. מהעבדות העתיקה לעבדות המודרנית
3.1 מבוא
3.2 הגר בתקופת התנך-רקע
3.3 האחר בפילוסופיה של לוינס
3.4 עבודה מודרנית
3.4.1 החוק בישראל
3.4.2 מעורבות המדינה בסחר בבני אדם
3.5 הצורך בעובדים זרים בשוק העבודה הישראלי
3.6 סיכום
4. תנאי ההעסקה והיחס כלפי העובדים הזרים
4.1 מבוא
4.2 פרוצדורה לקבל היתר העסקה
4.3 הסדר הכבילה
4.3.1 חסרונות הסדר הכבילה
4.4 אכיפה וענישה בגין העסקת עובדים זרים ללא היתר
4.5 תנאי העסקת עובדים זרים - חוק מול מציאות
4.6 סיכום
5. סיכום ומסקנות
6. ביבליוגרפיה

קטע מהעבודה:

על מנת שנוכל להבין את הסתירה שקיימת מצד אחד, בין חוקי יסוד חופש העיסוק וכבוד האדם וחירותו, האמנות הבינלאומיות עליהם חתמה ישראל ומצד שני, הגלובליזציה שרמסה את כבודם של מהגרי העבודה. אסביר תחילה מהם חוקי יסוד חופש העיסוק וכבוד האדם וחירותו, אציין מהם המחויבויות המשפטיות הבינלאומיות של מדינת ישראל, אראה, כיצד הגלובליזציה רמסה את הכבוד האנושי הבסיסי, ולבסוף אדון בשאלה האם חובת המדינה להעניק אזרחות לעובדים הזרים?

תגים:

הסדר כבילה · מהגרי עבודה · עובד זר · עובדים זרים · עבדות · עבודה מודרנית · סחר בבני אדם

עבודות נוספות בנושא:

אפשרויות משלוח:

ניתן לקבל ולהזמין עבודה זו באופן מיידי במאגר העבודות של יובנק. כל עבודה אקדמית בנושא "מעמדם של העובדים הזרים בישראל", סמינריון אודות "מעמדם של העובדים הזרים בישראל" או עבודת מחקר בנושא ניתנת להזמנה ולהורדה אוטומטית לאחר ביצוע התשלום.

אפשרויות תשלום:

ניתן לשלם עבור כל העבודות האקדמיות, סמינריונים, ועבודות המחקר בעזרת כרטיסי ויזה ומאסטרקרד 24 שעות ביממה.

אודות האתר:

יובנק הנו מאגר עבודות אקדמיות לסטודנטים, מאמרים, מחקרים, תזות ,סמינריונים ועבודות גמר הגדול בישראל. כל התקצירים באתר ניתנים לצפיה ללא תשלום. ברשותנו מעל ל-7000 עבודות מוכנות במגוון נושאים.